Saturday, October 15, 2011

FM dah nak sekotak...

Assalamualaikum


Entri selingan sebagai memenuhi kuota, bahawa setiap FM yang diberi sebagai cenderahati harus disimpan gambar di sini sebagai kenangan.


FM dari Vietnam, hadiah dari A.F. kawan AMOI yang bercuti ke sana minggu lalu.


FM Melbourne, dari seorang kawan, MARIAM JAMILAH yang juga bercuti, bulan lalu.


********

Bila ada sedikit tekanan, terapi paling best adalah makan!

Pasembor Spesel, beberapa hari lalu.
Kedai Pasembor Utara, Kg Baru. Imej kerusi kuning!




~...tuan kedai kopi satu-satunya di Kampung Separuh Desa itu, akhirnya memahami walau SERI BULAN bukan peminat air kopinya tetapi bila HISYAM berada di situ, dia rela menahan kelat di tekak dan pahit di lidah demi secawan Kopi Mahkota Dewa...~









13 comments:

  1. Tak beli karipap beso yang dijual tak jauh dari situ ke? :)

    ReplyDelete
  2. KAKCIK:
    Ohhh ya ka? Saya ni pegi ikut keta orang, dlm masa lunch yg sejam. Nak merayau pun tak sempat nak buka mulut mengajak. Next time harus mencuba cari.

    ReplyDelete
  3. yang saya punya belum penuh peti lagi.... baru 1/4

    ReplyDelete
  4. Azie,
    Pinggan yang isi pasembor tu sama corak dengan pinggan akak...
    melamine tu akak beli 1991 rm 300 1 set sampai sekarang masih elok...

    ReplyDelete
  5. Terkesima merenung pasembor tu...

    ReplyDelete
  6. saya pun suka gak kumpul FM. tambah2 dari oversea, buat kenangan.

    ReplyDelete
  7. eh ada kuota jugak ke?

    Dah lama tak makan pesembor kat Kg Baru tu w/p sering lalu di depan gerai tu kalau nak ke rumah makcik saya.

    ReplyDelete
  8. fm kena pecah dek anak2 buah kecik yg dtg ziarah..huhu nasib tak semua...tp nak marah tak guna...seronok lekat byk2 kat peti ais.

    ReplyDelete
  9. Salam Kak Azie...

    melelh air liur tengok pasembor tu..

    ReplyDelete
  10. lama tak pi ronda ke kampung baru, wajib singgah hujung minggu ni

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails