Tuesday, February 5, 2013

Bila malam jer, merapu...?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
05-02-2013



Dah 5 haribulan? Masa cepat betul. Saya tidak mahu menulis tentang apa yang saya rasa atau sebarang perasaan. Nanti terbawa-bawa. Orang baca pun boleh loya.

Betul ker, lelaki kalu tetiba jer... tiba-tiba... tup-tup jadi baik sesangat tu ada makna sebaliknya?

Ada udang galah sebalik mee bandung?


*****


Tayang-tayang:


Saya kan terlebih rajin yang bukan-bukan? So minum petang siang tadi saya buat Kuih Buah Melaka. Huhhh... sekampit tepung pulut youuuu...!




 ~...berkali Mak Utih berkias kata untuk tidak terlalu percaya imbasan wajah di air jernih bukan bermakna hati orang itu juga jernih dan SERI BULAN sangat percaya bahawa HISYAM tidak perlu menyuluh wajah kerana tanpa melihat hadapan sudah ramai dapat meneka langkah maskulinnya boleh menggugat air berkocak kuat...~




48 comments:

  1. kue buah melaka..sedap tuu..dah lama xmakan..tiba2 teringin la pula =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm.. meh larr.. Ada sikit lagi ni. :)

      Delete
  2. Azie ni...pisang goreng aritu akak tak terbuat lagi, dah tayang buah melaka pulak...

    err...apa kaitan ngan 5 hb tu sis? akak ni slow sikit la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak niii... Buah Melaka tu kira kerja senang bagi orang malas macam saya, tapi nak makan banyak. Hahaha nak beli memang tak sebab nanti tak puas.

      5hb tu sebab dah masuk minggu pertama Februari.

      Delete
  3. Dah lama tak makan kuih buah melaka ni....akak, saya selalu kan terfikir cam tu kalau lelaki buat baik je mesti ada something, hehe. Suami selalu marah kalau saya fikir cam gitu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btw, tak baik kan kita syak pada suami sendiri kan? (dalam kes di atas, saya tidak merujuk suami saya)

      Delete
  4. sedaappp.... beli 2 inggit bole? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 hengget bleh dapat 5 biji jer sayang.... baik buat sendirik. Hehehe

      Delete
  5. Sham suka kuih ni.
    Paling suka yg jenis bila masuk mulut trus meletup.
    Sedap sgt bila terasa air gula melaka tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa yang ini memang jenis masuk mulut kasi dia letup. Ohh syiok!

      Delete
  6. Replies
    1. Kalu ikut Kak Azie, boleh saja. Sekadar tepung pulut dan kelapa saja. Kalu takut sakit perut dek kelapa parut, kukus dulu kelapa tu sebelum salut kuih. Kukus kelapa tu boleh buat kelapa tahan lama dan tak basi, tak sakit perut.

      Delete
  7. Salam AA,

    Rajinnya buat buah melaka
    Sedap tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin tak rajin, dah teringin. Lagipun itu yang paling mudah pun Auntie.

      Delete
  8. amboi..sekampit..banyak jgk..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekampit tu memang macam banyak tapi cukup cukup jer untuk rakyat serumah. Maklum kami ramai. :)

      Delete
  9. byk tuh... abis mkn ke abis hantar masjid.... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sempat la nak hantar masjid, memang bebudak dah berebut.

      Delete
  10. sedap...gula melaka ada dlm peti ais tu...nak cuba merajinkan diri..buat esok atau lusa hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm sila rajinkan diri. Nanti dapat makan sedap. Hehehe

      Delete
  11. Replies
    1. Salam. Terimakasih. Sila masuk, sila...

      Delete
    2. Boleh bagi link blog Norita?

      Delete
  12. Jangan sangka buruk/bukan bukan...mungkin lelaki tu benar2 dah insaf..mahu berhijrah ke arah kebaikan...

    kalau dia dah menikah satu lagi, baru la boleh kejar sampai dia terjun dlm sungai macam P.Ramlee!!!!! bahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh positif tu.
      Kalu bab nak kahwin lagi tu, saya tak pernah ada masalah. Cuma takut nya minta yang bukan-bukan. Hahahaha

      Delete
  13. Tadi mama tgk resepi kuih ni, terliuk dan teringin, rupanya AA dah buat dulu. Insyaallah mama menyusul esok kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh Mama Ju buat warna hijau juga ker nanti?

      Delete
  14. aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
    http://slapmestore.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal. Terimakasih. Sila masuk... sila.

      Delete
  15. sedapnya...my feveret tu kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang jer nak buat tu. Buat sendiri lagi puas makan.

      Delete
  16. sedapnya..kuih pebret hubby saya tu..

    ReplyDelete
  17. Tu dia...sekampit...? Dasat tu....sy klau buat suku kampit je kak...kikiki...x ramai mknnya....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekampit beras pulut tak sampai pun sekilo. Dapatnya tak banyak mana pun sebenarnya.
      Kalu utk 2 orang makan memadai la secawan tepung, tapi kami ada 7 orang dalam rumah yang mana semuanya memang jenis makan tak hengat punya.

      Delete
  18. Ingat onde-onde.. ingat bulan puasa... favourite mak ni hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya dulu kalu bulan posa mesti nak kena buat kuih ni kan? Sekarang ni, kalu boleh buat sendiri, tak perlu dah tunggu bulan posa.

      Delete
  19. orang selalu cakap camtu kan kak, tapi tak semua kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, tak baik la pula kita asyik nak bersangka buruk saja kan?

      Delete
  20. sidapnyer onde onde

    sy suka la kata2 kat nota kaki tu..
    semua entry sy baca..sedapppp..
    jrg org boleh berpujangga tersirat dan tersuratr begitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggap saja nota kaki tu saya merapu. Apapun terimakasih atas perhatian.

      Delete
  21. Tengok buah melaka teringat bulan posa.

    Ahahaaa...itu memang habit depa la Kak Azie, bukan selama ni tak baik tapi bila terlebih baik tu makanya ada lah bendanya...

    ReplyDelete
  22. saye pon suke buat sendiri kuih ni.. senang.. lagi satu kite boleh letak gule melake banyak2 ikut suke kite..

    ReplyDelete
  23. Kalau baik tu, apa salahnya kan kak. Tapi kalau lain macammm jer baiknya, eloklah simpan 10% prasangka. Untuk self protection juga. Owh, saya dah pernah lalui. Syukur ada 10% tu.

    Walaupun mudah buah melaka nie, saya tak pernah sempat nak buat. Sadis sungguh.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails