Friday, April 15, 2011

Tiga Kembar Tikus Sedang Lawan Berlagak...

Suatu petang di rumah konkrit milik seorang jutawan bergelar Datuk, 3 ekor tikus kembar bersembang di lubang tersorok di sudut dapur. Masing-masing jual temberang.

Tikus 1: Ahad lepas, ketika saya berjalan di kebun bunga di belakang dapur, saya terjumpa perangkap tikus. Ceh!

Tuan rumah ini mo perangkap saya konon. Sekali saya tendang perangkap itu, terus terbang nuuun seberang jalan..padan muka perangkap bodoh itu.

Tikus 2: Saya pula, ketika menyelongkar di almari kayu depan kita itu, saya terjumpa setin racun tikus yang masih segar. Apa lagi, terus saya makan hampir habis. Bakinya saya tabur dalam beras bawah almari tu. Padan muka mereka, tengok la sapa mati. Saya ok lagi nie, malah rasa makin sihat selepas makan racun tikus itu.


Tikus paling montel di antara 3 ekor tersebut yang hanya mendengar tadi terus menyampuk.
Publish Post

Tikus 3: Korang nampak tak kucing mengandung yang baring bawa kusyen sana tu? Hah! Tengah sarat tu. Dah 2 bulan. Kalau korang nak tau, anak yang dikandungnya itu adalah anak aku. Hehehe..



~...SERI BULAN tidak pernah takut kepada tikus, jauh sekali nak seriau pada ular atau lipas, tapi bila HISYAM berlakon seperti Kucing Miang, seluruh Kampung Separuh Desa bercerita sampai sebulan...!~







7 comments:

  1. hehehe sapa sebenarnya lagi hebat erk?

    ReplyDelete
  2. kenapa tikus tu bawak kusyen?

    ReplyDelete
  3. hahaha... nampak sgt lah tak logiknya tikus nombor 3 tu.. yg lain tu logik gak la untuk cerita kartun.. haha

    ReplyDelete
  4. kahkah!!! hebat betul tikus tu!!!

    kucing pun tergoda.. :P

    ReplyDelete
  5. seme nk tunjuk hebat..padahal xlogik belako tu..hahahhaha

    ReplyDelete
  6. wah... bukan main lagi tikus tu bersembang... munna takut dan grli dgn tikus

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails