Monday, May 3, 2010

Taq (bukan Tek) dari AYU pulak...

Dah kena penyakit agaknya aku ni. Rajin plak nak menjawab taq sana taq sini. Woooo macam best jerrrr.

Ini taq dari AYU.

1. Siapakah anda di rumah?
Manager Dapur. Manager Bilik. Tapi nak jadi Manager Rumah, tak berani nak rampas kuasa. Takhta tu tinggi sangat. Hehehehehe. Aku pegang juga jawatan bawahan, seperti Tukang Masak, Tukang Cuci (Berjadual), Tukang Berleter (gelaran Tarzan aku pegang lama juga, bila semua dah sekolah, gelaran tu ilang sendiri). Yang paling best, adalah jawatan Tukang Makan. Mana-mana makanan yang "anak-anak Tarzan" tak abih, si JANE ni ler jadi Tukang Perabih...

2. Siapakah diri anda di samping rakan?
Ntah. Apa nak isi ek? Aku mana tahu apa ada dalam hati perut rakan-rakan aku. Harap-harap yang baik-baik saja lerrr.

3. 5 benda yang anda idamkan tapi masih belum tercapai?
a) Nak pegi Mekah
b) Nak ada rumah banglow macam rumah yang aku selalu tengok dalam drama-drama Melayu tema korporat tuh. Pagar terbukak sendirik, orang gaji 2,3 orang, tukang kebun pun sampai 2 orang, ada drebar, shopping pagi petang siang malam macam kunci supermarket tu aku yang pegang.. ehhh banyak plak?
c) nak bela Rumah BONDA, kalu berpeluang nak jadikan itu Istana Hinggap. Balik kampung, dapat lepak situ macam homestay.
d) nak jumpa seorang penulis yang sangat aku minat, sangat admire tulisan dia. Novelis Abdul Talib Hassan (AL-TAHA). Setahu aku, dulu dia mengajar di Spang Loi, Segamat Johor.
e) nak cari sampai jumpa 2 orang kawan sekolah aku yang lama yang sangat rapat masa di SMAI dulu. Sorang nama ZAIDI (UiTM [dulu UTM] Arau) - geng masa Form 6, dan sorang lagi nama ZAMRI - my buddy masa Form 3 (konon cerita skang duk di Kuantan).

4. Siapakah nama pasangan anda?
Nama dia? Ada tertulis kat MyKad dia, susah nak kasi tunjuk. Hehehehehe.

5. Ceritakan 5 perkara yang paling anda suka tentang pasangan anda?
a) Dia sangat sayang aku. Agaknya lebih dari aku sayang dia. Ahaks!
b) Dia pandai masak Nasi Goreng dan Lemak Cili Padi
c) Dia rajin uruskan laundry. Aku tak pernah cuci baju kecuali kalu dia off. Hehehehe (adakah aku begitu mendesak ni?) Dia juga rajin sapu sampah. Sehari sampai 7-10 kali nak sapu sampah.
d) Dia setia (sesetia akuuuu...!)
e) Dia jadi tempat anak-anak menyorok kalu Mak Tarzan ni naik temper..!

6. Bila tarikh couple?
Adehhhh... Aku kena mengaku aku memang dah tua. So tolong terima alasan tu kerana aku memang tak ingat...!

7. Kenangan pahit anda bersama rakan anda?
Tak pahit sangat lah. Payau banyakkk... Salah satunya, ada sorang tu pernah kata, "aku tak layak jadi kawan dia." Biasalah tu, kan?

8. Lagu tema cinta anda?
As couple, kami takda lagu spesel (mungkin dia tak romantik sangat). Tapi aku suka dengar banyak lagu, terlalu banyak. Sebab aku suka lagu, suka melodi yang best, suka lirik yang berseni.

9. Apa perubahan yang anda ingin lihat pada pasangan anda?
Tak terfikir plak. Sebab aku menerima seadanya, sebagaimana dia menerima aku sebegitu juga. Fair, kan?

10. Tag 10 rakan lain:
Tiada, buat masa ini.

Dari koleksi peribadi AA. Pic tiada kaitan dengan story, cuma aku memang terkejut, sebab "pirst taim" (ciluk ayat AKAK) tengok pisang sebesau ini. Lengan aku pun kalah! Harharharhar!


~...menjadi begitu berbeza, berlainan pendapat dan selalu berbalah macam kucing nampak tikus melintas (eh ya ker?), menjadi degil macam monyet dalam "Jangaannn Monyet" yang kemaruk cili seberang sungai.... BUKAN bermakna tak bleh jadi kawan baik, kan? Are You agree with me HISYAM?...~



19 comments:

  1. Aslmkm.
    Hehe ... lawak la Azie ... camne beri jawapan yg tak menepati soklan ... sah tak dpt A1. Hackskahkah. Tu pasal Kak G tak minat tagging. :)

    ReplyDelete
  2. Shabbas inspektor sab...shabbas....kahkahkah...lawak tahap cipan ayu baca jawapan akak!mekasihlah sudi jawab taq ni...nanti kalau ada taq lagi,ayu pass kat akak eh!kalau rajin,jawabla..

    psstt...nasib tak terkuar jantung ayu nengokkan pisang besau tu...tu spesies apa tu ek?bapak pisang pun kalah!kuang kuang kuang!

    ReplyDelete
  3. Salam Kak G > Mujur saya tak taq Kak G. Kalu idak, dapat markah kosong ler jawab nyer.. Hikhikhik!


    AYU > ini awak ler punya pasal... kan dah dapat jawapan yang bukan jawapan? Harharharhar!
    Pisang tuh? Ntah, gamaknya itu ler pisang Giant yang dimakan dek Giant dalam citer Doramen tu kot...?

    ReplyDelete
  4. salam..
    awat tak tag pak long..????

    ReplyDelete
  5. Hi Azieazah, love your sense of humour. Couldn't help smiling read your this posting.
    Have a nice day, Lee.

    ReplyDelete
  6. Salam PAK LONG > Dengan ini, saya ingin mengeTAQ Pak Long.. sila jawab tauuuu....



    UNCLE LEE > Haiiiii Uncle.. thankiu thankiu.

    ReplyDelete
  7. Agaknya kalau pisang tu dah digoreng berapa banyak dapat da....

    Kak Zai nampak makanan aje...

    ReplyDelete
  8. Kak ZAI > Uishhh kalu potong nipis2 mau dapat sebaldi tu...

    Saya pun dok fikir tu gak dari mula. hehehehe

    ReplyDelete
  9. pisang tanduk tu goreng pun sedap

    ReplyDelete
  10. salam azie,
    hehhehe

    taq tiq tuq

    semoga bahagia dengan pasangan sehingga hujung nyawa
    amin!!

    ReplyDelete
  11. MAMAI > ohh pisang tanduk yer itu? Mujur dia tak menanduk...


    BIRU > Salam. Terimakasih. Masih bercuti lagi ker...

    ReplyDelete
  12. Kak Azie,

    I pun minat A TALIB Hassan tau...I dah baca SAGA masa darjah 4 , bleh??? tu yg advance sket tu he he

    ReplyDelete
  13. kak azie,UITM Arau dulu nye dikenali sebagai ITM Arau bukan nye UTM Arau ;-)

    ReplyDelete
  14. DESERT ROSE > Kak Azie tak ingat bila kali pertama baca SAGA 1 tu.. masa skulah Tingkatan berapa ntah..

    Pastu buku tu ilang. Pasti bila dah keja, cari sampai dapat. Siap cari gak yg SAGA 1 dlm English.

    Skang semua buku Talib Hassan ada dlm koleksi.

    ReplyDelete
  15. ACU > Alamak! SORI BERLORI... memang dlm kepala dok nak sebut ITM tapi tertaip UTM plak... terimakasih betulkan...

    ReplyDelete
  16. Besaunya pisang kak Azie- patut la kak Azie sayang pisang kak Azie. Hahahahaah...

    Vic gelak banyak la baca posting tag ni. Kelakar betul.

    ReplyDelete
  17. Kena jaga baik pisang tu, kan? V.I.C. harharhar!

    Sekali sekala gelak banyak, apa salahhhh...

    ReplyDelete
  18. sebiji je goreng, 2-3 petang tak habis tu...erk...kalau makan berdua je lah


    pheeewt! lagu saripah aini dgn ahmad jais ke?

    ReplyDelete
  19. Kak KUJIE > Saya jarang makan berdua. Samada berenam berlapan atau sensorang.. hehehee

    Lagu Rafeah Buang dengan J Mizan pun adaaaa...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails