Wednesday, November 14, 2012

Fenomena UAI: “Kemah Keming” macam bom meledak kena tang batang hidung...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
14-11-2012


Ramai tahu, program Kemah Keming di Astro Oasis sudah bermula semalam. Tiga hari saja, kan? Kapsul rakaman ceramah Ustaz Azhar Idrus. Hebat dan menyeronokkan. Sinis lagi berkesan, tapi disampaikan secara santai.

Satu famili kami suka tengok. Sanggup turunkan dulang makan, bersila ramai-ramai depan TV lepas maghrib.



Memang, kompom la kalu aku ada dalam semejid tu dengar ceramah UAI ni, gelak aku yang paling kuat!

Status di atas, pada hari 13hb Nov.

Sebelum ini, Saya dah selalu dengar ceramah UAI ni di CD.


Hat ni, status hari ke-2. 14 Nov.

Memang Saya masak Ayam Paprik, tapi takleh nak upload gambar lagi dah, sebab pic dah penuh...!

*Kemah Keming tu mender maksudnya??





~...untuk mengucap selamat tinggal adalah berat tetapi untuk meninggalkan salah sorang bukanlah susah asal sahaja janji SB itu teguh di hati, ketat di tali...~



 




15 comments:

  1. Kemah - kemas. keming tu perkataan sbg penguat perkataan kemah. macam kemas molek2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh itu maksudnya. Baru tahu. Terimakasih Izariza.
      Sila masuk, salam kenal.

      Delete
  2. syok ke kak citer nie ... saya x pernah tgk kak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan syok saja. Best sangat! Program ni cuma 3 hari. 13-15 Nov sahaja. Astro Oasis, 7.30 malam, ulangan pada jam 11 malam.

      Delete
  3. Salam Maal Hijrah AA,
    selalu tengok kat youtube..skrg ada kat tv oasis pun tengok..mmg best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maal Hijrah Anita....
      Ramai juga yang sudah kenal UAI ni di Youtube.

      Delete
  4. saya pun selalu tgok kat utube jer...
    nnt nak tengok la jugak kat tv ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini hari terakhir program tu di Oasis. Pastikan tak terlepas...

      Delete
  5. UAI kalau kasi ceramah mmg berkesan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ada cara tersendiri yang mampu menarik perhatian muda mudi juga untuk tidak berganjak dari mendengar ceramah dan nasihatnya...

      Delete
  6. Ceramah dalam lawak gitu selalunya lebih mudah sampai ke hati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu ceramah agama asyik serius saja, tentulah ramai yang tersengguk, kan?

      Delete
  7. Kemah keming... klu ikut orang2 tua saya membawa maksud kemas dan ketat. Memang ikat ketat punya lah.
    UAI ni mmg punya aura yg tersendiri. Klu dia mai bg ceramah kat mana2 sure jam kawasan tu. Dan sangat steady je pakai loghat ganu, orang yg x faham pun jadi faham.
    Jom layan siri akhir malam ni. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa UAI datang ke masjid di taman sebelah taman saya, mak ai beribu orang datang. UAI ni sangat santai wpun sinis, tapi sangat berkesan.
      Fenomena sebegini buatkan kita rasa sejuk hati, dan anak-anak muda pun ramai yang suka nak ikuti.

      Delete
  8. hahaha saya pun baru nak tanya jugak, Kemah Keming tu apa kebendanya

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails