Tuesday, October 25, 2011

Gathering Blogger: Tahu tak, ada blogger bawa pistol...!

Assalamualaikum
Senin, petang
24-10-2011


Layan gambar makanan dulu, yang sempat disnap.

SORI BERLORI jika makanan yang anda bawa tidak termasuk dalam kamera AA, sebab ada ketikanya tak sempat... sebab... sebab apa ntah?

Entri ini kategori Syok Sendiri, lalu caption nya akan membuatkan anda rasa sedikit mual atau loya.

Tapi tengok makanan, akan buat anda terlior tahap Gaban!

Amikkkkkk.....!


Rendang Ayam KAKCIK SEROJA yang sangat sedap! Sebelum korang semua sampai, kami dah rasa dulu. Hahahahahaha! Itulah untungnya jadi tetamu paling awal!


Air Limau Asam Boi — penghilang dahaga sebenar, kan? Idea asal dari Makcik Apron Merah tuh! Jangan komplen ya. Majlis dah selesai pun. hahahahaha!
Bila 1 tong selesai, Air Oren pula yang refill.


Pizza Roti Daging (betul kah nama menu nih?) Hasil karya HANIS. (tak sempat lagi nak cari link dia) Aduhaiii... dah lah makan sedap, orangnya pun cantik cun...!


Pulut Kuning + Sambal Bilis hasil karya Makcik Apron Merah. Kata BUJAL, sambal ala Banjar. Aku baru tahuuuu...! Yeahhh kalu dah Banjarian, kan?


Aku berkenan bakul tu. Macam bakul Bidan di kampung aku dulu! hahahaha


Isi kandungannya, Bubur/Pengat Keledek/Keladi (macam Bubur Caca) — hasil karya Dr HANIE. Betul, kan?


Kuih Bakar yang gebu lazat. Frozen dari ANAA. Mujur rumah KAKCIK ada microwave. Kalu rumah aku? Jenoh nak jerang air nak mengukus. hahahaha!



Kek Coklat mabeles from AZIAN yang mai dari Jengka Pahang. Aku dapat setengah tapau bawak balik! Ohhhh... mengigau la aku!


Puding Jagung hasil karya Kakchik@ELLA. Ohh aku makan banyak . Tuannya, sampai tertinggal tepawer dia. Tu laaa... seronok sangat sampai lupa semua! hahahaha.
Mana ko dapat acuan cenggituh?



Kek Batik hasil karya GADISBUNGA. Buah anggur sebakul tu dari AIN NORAINI. Bakul tu terus dia hadiahkan pada aku. Sebab aku jahat mulut acah-acah nak bakul. So dia terpaksa bagi. Hahahaha jahat tak aku? Dan anggur tu rasanya, aku makan paling banyak! 10x lalu lalang, 10x capai!


Puding Karamel (terlindung dek air gulanya), sapa bawak eh? Tak ingat. Dan tak sempat rasa, udah habis! Sampai hati korang.
Puding tu rasanya tajaan Dato’ LF. Ohhh.. sempat rasa yang merah. Yummy!



Kek comel berkrim tu hasil karya sapa? Lupa... ATI MASRIF punya kan? Kek tu sapa punya? Kuah yang dah selesai tu Kuah Spagheti BUJAL. Ohhh cemana aku leh lupa snap?


Aku tak tahu dan tak faham, apa motif blogger ni bawak “pistol” dan bom tangan datang gathering? Nak ajak perang kah? Elehhh setakat pistol air!
Kacang Robus @ Kacang Kuda tu hasil karya BRO GEDEK! Mujur sempat rebus ya? hahahahaha!


Kesal pula kerana tak sempat/terlupa nak snap Nasi Ayam Hainan hasil karya DADDY ZIYYAD, Nasi Lemak dan Sambal Daging hasil karya Auntie MARINA MONROE, Mee Rebus by IDALARA, Macaroni Goreng, Kueyteow Goreng, Meehoon Singapore by CIKINTO, Donat Comel berkrim tajaan siapa ntah, lupa..., Puding Jagung, Buahan tembikai, pisang, kudapan, kuih raya... Sampai tak muat meja panjang, lalu Kakcik SEROJA terpaksa keluarkan meja kopi dari dalam rumah.


~...usah bertanya kenapa mereka tidak muncul semalam, kerana SERI BULAN terlalu akur akan amaran perintah berkurung lewat surat dari HISYAM, lalu dia menyimpan dendam demi sebuah pendedahan eksklusif...~











47 comments:

  1. Huhuhu...banyak dari makanan tu sebenarnya kakcik tak sempat pun nak rasa! ;-)

    Mujur juga ada Azie yang sangat ramah tamah sebab kakcik sebenarnya bukanlah sangat peramah!

    ReplyDelete
  2. dapat juge melihat hidangan pot luck..hehee..

    so akak bawak balik bakul lah ek.. hehee... ;D

    ReplyDelete
  3. VIC:
    Memang sedap, bukan setakat nampak saja. :)



    KAKCIK:
    Kalu banding dengan Abg MUS, Kakcik kalah skit laa.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. jelesnya..i pun nak gak peluk2manja mengada tu..:D

    ReplyDelete
  5. FATIN MRAZ:
    Yup. Dapat bawak balik bakul tapi ada ler skit isinya. Maklum, jadi tamu terakhir, mana yang berbaki tu kami ler yang tapau.

    ReplyDelete
  6. SANIAH:
    Agak agak sampai tak tangan nak peluk I? hahahaha

    ReplyDelete
  7. azie... beraneka jenis tu, azie rasa semua tu tak?

    ReplyDelete
  8. IBU INTAN:
    Hajat di hati memang begitu lah Kak. Tapi ada juga yang tak sempat... samada memang dah habis, dan juga kerana sibukkan benda lain.
    Ada yang berbaki, dapatlah tapau. Ulang makan kat rumah pula.

    ReplyDelete
  9. salam...
    sambal ala banjar....teringin la nak rasa....
    Pistol tu dalam maknannya AA oi...

    ReplyDelete
  10. PAKLONG:
    Saya pun tak tau boleh jadi Sambal ala Banjar tu.
    Heheheh pistol tu bermakna berbeza-beza mengikut pendapat masing-masing!

    ReplyDelete
  11. amvoiiii... tajuk bikin gempak
    ati yg maleh nk wat n3 n bw
    sampai tertipu...hihihi

    kek oren comel dan kek belang
    keduanya ati yg bawa

    patut tak sempat dpt mkn
    buah anggur ain..rupanya
    kak azie makan byk..heeee


    jgn mareeee

    ^____________~

    ReplyDelete
  12. AA..banyak tu..dah tentu tak sempat nak makan semua..

    ReplyDelete
  13. Meriah semua makanan2 tu, MERIAHHH!

    ReplyDelete
  14. nak ke acuan tu? Hihihi.

    BTW kak azie, Jem tart itu sgt sedap. Haruslah esok2 kita bakal berpeluk cium lagi utk dptkan lagi sebekas.

    ReplyDelete
  15. saya tak puas hati. akak makan banyak yer...........

    ReplyDelete
  16. tumpang tgok gambar jer lah saya ni...huhuhuhuuu...

    ReplyDelete
  17. ATI:
    Ohhh Kek Oren dan Kek Belang ATI punya ya...! Terbaek!

    Buah Anggur tu tak cukup. Nanti soh AIN tanam bebanyak! hahaha



    ACIK ERNA:
    Tak sempat sebab laku.
    Ada yang sengaja saya tak nak makan dulu, biar orang lain makan kenyang. Kita ala tuan rumah ni kena beralah. cewahhh!

    ReplyDelete
  18. DINAS ALDI:
    Tu baru makanan, nanti nak tunjuk gambar orang yg makan pulak. :)



    KAKCHIK ELLA:
    Nak acuan yg siap ada isi, bleh? hahahaha
    Kalu lambat, takut tangan tak sampai nak peluk.



    ERI-CHAN:
    Kak Azie, tanpa gathering pun memang makan banyak!

    ReplyDelete
  19. HANI:
    Takpa. Asal saja boleh tumpang. Saya memang suka ramai ramai datang tumpang tengok. hihihihi!

    ReplyDelete
  20. adakah kacang kuda itu dibuat sebagai peluru pistol itu ?

    ReplyDelete
  21. Al-LAVENDARI:
    Saya kurang periksa Bang HAMZAH...

    ReplyDelete
  22. haha.. lawak.. tengah asyik duk layan gambar makanan yang sedap2 tiba2 ade lak pistol kat situ.. haha..
    makanan nya sedap2.. uhuhuu.. nak skit.. uwaaa

    ReplyDelete
  23. CIK SU:
    Blogger mana ntah, bawa pistol dgn bom tangan plak. hahahaha



    EELOBOR:
    Sempat snap separuh jer tu. Ada lagi yang tak sempat...

    ReplyDelete
  24. Sallam Azie,

    Ramai ke yang hadir hari tu? Seronok kan dapat berkumpul macam tu..

    ReplyDelete
  25. LIPISLADY:
    Ramai juga. Nanti saya upload lagi gambar para tetamu.

    ReplyDelete
  26. kak azie bakul tu buat tempat bawang kat dapur ker,huhuhu...

    kami semua enjoy hari tu...kalau ade buat lagi confirm ain dtg tauu...

    ReplyDelete
  27. puding caramel yang terlindung dek bekas air gulanya saya yang bawak :-)))

    ReplyDelete
  28. AIN NORAINI:
    Tak sampai hati la nak letak kat dapur.
    Buat masa ni, letak majalah dulu. Thanks ya!



    MAS ZUBER:
    Akhirnya tahulah Kak Azie sapa yang bawak Puding Caramel tuh.
    Sampai hati buat cuma sebekas! Tak sempat rasa pun.... Cedih!~

    ReplyDelete
  29. sy sgt bangga krn juadah sy tak smpt pon 'dihidu' kak azie. tandanyer larisss!!! pdhal bwk ciput ajer...eheheheh... (tiba2 terpk nk buat contest,'teka juadah yg dibw akuzle ke umah kakcik')....hehheheh

    ReplyDelete
  30. AKUZLE:
    Kejap...! Kejap! nak ingat balik apa menu dia bawak?

    adehhhh apa eh? Ya ker Kak Azie tak rasa? Jangan-jangan Kak Azie yg perabih kan tak?

    ReplyDelete
  31. salam azie,
    meriah nampaknya pertemuan tu.

    ReplyDelete
  32. hahahaaaa tajuk entry tak bley blah... ingatkan AA snap pic sepetol dlm kete budak yang bawak honda aritu... wat saspens je laaaa makkkkkkkkkkkk ni... muahahahaaaa

    ReplyDelete
  33. Azie
    Apsal tak nampak bayang tat nenas yang femes tu??

    ReplyDelete
  34. tak sia2 awak jadi org rajin tu azie...rezeki org rajin ni mmg selalunya terlebih2.

    betul jugak apa yg ditanya oleh CS tuh? mana dia?

    ReplyDelete
  35. bestnya makan2.
    tgk kat entry daddyZ, kenapa kak AA sorang je yang pakei apron? hihi

    ReplyDelete
  36. bangganya tgk kek batik ai kat situ! hahaha!!!

    ReplyDelete
  37. huiyai...

    meriahnya. sana-sini citer pasal gathering ni... best !

    ReplyDelete
  38. makanan haritu semuanya superbb kan kak??!!

    terbaekkkkkkkk

    ReplyDelete
  39. makanannya mmg semuanya superb.. teringat2 smp hari ni.. he..he.. boleh???

    ReplyDelete
  40. sebab tu la kol kakcik dulu bagi tau nak bawak frozen food.. sib baik ada microwave kan.. tu pun jenuh nak perangat.. asyik trial and error, tak gebu2..

    makanan memang superb, serius banyak... nak merasa sumer kena makan sikit2, kalo tak harus tak dapat cuba semua...

    best kan kak azie.. sampai la ni terbayang2 lagi kehepian...

    ReplyDelete
  41. sedap3 semuenye!
    sambal bilis banjor tuu ghugi sape tak meghase.. tapau bwk blk makan dgn nasiklemak kak marina monroe.. perrgghhh tidor tersenyum.. ;)

    ReplyDelete
  42. AA, saya sentap nih..mana pic apam saya?? sob..sob..sob.. =P

    ReplyDelete
  43. Makanannya enak-enak. Hehehe jadi ngiler

    ReplyDelete
  44. tu lah sy pun nk marah ni sebab mee rebus sy tkde picnya...tp ada gak sebut kat bawah sekali..

    p/s tahu tak sy cuma mkn spaggeti dn puding dato LF...dah balik rumah baru rasa lapar...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails