Wednesday, May 5, 2010

Sekali Sekala Berulang Siaran...

Aku pernah buat entri ni di blog lama, sekadar bersiaran ulangan lagi.

Copy dari email warga SIM:


BUKU HARIAN ISTERI
Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku syurgaku!

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang, dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.. ...

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.. ...

Pada tarikh yang sama:
BUKU HARIAN SUAMI

Hari ini Sepanyol kalah. SIALLLLL!!!

*World Cup lagi 36 hari lagi, kan? kan?

Dari koleksi peribadi AA: diari lama, dengan baki duit rupiah masih tersimpan, harap-harap nilai dia akan naik.. hehehehe


~...mengenang segala jasanya, bagi tidak terbalas dek SERI BULAN, tapi dia yakin HISYAM juga tahu, segalanya pasti akan ditebus kembali, samada masa atau perhatian...~


21 comments:

  1. Lelaki memang selalu begitu.. memendam masalah.. :)

    ReplyDelete
  2. salam azie,
    akak dah masuk dalam golongan yg privatekan blognya...
    akak dah ambil email address azie.. dah invite pun...

    ReplyDelete
  3. kan best kalau nilai wang tu dalam RM?? tentu Azie tak keberatan utk belanja kakcik tart nenas kan kan kan???? :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. sI tEDI > tu baru kalah bola... kalu kalah bab lain? Ahaks!


    NIDA > Biar dia pendam jangan sampai terendam...

    ReplyDelete
  6. AKAK > terimakasih...


    KAK CIK SEROJA > tunggu nilai naik sekali ganda lagi.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. baca dengan penuh perhatian. Terhibur di akhir perenggan. hehehe

    ReplyDelete
  8. Salam..
    Nasib baik suami akak dah tak minat bola dan tak punya dairi...

    ReplyDelete
  9. azie,
    tadi tak sempat nak komen...
    sedih baca diary si isteri...
    Ghupenyer....
    kalah bola.....

    ReplyDelete
  10. salam..
    diari akan mengingatkan kita kenangan silam..

    ReplyDelete
  11. ku ada simpan duit riyal dalam purse~

    hehehe~

    ReplyDelete
  12. Aslmkm.
    Hehe ... itu le gaye lelaki antu bola ... tp biasanya 'brand' ni mmg setia pada isteri. So bagus la. :)

    ReplyDelete
  13. kebanyakkan lelaki suka berahsia.

    ReplyDelete
  14. EELOBOR > Dalam suspens ada jenaka. Di akhir cerita bleh kesat peluh sbb tadi duk tension. hehehehe..


    Kak SHANIZA > Ada yang jenis dari muda sampai ke tua, bola bola bola...

    ReplyDelete
  15. AKAK > Mujur masing-masing ada diari. Bleh gak curah perasaan. Agaknya zaman depa tu lum ada blog lagi kot...


    PAKLONG > Masih simpan diari lama?

    ReplyDelete
  16. ZARA > simpan sampai duit tu beranak sendirik... harharhar!



    KAK G > eh ya ker? Setia tapi kena bermadu dengan bola plak. hehehe

    ReplyDelete
  17. KAK ZAITUN > Berahsia? betul gak. Tu yg kadang2 ada kes, bila dah meninggal tup-tup muncul jer bini muda. hehehehe...

    ReplyDelete
  18. salam,

    hehheehhe
    mmg laki n isteri lain cara fikir yg utama kan
    isteri fikirkan apa yg dirasa
    laki ni tak
    hukhuk...

    ReplyDelete
  19. Betul BIRU. Memang lain cara berfikir. Kerana itulah dipasangkan. Supaya mencari serasi, memupuk tolak ansur, lalu penyatuan itu menjadi sesuatu yang sangat indah.. cewahhhh!

    ReplyDelete
  20. hari tu nak komen... problem pulok.

    peringatan untuk musim bola nak datang lagik le ni

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails