Friday, May 14, 2010

Bukan Tidak Betah, Tapi Tak Kuasa Membantah...

Ya.. ya hari ini hari terakhir aku di sini. Perasaan? Biasa jer, kosong. Tak happy sangat, tak sedih sangat.

Pagi tadi sorang buyer yang baca iklan di FB aku sudah angkat pergi 1 barang. Dia beli untuk diri sendiri saja, tak ler banyak. Ada ramai lagi yang sudah booking dan akan dapat melihat-lihat minggu depan. Ya, datanglah minggu depan, sambil mencari kerja, sambil aku uruskan pembelian barangan ni.

Beberapa proses hari ini...

Fridge ada 2, yang ini di pantry atas department aku, dah BOOKED!

Sorang pembaca FB aku datang terus lepas call pagi tadi. Beli Executive Highback Chair ni. Terimakasih.

Jam 5.30 pm, nanti kad ni kena serah balik. Tapi tali HIJAU tu mesti nak simpan. Hadiah dari seseorang (Petronas) sempena 50 Tahun Merdeka.


Depa dok berkemas, yang mana masih stay untuk sebulan lagi berpindah ke tingkat bawah. Jimat. Tingkat 3 ni akan mula ditutup mulai esok.

Hmmm.... sapa nak hire aku nih? Semoga ada yang sudi nak ambil aku kerja. Kalu jadi Tea-Lady pun boleh lah, buat sementara.


~...RAHMAT pernah memaksa HISYAM berhenti kerja semata-mata untuk men“transform”kan sebuah desa kepada bandar tetapi akhirnya SERI BULAN pun tidak betah di situ...



19 comments:

  1. Hmm.... kalaulah kakcik boleh bagi post tea lady kakcik ni kepada Azie....

    (Sedang menunggu surat pertukaran ke Kapit atas nama kenaikan pangkat.. akan pergikah aku??? Rasanya, mungkin tidak..)

    ReplyDelete
  2. Terimakasih KAK CIK atas niat murni tu. Kalu Kak Cik bertukar ke sana, angkut ler semua anak2 nanti yer...

    Tahniah naik pangkat. Bukan senang nak dapat tu..

    ReplyDelete
  3. Banyak yang nak kena ditimbangtara, Azie. Bukannya dekat. Kena naik bot 3 jam dari Sibu. Belon tak ada. Kalau jadi apa2, nak lari ikut mana??? Alang2 biar pergi Amerika! :)

    ReplyDelete
  4. Masa mula2 kak Zai berhenti kerja mengong juga kena buat semua kerja rumah dan yang paling penting kak Zai ada tugas berat nak dilaksanakan ...jaga anak sakit.

    ReplyDelete
  5. Aslmkm.
    Hehe ... Kak G pasang mata baca perbualan kedua insan2 ini ... hehe!
    Kak G join Azie le utk 3 minggu at least.:) Rasa2 nak tamatkan kontrak berhenti terus jer ... bergantung pd persetujuan mereka.
    Bzbody ni, nak lompat ke umah Dik Seroja sana. Hehe.

    ReplyDelete
  6. Hari tu saya ada juga cari staff tapi dah ambil seorg sejak pertengahan bulan lepas. Lain kali kalau saya nak cari org bolehlah kontek awak hehehe

    ReplyDelete
  7. Kak CIK > Kena belajar berenang ler nampaknya kalu gitu. Hehehehe.


    Kak ZAI > Saya tabik bila Kak ZAI sanggup. Sebab saya tak sanggup, boleh mengong kalu terkurung dalam rumah jer...

    ReplyDelete
  8. Salam Kak G > Akak patut berehat puas-puas sementara ada masa nih..

    eh nak lompat ke rumah KAK CIK tu kaki dah kuat sangat kerrr.. Hikhikhik!

    ReplyDelete
  9. CEMOMOI > pencen tiada istilah. Tapi bertukar tempat kerja dah 3 kali (2 management sahaja).

    Berhenti dengan rela (tapi tak rela juga) ini kali pertama.

    ReplyDelete
  10. he he lama x lawat blog mokyang --> nanti mintak tolong update blog add baru yer http://www.calukiscencaluk.com

    ReplyDelete
  11. tak pe la kak,rezeki ade di mana2...
    saya juga kemungkinan besar akan ikut jejak akak,,,tp bukan sbb perpindahan sbb company dah tak larat nak tampung...order tersgt2 kurang

    tunggu je la samapi dorang kata TUTUP...then cari kerja lain (masalahnya bukan senang nak dapat kerja baru)

    ReplyDelete
  12. Sdr YUNUS > alaaaa.... next time email saya yerrrr...


    CALUK > Aku rasa aku dah tukar dah url tu.

    ReplyDelete
  13. KAKZIE > memang serba tak kena kan? Hmmm.. takper, rezeki insyaAllah ada.

    ReplyDelete
  14. kalau hasrat masih nak bekerja, semoga ianya tercapai! InsyaAllah...tapi sebelum tu, lepak betul2 kat rumah, enjoyyy... :D

    ReplyDelete
  15. FA > Boleh jer nak lepak kat rumah. Memang tak pernah nyer puas, tapi susah arrr nak makan syedap syedap kat foodcourt paberet tuh... Nak masak sendirik manjang tak sedap... hehehehe

    Kalu tak keja, takleh ler melaram cincin besorrRRR dan kasut tumit 3 inchi I tuh..!

    ReplyDelete
  16. ek elehhhhhhh dok pikir nak melaram ghupe2nya makkkk aku sorang niii... nanti dok umah tu melaram laaaa puas2 pakai kasut tumit 5 inci plak... huahuahua..!!

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. ICE > wehhh mana leh pakai 5 inch kat umah, nanti sanggul tersangkut kat kipas angin! heeeeeeeeee

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails