Thursday, May 20, 2010

Andai Tiada Muzik di Hatimu...

Akhirnya finalist American Idol Season 9 2010, diumumkan sebentar tadi. Crystal Bowersox and Lee Dewyze. Kedua-duanya memang layak. Hebat dalam bakat tersendiri.

Aku tak follow tapi tiap kali nak dekat final, aku mesti nak tengok sebab nak tau sapa masuk final. Kebanyakan program realiti, gitulah style aku. AF8 tu pun aku tak follow, tapi sampai stage semifinal aku try tengok sebab nak tengok muka mana yang masuk final. Memang habit aku camtu.

Menurut AMOI, kemungkinan besar Lee Dewyze tu yang akan jadi Idol, tapi undian sms ni adakala unpredictable. Tengok tahun lepas, ramai dok sangka Adam Lambert, tapi dia kalah kepada Kris Allen.

Melihat sebagai suatu cabang hiburan semata, sambil melihat bagaimana persepsi barat terhadap bakat dalam bidang seni yang sangat tinggi sehingga boleh mencapai taraf jutawan dengan jualan album jutaan unit terjual. Kalu artis kita? Malas cakaplah, nanti ada yang kata aku anti artis tempatan. Oh tidak, aku minat juga muzik, selalu juga ber"lalalalala" jika ada lagu yang aku suka, tapi untuk minat (atau taksub) tidak ada sorang pun yang aku benar-benar sangat minat. Suka lagu Sudir, suka konsep lagu Ramli Sarip, suka irama melodi lagu-lagu P.Ramlee tetapi hanya setakat itu.

Ada ker manusia yang boleh dipisahkan dengan muzik?


~...SERI BULAN tidak pernah ada lagu istimewa bersama HISYAM, lalu bila terkepung di kedai SEMAN dalam menanti RAHMAT, hanya burung hantu yang berdendang...~

9 comments:

  1. Zureen suka juga nyanyi dalam bilik air ....(kak azie nak dengar zureen nyanyi tak?he3)

    ReplyDelete
  2. tak tau nak komen sbb x follow American Idol ni. Minat tgk masa dia nak buat pemilihan dulu2 jer, sbb kelakar ngan gelagat2 peserta yang nak mencuba nasib. lps tu mmg dh x layan

    ReplyDelete
  3. dengar2 dari hujung telinga saja... mmg tak boleh jadi juri nie

    ReplyDelete
  4. tak ikut langsung american idol ni
    AF8 lagi lah tak tengok

    ReplyDelete
  5. ye laaaa sejak jadi tokey besar, banyak laaa masa tengok tv sekarang ni... abes semua citer dia dok tengok... hahahaaaaaa lepas ni kalo ada sesape yang miss citer peberet bley tanya dengan kak azie..!!!

    ReplyDelete
  6. nyanyi sendiri, rakam sendiri, tapi tak jual la pulakkkk

    ReplyDelete
  7. ZUREEN > Nanti tunggu Kak Azie pindah jadi jiran ZUREEN. hehehe


    EELOBOR > Kak Azie pun suka tengok time ujibakat tuh. Memang kelakor.

    ReplyDelete
  8. Kak KUJIE > Mujur ler sempat gak telinga tangkap yang hujung yerrr..


    CIKGU NORMAH > Ni kes saya ni kes orang banyak masa ler konon.

    ReplyDelete
  9. ICE > betul tu. Semua citer nak tengok. Haaa nak tanya apa? tanya laaaa.. Hehehehe



    CEMOMOI > mujur bleh gak rakam. Yang tak terakam ni apa hal lak? Harharhar!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails