Thursday, April 28, 2011

Hidung Sendat Lagi, Mujur Doktor Hensem...

Salam.
27-04-2011
Malam, selepas telan ubat yang ada tanda “caution”.



Rasa macam baru saja baik dari selsema teruk hari tu.
Selsema hampir 2 minggu.

Malam tadi berulang kembali.
Hidung sendat, tak berenti air menitis, sampai takut nak tunduk.
Nak buat kerja pun payah.

Balik kerja, singgah klinik panel.
Doktor hensem macam HISYAM tu bleh tanya, “Tak cukup tidor ya? Kena hujan?”
Kedua-dua soklan itulah jawapannya, duhai doktor.

Dapat ubat selsema. 2 jenis. Satu untuk siang tidak mengantuk.
Satu lagi aku sengaja request yang mengantuk, untuk makan waktu malam,
so aku bleh tidor lena.

Dah telan sebiji, so sekarang AA nak merangkak naik ke katil.


SELINGAN:

Tanda ingatan dari blogger KAK ZAITUN, yang singgah jumpa AA di booth CESB tempohari. Terimakasihhh! (kisah pertemuan dan gambar kami ada dikisahkan di blog beliau)


Juga FM dari Paris, dari blogger ANYSS, yang baru balik dari sana. Juga singgah di booth CESB, pada hari yang sama. Terimakasih!


Goodnite everyone!


~...bila SERI BULAN dipaksa bersetuju dengan rancangan membuka kelas memasak untuk warga Kampung Separuh Desa, dia terpaksa menunjuk muka manis depan kuali walaupun segala bicara tidak pernah rasmi bila mesyuarat hanya di bawah pokok ceri...!~



21 comments:

  1. kak azie..
    kalau doktor hensem...
    ayu pun rasa nak jengah sama.. kat mana tu?? klinik mana...
    hahahhaha..


    PS; jaga diri yer kak... rehat cukup2 tau...kalau makan ubat salsema compom kak tidur mati nanti

    ReplyDelete
  2. Seronoknya boleh tambah collection FM..

    ReplyDelete
  3. whaaa doktor encem ek..hehe

    jangan lupa makan ubat ye kak..have a gud rest..=)

    ReplyDelete
  4. wahhh doktor hensem, mesti cepat lega sesema tukan akak...hehehehe

    ReplyDelete
  5. aah..Dr hensem, haruslah cepat baik ;)

    ~jgn mimpikan Doktor hensem ya kak, heheh

    ReplyDelete
  6. kak azie...
    cantiknya FM, jeles2....hehehhe...
    pada sy susah la nak jumpa doc yg hensem....susah2....

    ReplyDelete
  7. Semoga cepat sembuh. Berehatlah, ya? :)

    ReplyDelete
  8. minum air kosong banyak2...makan limau banyak2..

    ReplyDelete
  9. KLU HIDUNG SENDAT NI..NNG RASA SERBA TAK KENA RASANYA..LAGI2 BILA BARU2 NAK MULA...CANTIK FM TU

    ReplyDelete
  10. saya lak kalau terkena selsema ok lagi. tapi bila terkena batuk memang susah sangat nak baik. nak kena senang pulak tuh

    ReplyDelete
  11. AYU:
    Klinik ni untuk orang selsema jer... AYU selsema jugak kah? hahahaha


    YAN:
    Yeahhh... tambah collections!


    KALAMHATI:
    Terimakasih. Dapat doktor hensem, makan ubat pun rajin lah. hahaha

    ReplyDelete
  12. ZAKIYAH:
    Takda rezeki untuk berjumpa. Kak Azie duty next Sabtu dan Ahad.


    MAMASYAZA:
    InsyaAllah. Legaaa..


    NAJWA:
    Mimpikan doktor pun apa salah nyaaaaaa...

    ReplyDelete
  13. AZIAN:
    Kenapa susah? Takut sangkut hati? Ahaks!



    KAKCIK:
    Terimakasih


    BUJAL X:
    Dah bangunnnn. Lapar.

    ReplyDelete
  14. ANIES & U:
    Oh ya ka? alahai.


    KAK ZAITUN:
    Ubat dari doktor hensem, memang ler rajin kak oi... hehehe



    DADDY ZIYYAD:
    Limau eh? ohhh vitamin C tu. Baik doktorrrrrr...!

    ReplyDelete
  15. MUNNA:
    Betul tu. Rasa tak selesa bila tersendat hidung.


    EELOBOR:
    Betul. Batuk memang lambat baik, dan paling seksa bila dah kena.

    ReplyDelete
  16. akak, klinik dokter hensem tu kat mana? ngeee~

    ReplyDelete
  17. GADISBUNGA:
    Alaaa Klinik Leong dekat Maybank tu la sayangggg... hehehe

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails