Thursday, May 6, 2010

Rupanya Sungguh Pahit Mencari yang Manis...-- sebuah entri yang sangattt emosi.

Awas! Entri ni sangat emosi tauu... hati-hati.

Memang bengang. Bukan aku tak tau, aku ada tengok kat tv, dalam berita malah tengok sendiri beberapa temuramah orang-orang yang terlibat dalam krisis ini. Tapi pastu lupa.

Tadi balik kerja, memang dah plan nak singgah cari. Alamakkk... merata takda. Biar betul. Parah.

Merata aku dan TOKLAKI memusing-musing tadi, agaknya kalu disambung mau boleh sampai ke Johor Baru, silap-silap leh pekena Laksa Johor dulu baru jumpa kot. Mujur pun.

Tau kedai ke berapa baru jumpa? "Tuuujoohhhhh kali!" > sila angkat jari 7 sambil baca seperti SUDIN senggugut terbuang air besar masa nak screen test dgn Director Ahmad Nesfu..!

Gula pasir. Krisis. Kerana penat balik kerja, mulut pun sempat marah, "sorok ker?" Kelat jer muka mamak kedai runcit yang aku tak pernah masuk tiba-tiba jer bleh pegi lak kedai tu.

Bahan lain semua dah beli semalam, tapi gula plak lupa. So hari ini mesti kena cari, tak bleh tidak. Mujur ler jumpa kat satu mini market, itupun gula halus yang tak berapa halus. Jadilah, penat dah nak pergi. Last tadi ingat kalu takda gak, harus ke Tesco. Tak memasal semata-mata 2,3 kampit jer.


Sebab aku nak masak ini. Untuk mini gathering esok. Kena la buat malam ni juga, sebab esok nak bawa pi ofis, buh dalam fridge, lunch time angkut pi. Perasa anggur dan mangga - itu jer yang aku pandai.


Ini pun kena angkut pi jugak, sebab customer semua turun. Harap-harap ler, kalu idak jenoh ler aku nak usung bawak balik plakkk.. Korang jangaaannn.!

Hilang ler sekejap bengang aku. Tapi pastu panas balik, sebab aku pegi layan AdaMaya plak. Memang ramai dok tulis, dan aku pun sukerrrr sangat baca, tp aku nak gak tulis. Sebelum ni DANI Keparat Poyo Jantan Tak Malu tu dengan Maya dah terkantoi kena tangkap basah. (Padan muka!) Pastu Maya mintak cerai dari Adam. Bagi betoi-betoi kang..! Ndak sangat?

Tapi yaaa.. penulis skrip pun bukan main lagi, create watak Adam sebaik-baik umat, selembut dan segentle lelaki yang susah nak jumpa. Boleh sabarrrrr ler sangat. Ok fine. Dah.

Maya still terus dating DANI. DANI terus jadi Penghasut Batu Ronsen Paling Tak Hensem soh Maya tinggalkan Adam. Kepala hotak ko DANI...! Nak makan pelempang aku!? Bikin panasss jerrr.. heeeee! heeeee! > buat gaya nak tumbuk sambil kecikkan mata macam si DANI selalu buat. Tapi penumbuk tak sampai pun, memang pengecut!

Kalu aku lah, jadi pengarah jahat lagi busuk hati, aku ubah gini. Biar Adam tinggalkan Maya, bawak jer si Amani tu. Lagipun DANI bukan suka sangat dgn Amani tu, dia lagi sayang baju mahal dia yang Amani selet eskrim tuh. Biar Maya nak kahwin dgn DANI. Tapi Maya menyesal, tak jadi kahwin dgn DANI. Tapi nak balik dengan Adam plak, no way! Lama-lama masing-masing tak dapat. Adam kahwin jer dgn Lisa the coordinator exhibition tuh. Tumpang dia dah sayang. Maya nak balik tak dapat, dengan DANI pun dia dah tak ndak. So? Melepas..! Baru depa tau, masing-masing buat salah, terima ler akibat... > ok, jap nak tulis skrip baru, then fax ke production tuh, soh dia tukar.. tukar!


Kalu makan sushi sampai tinggi ini piringnya, aku pun kalah BRO...! Buruk lantak.


~...Lampu tiba-tiba terpadam dek jenerator yang semakin uzur, sedangkan hanya MASITA dan HISYAM berdua sahaja di rumah. Tetapi tiada apa pun yang berlaku, kerana yang disebut iman itu tetap iman...~


31 comments:

  1. kak azie...tak tahu nak komen aper, tp kalau rajin tolong ler hantar skali dadih yg bersusun dlm fridge tu ke shah alam ni, hehehe...

    ReplyDelete
  2. sini gula okey lagi kak..

    he he he

    tak tgk sangat adamaya sbb kdg2 rasanya adam ni terlaluuuuuu ikutkan bini dia sgt
    ekekkeke

    ReplyDelete
  3. I kalo dah menci ngan watak2 tertentu, I maleh nak tengok dah! Mcm citer Bawang Putih Bawang Merah tuu...hahahaha....

    ReplyDelete
  4. Akak bawak puding yer ... kita bawak kek cekelat jer. Insya Allah ;). Jumpa di sana yer

    Saya tak pernah tengok ADAMAYA ... tapi suka dengan sinopsis dan jalan cerita akak ... hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Aslmkm Azie.
    Pusing keliling cari gula rupanyer, kesian! Kat sempadan PJ/KL ni senang gak sbb dekat TESCO, Carrefour, & mini2 mkt. Kak G pun dah lama tak masak yg manis2 tu. :)
    Enjoy ur big gathering esok!

    ReplyDelete
  6. hahaha buruk lantak.. ;p

    takpe dia mkn dia sendiri bayar kalu :D *kena cakap ikut lenggok tamil ye

    eh...takde gula ke?besok aku kena gi ronda carik gula jugak ni.

    beb..aku tak suka nonton adamaya sbb si maya tu mcm lurus bendul,biol,bengap betul.adehh mmg bikin panazz!

    amboi-amboi sukati hang ja buat skrip sendiri nu ;p

    ReplyDelete
  7. Bila blackout next time, jemput wa datang rumah.

    ReplyDelete
  8. Aziee.... (sambil lentok2 pale utak mereng ni...) sambil2 bawak tart ngan puding tu.. singgah le sama kat opis kakcik ni... kakcik nak rembat tart tu.. sebekas bape hengget??? ;-)

    DANI memang menyakitkan hati (dengan gaya serius pulak..). Memang Faizal tu berjaya menghayati wataknya (jgn2 sama tak dgn karektor sebenarnya!). BENCI, GERAM dan MARAH sampai tak boleh nak tengok....

    ReplyDelete
  9. wahh dadih! tak konsentrate aku baca

    ReplyDelete
  10. Zureen pun layan Adamaya jugak setiap petang..he3(sabar Kak Azie...nanti kita tukaq skrip sama-sama ye...)

    ReplyDelete
  11. ROSNANIE > sayang sekali, hari ni tak berapa nak rajin. Hehehehe.. btw, 29hb InsyAllah, kami berkampung di Shah Alam seharian.


    sI tEDI > Nanti kita tengok sesama, sejauh mana Adam nak ikutkan bini.

    ReplyDelete
  12. FA > Bawang Putih-Merah tu, yg benornya tak jemu tengok gak. Marah cuma pada mak tiri dia jerrr..

    ReplyDelete
  13. hahahaaaa krisis gula melanda lagi ke? dakni nak perabihkan sekilo gula sebulan pun susah kat sini...

    ni lagi 1, best sangat ke citer adamaya tu ek? dakni selalu gak dapat emel sinopsis citer tu dari sorang kawan... tapi dakni musykil skit dengan watak adam tu... adakah dia betul2 sorang yang sabar atau dia ni dayus??? hahahaaa manade suami bley rileks je tengok bini dating dengan laki lain??? kalo dakni, kompom mamat tu dah lama terbongkang dalam longkang

    ReplyDelete
  14. azie,
    aka kalau dah tak suka satu2 watak tu, akak tukau channel... puas hati....

    ReplyDelete
  15. Kak Zai jarang tengok drama melayu, melainkan dah sana sini orang bercerita hihihik....

    Nak satu pack kuih tat.

    ReplyDelete
  16. krisis gula al-kisahnya. memang ada tempat yg ada, ada tempat yg takde. tapi kuih tat nampak mcm sedap. eh..kuih tat ke ha? hehehe...

    ReplyDelete
  17. ACIK > Merasa ler depa Kek Coklat Tersohor ACIK tu... yesss...!


    Salam KAK G > Tak ler besar sangat gathering nyer... Kecil-kecilan jerrr..

    ReplyDelete
  18. ECHAH Combi > Kalu ada rezeki dan jodoh (cewahhh!) itu COOLIE akan turun KL join gathering (geng dia jugak pun...) dan dapat ler aku ngendeng “jajan” dari KK tuh.. yes!!


    KHAYALKHAYAL > rumah yang blackout tu rumah di ujung hutan sinun.

    ReplyDelete
  19. KAKCIK SEROJAAA > lentuk balikk..
    Tart tu nanti saya mesej Kak Cik kat email yerrrr.

    Abih jer AdaMaya tu, kita akan dapat balik emosi yg stabil. harharhar!


    SI LAMPU NEON (mesti lawo nihhh) > tak masuk peksa pun, kalu tak konsentrate. hikhikhik!

    ReplyDelete
  20. ZUREEN > nak tukar skrip jugak? alamak, cenggini kita buat drama sendirik jer lahhh.. Harharhar!

    ReplyDelete
  21. ICE > Kak Azie pun sekampit nak dekat sebulan, tapi kalu dah abih, kena gak ler pi cari, yer dak?

    Setuju. Nyampah gak tengok lelaki berwatak ADAM tuh. Bleh rilex jer bila jantan lain pegang2 cium tangan bini dia.. Cisss! Cisss! opss.....


    AKAK > Sekali sekala ada gak watak yg saya benci, saya tukar, tapi yg ini tak boleh rasanya.

    ReplyDelete
  22. Kak ZAITUN > Email saya (di bawah pic tart tu sebelah) dan saya akan bagitau details. Kalu nak saya poslajukan pun boleh. Ramai customer saya buat gitu. Thanks.


    SAYA > Yup saya bagi nama Tart Nenas Tersohor Sepanjang Tahun. Sebab boleh dapat sepanjang tahun (kecuali tokey dia pi umrah ritu off sebulan). Email me jika berminat.

    ReplyDelete
  23. takde gula, gula-gula takbley guna ke.. cuba try test du la buat resepi baru

    ReplyDelete
  24. humang ai...nie betul2 emosi nie..hehehee...tak sabar nak tggu ending cite tu

    ReplyDelete
  25. CEMOMOI > gula-gula bley, tapi nanti dia jadi melekat-lekat.. hikhikhik!


    ACU > Kak Azie rasa, minggu depan mungkin minggu terakhir kot drama ni.

    ReplyDelete
  26. mokyang lah terbit drama nanti aku lak komen kih2

    ReplyDelete
  27. CALUK > sebab tu aku tak terbit-terbitkan lagi.. harharhar!

    ReplyDelete
  28. skrp ending macam tu dah selalu..aihhh.... biar lah Adam jadi baik...moga2 ada lelaki2 yg dok tengok tu boleh adaptasi watak baik Adam tu dalam diri dia orang..haha

    Ramai dok bernanah hati tengok Maya

    ReplyDelete
  29. wakakaka...bab cari gula tu,ayu bersimpatilah kak sebab kat KB ni pun aritu jenuh cari gula (walaupun MIL bukak kedai runcit,gula tadak!)bab skrip baru tu mmg tabik springlah!ayu pun layan gak Adamaya tu..smbl tgk tv,smbl mulut membebel..smpi anak kata,Mama ni klu marah2,tak yah tgklah!

    ReplyDelete
  30. Kak KUJIE > Sebab tu skrip saya tu tak pernah sampai... sbb takder production nak layan pun. harharhar!



    AYU > Sekali sekala emosi terbabas, gitu lah jadinya.

    ReplyDelete
  31. Ye la kak Azie, vic pun dah jadi tak minat dengan Maya lagi. Sampai pk... suh Adam kahwin ngan Lisa je.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails