Thursday, April 8, 2010

Betapa...

Betapa...

Semangat jatuh merudum.. kali ini ke tahap paling rendah pernah aku rasa.

Otak kosong sekosong-kosongnya.

Harap-harap Isnin depan, sesuatu boleh mengubah perasaan ini.

*Aku kena bertanya-tanya kepada mereka yang pernah melalui kerjaya bertukar dari Kerani Karat kepada Pemotong Rumput kerana aku tidak pandai lagi menyabit apatah lagi di Kebun Orang...


~...HISYAM belum tahu, SERI BULAN belum cukup kuat untuk membincangkannya...~


18 comments:

  1. salam..
    Pernah rasa begini..memang blur perasaan jadinya. Hari ni pula ada kaki bodek yg buat kepoh..tapi perasaan still cool.
    Ok la juga jd pemotong rumput, boleh keluar peluh!

    ReplyDelete
  2. betapa dirimu suka atau tidak.. ianya terpaksa kau hadapi jua..

    (susah-susah meh je join kakcik bancuh ayo..)

    ReplyDelete
  3. Salam Kak ... Betapa saya pun telah melalui frasa akan pada minggu lepas. Pedih sedih hampa ... bila sesuatu yang kita lakukan bersungguh sungguh tapi di kecewakan oleh orang lain yang sambil lewa sahaja.

    Sabar kak, apa pun yang terjadi, berjalanlah tanpa henti.

    ReplyDelete
  4. salam buat azie..
    BETAPA selalunya dok dalam gua..makan bertih 7 biji...hehehehe

    ReplyDelete
  5. salam azieazah,
    naper ni wak?

    kena turun pangkat ke kena tuko tempat keje?

    errrrrrrrr..
    fikir baik2 dan terbaik okay

    ReplyDelete
  6. mcm kakcik ~ meh dok rumah mcm aku jadi mokcik cleaner selagi hayat dikandung badan tehehee :)

    ReplyDelete
  7. Dah 2 minggu sakit urat belikat. Semalam makin teruk rasanya. Mungkin faktor terlalu lama duduk dekat kerusi dan salah pula postur duduknya. Kalau kerja2 macam motong rumput tu, consider mcm senaman juga. Kerja mcm kita ni mana nak bersenam.

    ReplyDelete
  8. Kerja pemotong rumput pun mulia, kan kawan-kawan?

    ReplyDelete
  9. jom bertapa kat sentral aku banjer mokyang kek nanti he he

    ReplyDelete
  10. dalam melalui saat begini, saya selalu berpesan bahawa kita pada peringkat mana sekalipun hatta seorang PM atau Raja pasti akan menempuh keadaan ini:

    "kita tak dapat buat apa yang ingin kita buat, dan kita kena buat apa yang tak ingin kita buat"

    ReplyDelete
  11. Azie,
    Betul pesan al-lavendari, tapi apa yang berlaku sebenaunya?

    ReplyDelete
  12. Salam Kak ....

    Naik pangakat eik....?

    Hehehehheh..
    Bila nak wat kenduri kat kawan2 Kak..

    Anyway...Take Care Kak yer....
    Relek arrrrrr.....!

    ReplyDelete
  13. kalau akak pemotong rumput
    acu cuma tukang lap monitor kat opis nie je..

    ReplyDelete
  14. Bang HAMZAH > Saya sunggh terharu dengan pesanan itu. Terimakasih tidak terhingga...


    KAK NORA > Nanti bila dah pasti infonya, saya pasti bercerita, nanti. Sabar...

    ReplyDelete
  15. DJ EPOI > terimakaasihhh...


    ACU > Lap pun monitor sendiri yang hardisk nyer G5, dah tentu-tentu seronok cheq ooiii....

    ReplyDelete
  16. Salam,
    Kata Siti nurhaliza dalam lagunya;

    Apapun yang terjadi
    Berjalanlah tanpa henti
    Air mata tertahan
    Waktu untuk dijatuhkan

    Nanti kita kan tahu
    Betapa bijaknya hidup
    Sepahit apapun ini
    Pelajaran yang berarti

    Moga2 kita akan lebih tabah jalani kehidupan biar apapun yang perlu kita tempuh. Sama ada jadi kerani atau tukang sabit rumput, kedua-duanya tetap menyumbang kepada negara. Take time, InsyaAllah, kita akan dapat belajar dan mahirkan diri...chaiyokkkk!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails