Monday, July 18, 2011

Durian Belum Luruh, Aku dah Lusuh Dulu...

Salam
Ahad, 17-07-2011
Malam



Demam!

Demam di wajah, demam di hati.

Berehat sebentar bersama-sama gambar ini.



AA teringin durian!

Belum makan dah demam, cemana? Takda harapan lah nampaknya, kan?
Wuaaaaaaaaaaaa!!



~...setiap kali SERI BULAN monyok macam tikus kena ujan, HISYAM pasti menyibukkan diri nak tahu sebab-musabab, padahal masa kecil dulu dia nyaris dapat gelaran Ahmad Albab sebab tak kenal mana pintu mana tingkap...!~









31 comments:

  1. SALAM,
    INSYAALLAH DEMAN AKAN SEMBUH. MASIH SEMPAT NAK MAKAN DURIAN

    ReplyDelete
  2. tak apa musim durian panjang lagi

    ReplyDelete
  3. kak..........
    kalau makan nanti boh air kat pangsa ya?

    moga tak berlarutan..

    ReplyDelete
  4. moga kak azie cepat sembuh dari demam...leh la makan durian tu...:)

    chek pun tak sihat ni..hukhuk..:(

    ReplyDelete
  5. ya Allah..
    indah nye pemandangan ni..
    1 bakul sepuluh hinggit je???

    ReplyDelete
  6. Makan je laaaa.... Pastu minum air bebanyak.... Banyak-banyak!

    ReplyDelete
  7. durian..wow like a heaven to see cheap one...huwaaa

    akak cepat sihat kan...minum air kosong byk2..doa..selawat atas nabi..

    ReplyDelete
  8. makan durian boleh befeluh2, elok untuk orang demam..hehee

    ReplyDelete
  9. ala sian..

    ni demam teringin makan durian la ni.. lepas makan soheh kebah demam... :)

    get well soon..

    kalau tuan tanah demam lama.. satgi rumput naik tinggi kat laman rumah... Eja tak bleh nak jengah.. :D

    ReplyDelete
  10. Meh datang makan durian kat rumah kakcik - segar dari ladang punya. :)

    ReplyDelete
  11. orang kata, orang demam elok makan durian.

    tapi saya tak tahu orang mana yang kata macam tu !

    ReplyDelete
  12. makan aja durian tu...takde masalah pun.

    ReplyDelete
  13. AA, mana tau, lepas makan doyan bleh baik demam... hehehe

    ReplyDelete
  14. Azie...
    kami ni seisi rumah makan sebijik durian pun dah cukup...
    takda yg suka melampau2...
    dah tua kot...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikom kak azie.. :)

    iye le gamaknye demam tu sbb ngidamkan deghoyan.. makan je buat ilang ngidam.. tuuu kakcik dh offer yg segor dr ladang tuuuu ;)

    ReplyDelete
  16. kata anak sedara acu ada buffet durian kat Taman Kosas..bayar RM10 makan sepuas ati

    ReplyDelete
  17. Salam Kak Azie..

    Patutlah Nida demam di sini, rupanya musim durian di sana.. auranya sampai ke NZ terasa..

    uwaaaaaaaa...... tengok gambar pun dah meleleh air liur...

    ReplyDelete
  18. salam singgah sini...

    durian mmg sedap tp camner yer kalau tak mkn lg dah demam,agaknya dah makan demam kebah nanti =D

    ReplyDelete
  19. Makan ubat cepat2 musim durian masih lama lagi.

    ReplyDelete
  20. ari sabtu ke taiping mengikut group kakak ipar. sempat makan durian sampai betul2 puas sebab cuma berharga RM100, penuh satu van di bawanya buah durian daripada kebun. buat collection cuma RM10 sorang tapi dapat makan berbiji2, sampai kan lebih di agih2kan kepada orang2 lain pula

    ReplyDelete
  21. durian..durian...durian...

    kak azie ambik bau sajalah...orang sebelah nak makan durian, tahan geram ye...

    ReplyDelete
  22. Betul ke kalau makan panadol tak leh makan durian? dua serentak tu boleh menyebabkan 'mabuk ubat'..yer ke?

    ReplyDelete
  23. LUAHFIKIRAN:
    Salam.
    Tu yang sedap nak baca tuh. Thanks.



    MAMAI:
    Berapa panjang agaknya ya? :)


    AYU:
    Biasa pun dok buat lagu tu la. Jom AYU, kita kenduri Durian PakNgah Merah...

    ReplyDelete
  24. SITI MURNI:
    Kak Azie ni kalu dapat durian jer teruih baik demam nih. Jom kitaaa...
    Moga SITI pun cepat baik.



    DIANA:
    Salam kenal. Sila masuk, terimakasih.
    Sebakul saploh ringgit tu, agaknya kualiti yang kurang baik kot.

    ReplyDelete
  25. KHAYALKHAYAL:
    Minum sampai kembung!



    ERI-CHAN:
    Yang murah tu kualiti bawah skit agaknya. Kena tengok nasib gak.



    FAATIP:
    Aminnnn... harap-harap begitulah. Tapi mana duriannya sayang oooiii?

    ReplyDelete
  26. EJA:
    Amboiii... agak-agak kalu rumput tu panjang lebih dari tuan rumah, soheh tak nampak tuan rumah yang katik ni kan? kan? hahahaha



    KAKCIK:
    Ada lagi tak? Ahaks!



    Bang HAMZAH:
    Saya pun nak kata gitu juga lah.

    ReplyDelete
  27. DADDY ZIYYAD:
    Wahhh green light eh? Thankiu thankiu!



    NM02:
    Aminnn... memang tak kira dah nih!



    AKAK:
    Wahhh... kalu gitu beli sebiji jer pun dah kira okey la yer? Saya tu baru mukadimmah jer tu.

    ReplyDelete
  28. AZEEDA:
    Salam.
    Jommm ini malam jugak kita serang rumah Kakcik jomm! :)



    ANIES:
    Memang nak kasi puas nanti!



    ACU:
    Kak Azie pernah organise program camtuh utk anak yatim. Bayar RM10 makan puas-puas. Tapi takleh tapau. Sambil makan, sambil buat charity

    ReplyDelete
  29. NIDA:
    Wahhh demam juga? Kesiannya. Takpa kita serupa. Nanti bau pun bleh sampai sana. hehehe



    IZAN:
    Salam kenal. Sila masuk, terimakasih.
    Macam tu la agaknya. Harus kena makan bebanyak le nanti, kan?



    KAK ZAITUN:
    Kalu ubat itu adalah durian itu sendiri, cemana kak? :)

    ReplyDelete
  30. EELOBOR:
    Kalu satu van cuma RM100 memang berbaloi sangat. Apatah lagi dari kebun terus. Fresh sangat tuh! Berbaloi sangat...



    JUN AINA:
    Aik? Tak minat ker? Rugi.



    KAk HANI:
    Rasa saya, memang berperang dua benda tu dalam perut. Mak saya kata dulu, jangannnn...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails