Friday, April 1, 2011

Teruja bila kena ‘layoq’...!

Salam.
01-04-2011.
Petang.

Jangan pandai-pandai nak main “April Fool” plak ek...? Tak seronok tara mana pun.

Tapi sorang kawan lama (my ex sebenornya), lahir pada hari ini, 1 April. So sepanjang kami berkawan-kawan dulu, dia selalu cerita dia risau kengkawan dia pekenakan dia menjelang hari besday dia.

Sekarang ni tak tau la samada dia masih di‘kena’kan lagi atau tidak. “Giler nak contact lagi?” — tone sora dibaca seperti gaya Afdlin Sauki yerrrr...

Sepanjang petang, hati rasa geram dan jengkel sedikit sebab kena “layoq” dengan gambar dan cerita-cerita persediaan majlis gathering AP.com di Gombak esok.

Tengah kalut buat kerja kat ofis, ada jer gambar mms yang masuk ke hp. Saja ler tuh, nak bagi aku jeles. Biasanya, tiap tahun aku akan bawa anak-anak pergi ke lokasi majlis lebih awal utk buat persiapan kenduri. Kata orang “geng kedehoq”. Tapi kali ini tak upaya nak pegi awal, sebab ALIA balik sekolah kira-kira jam 7 ptg. Tak sempat. So kena esok pagi saja.

Sementara itu, ada saja yang dengki bila gambar-gambar ini yang dihantar.

wuaaaaaaaa!!

PAK NGAHhhhh...! jangan la habiskan!


*Trip ke Langkawi 3 hari 2 malam pada 29 April—2 Mei, masih ada 4 TEMPAT KOSONG lagi. Hanya RM250, termasuk bas pergi balik, feri dan penginapan. Berminat, email me.



~...SERI BULAN pernah dibawa HISYAM menjadi penunggu dusun durian milik Pak Utih di sebelah baruh, lalu bila ditinggal bersendirian walaupun berduaan, kenapa tiada kata secantik bahasa...?~







18 comments:

  1. amboi depa sakan aihhh k.azie...tak pa isok nih kita pi balaih dendam nooo...

    ReplyDelete
  2. gulp.. lama betul saya tak makan durian.. hampir dua tahun..

    ReplyDelete
  3. JUN AINA:
    Itupun kalu ada lagi depa simpan utk kita. AINA mai awai ker? Kalu AINA takdak, jenoh ler Kak Azie nak ke depan ke belakang. Kita kan geng? hehehehe

    Tu PCP dgn PakNgah ler dok layoq tatsat ni.



    MIMI JAZMAN:
    Minat juga ek? Sama ler kita.

    ReplyDelete
  4. sabor jerlah dok tayang dorian....
    kak azie..ayu suka makan..masalahnya kat umah ni dah dilarang keras oleh ayu sendiri...dorian tak leh masuk....
    so..telan air liur jerlah..


    PS: di FB ayu 7 orang kawan, geng sekampung, jiran tertangga sambut birthday hari nie...

    ReplyDelete
  5. tudiaaaa!!! penuh durian di jari dan molot! huhuhu~

    ReplyDelete
  6. AYU:
    Kalu ada kencing manis, jantung durian memang kena elak lerrr...



    GB:
    Minat jugak ke? Jommmmmmm...!

    ReplyDelete
  7. alamak...duyaaaannn...alamak...

    nak kena pi cari nih..

    ReplyDelete
  8. bestnya doryan.. teingat masa kecik2 dulu. sampai muak2..

    ReplyDelete
  9. salam...
    dok layoq...memang teliuq....

    ReplyDelete
  10. wah....tak aci!! dah kak azie dpt mms macam2, kak azie layoq pulak dereyan tu kat kami noo...tak aci..tak aci!! hehehe...

    ReplyDelete
  11. derian kome dah luruh ye??
    balik kampung lah AA !!

    ReplyDelete
  12. musim nie tak pekena durian lagi. rasa macam tak berbaloi jer nak beli sebab mahal sangat.

    pasal trip ke langkawi, saya pun ada kemungkinan nak ke sana gak hujung bulan nie. itu pun bergantung kepada suasana semasa kat sana sebab tujuan utama nak ke arau & sana skrg tgh banjir. kebetulan dah sampai sana, nak melencong ke langkawi sat. harap2 cuaca dah ok sket hujung bulan nanti

    ReplyDelete
  13. Siap tunjuk best lagi kat durian tu buat yg melihat kecur je.... Pandai Pak Ngah nak shot photo.....

    ReplyDelete
  14. as salam kak azie...

    apa khabar...
    sihat?
    waahhh....busy nampaknye ye..

    ReplyDelete
  15. DINAS:
    Bleh jer cari di mana-mana, sebab skang ni memang dah musim.



    YAN:
    Kalu ada dusun sendiri, memang puas la makan, sampai muak muak.



    PAKLONG:
    Depa layoq tu nak soh kami ni pi sama tang tu.

    ReplyDelete
  16. SITI MURNI:
    Depa memang perangai lagu tu. Dapat makan hat sedap skit, mai layow gamaq dulu. Memang tak aci!



    DrSINGA:
    Balik kampung pun tak bleh gak, pasai takdak dusun durian. Dusun nyok banyak laaa...


    EELOBOR:
    Harga memang masih mahal, kata orang belum rahat betul lagi. Tunggu lama skit, harus harga bleh turun.

    ReplyDelete
  17. KAK ZAKIE:
    Depa memang lagu tu. Saja suka dok tayang hat sedap-sedap.



    AZRINA:
    Memang terliur giler..



    ADINDA AMY:
    Salam.
    Sihat adanya, terimakasih.
    Sibuk sikit la sekarang ni.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails