Saturday, April 16, 2011

Dialog Hari Ini...

Salam.
16-04-2011
Pagi yang bukan subuh sepe’i...


Memang AA tidak sempat mengejar waktu untuk menonton Laskar Pelangi seperti yang dihasratkan dalam entri sebelum. Berharap dapat mencari novel tersebut dalam masa terdekat atau setidak-tidak mempunyai masa mencari di Pesta Buku akan datang.

Bercakap pasal Pesta Buku, sudah ada tawaran tidak rasmi dibuat yang meminta AA sekali lagi berkhidmat dengan publisher yang sama. Booth yang sama kali ini bakal ditempatkan di Dewan Tun Razak. Tapi tawaran rasmi belum lagi diterima.

Hati teruja, teruja sangat tapi masih juga ada ruang untuk mempertimbangkan beberapa perkara. Dulu kerja dengan company yang cuma 5 days work, Sabtu tak perlu cuti. Sekarang ni, Sabtu hari kerja pasti akan timbul soal-jawab bila harus pula memohon pelepasan.

Hati ni memang sebenarnya sebal kalu bercakap pasal kerja Sabtu. Jiwa sakit, perasaan bagai tersentap tapi tiap kali itu juga menahan sedaya upaya. Sabar...

Seorang novelis juga sudah meng-email-kan sinopsis novel terbaru beliau yang bakal berada di booth kelak. Tambah lagi lah terujanya aku!

Andai tawaran ini diterima, AA bakal menjadi Promoter mereka buat kali ke-4 ! Best sangat!

*AA akan ceritakan lagi tentang Pesta Buku di lain entri.

Selingan 1:
Seorang kawan yang majuk kerana lama tak ber-sms-ing, sempat menyindir tentang kesibukan aku. Yaa... harus diterima kesibukan yang “dibuat-buat” ini.

Selingan 2:
Hasrat untuk makan durian lagi, tercapai malam tadi. Didatangkan khas dari Pahang. Kebetulan yang menguntungkan.


Terimakasih kerana memuaskan selera terpendam seorang AA, walau aku cuma makan 3 ulas sahaja.


~...bila HISYAM sanggup melakukan apa sahaja demi seorang sahabat baik yang jarang mesra seperti SERI BULAN, begitu berhasrat sekali SERI BULAN untuk berbuat kebaikan pula tetapi yang termampu olehnya hanyalah menjodohkan HISYAM dengan gadis lain...~









13 comments:

  1. rezeki jgn ditolak kak!

    *saya nak pegi tau pesta buku tu. nampak gaya macam sgt meriah. ramai org dok bincang dan dah mula prromo pasal booth masing. saya pun mmg nak cari novel2 lama dan novel yg patut dibeli.

    ReplyDelete
  2. aduh..pesta buku...nak pegi nak pegi..tp budjet tkde lagi...

    durian...mlm jumaat lepas dlm tk berapa sihat tp gagah juga ke pasar mlm cari durian...yess...dapat juga..semalam buat kuah durian jamu kengkawan kt opis...

    tguk durian depan azie tu nampak eluk..mesti rasanya pun sedap..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikom kaakkkk :)

    eh bukan ke estro suke ulang2tayang? nnti misti ade screening lg tu kak dont wori..
    petas buku dh ditampal posternye kt opis. mmg tringat nk jumpe akk situ..
    deghoyan tu meh campak sni 2,3bijik!

    ReplyDelete
  4. saya tertekan tengok durian.
    ok saya tak mahu tengok dah.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,
    Ohhhh durian itu benar2 menggugah jiwaku...mintak sejibik ;)

    ReplyDelete
  6. GADISBUNGA:
    Setiap tahun pun Pesta Buku memang sentiasa meriah! Rugi kalu tidak menjengah sekali.
    Kak Azie dah kerap juga jadi promoter, dah lali dengan sesak orang ramai...

    Biasanya novel lama, memang murah giler giler!

    ReplyDelete
  7. PANGLIMA MUDA:
    Kalu suka tengok, mesti suka makan jugak kan, Bang DIN?



    NYANYISUNYI:
    Pesta Buku, memang kena ada bajet utk buku pilihan dan idaman hati.
    Promosi dan lelong tu yang tak tahan. Murahhhh!

    ReplyDelete
  8. AZEEDA:
    Salam.
    Yeahhh Pesta Buku nanti insyaAllah, kita berjumpa!



    ERI-CHAN:
    Jangan lah sampai tertekan. Nanti terkopak lagi durian tu. hehehe

    ReplyDelete
  9. ANYSS:
    Sebijik jer?
    Jommm... nanti bila-bila kita pi Hulu Langat, lepak tepi jalan serang durian. Jom!

    ReplyDelete
  10. suka gambar AA di celah2 durian tu, hehe!

    ReplyDelete
  11. ehem ehem ehem...
    3 ulas ke 3 biji nih kak azie....hehhhe

    ReplyDelete
  12. DINAS:
    Sengaja nak bagi macam ditimpa durian. hahahaha


    AZIAN:
    Alaaa... macam tak biasa? kahkahkah!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails