Sunday, November 20, 2011

Serba Tak Kena...

Assalamualaikum
Ahad
20-11-2011



Semalam tengok ini dalam Harian Metro.





Dua hari berturut kisah ini, di samping kisah-kisah tentangnya begitu banyak di blog-blog para ibubapa yang turut menerima sumbangan tersebut.

Kekadang, baca pun muak.

Birokrasi tu politik kah?

Aku tak faham, dan tak mahu faham lah.



~...ketika seluruh warga Kampung Separuh Desa begitu terharu ketika Pak Imam pitam, HISYAM yang menjadi penyelamat kecemasan tetapi bila SERI BULAN tumbang, tidak berani dia datang menyumbang...~









20 comments:

  1. Banyak benda lain yang memenatkan untuk difikir. ;-)

    ReplyDelete
  2. Assalam AA..tu la kan..serba salah..macam2 hal macam2 cerita yang timbul..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    Saya tak dapat ambik duit tu untuk anak buah sebab ------> tak ada surat kuasa dari ibu bapanya.

    manalah kita orang nak tau dapat benda alah ni, kalau tau ada sebelum dia pi ari tu, dah mintak buat BAPAK kepada surat kuasa pun hu hu hu ----> ni yang nak HANGIN satu badan ni! hu hu hu

    ReplyDelete
  4. susah nak kata.
    bila bab duit, walau 10sen, semua orang boleh naik angin kan... :)

    yang tak pernah ngaku ada anak pun tetiba terjengol kat muka pintu sekolah minta duit.

    yang tak pernah dtg jumpa cikgu pasal masalah anak pun, walau di telefon berulang kali, tetiba msj cikgu pukul 6 pagi tanya bila boleh ambik duit :)

    ReplyDelete
  5. Sebab duit semua boleh jadi. kawan pun boleh jadi lawan.. padahal buakan ape sangat pun.. Untuk ibu bapa yang memang susah.. memang bantuan tu amat diperlukan..Sekolah pun kene bertimbang-rasa... Rasanya tak ade ibu bapa yang dengan sukarela tak nak bayar yuran atau duit PIBG kalau mampu... Tapi ntah ler... :)

    ReplyDelete
  6. cite side yang menerima pun ada juga yang tak berapa sedap- dapat duit nak belanja kawan² makan kfc, nak beli jam ben-10, etc... tak la berapa tercapai matlamat

    ReplyDelete
  7. duit tu bukannya digunakan untuk beli kelengkapan sekolah ke??

    ReplyDelete
  8. BIROKRASI ada dimana-mana...

    banyak kes terjadi bila pihak sekolah yang memandai2...

    ReplyDelete
  9. tulah... kan..? tak paham.. dah takyah paham la... =)

    ReplyDelete
  10. PIBG di sesetengah sekolah memang ada yg jenis 'besar kepala'. sekali kena sound dgn TPM, baru tau..hahahah

    ReplyDelete
  11. hehehe.... ada yang dilaporkan mencampak wang kepada ibu-bapa. macam2 la laporan....

    ReplyDelete
  12. ...duit punya psl! Seme pun jdk kelabu mata! Dari tak pandai, terus jadik pandai!

    ReplyDelete
  13. Macam2 hal. Tapi ada juga ibubapa yg liat nak bayar yuran PIBG ni. Nak harap datang mesyuarat lagilah liat

    ReplyDelete
  14. mmg malas pikir2 benda macam ni.. tapi kalau dah terkena kena juga difahamkan

    ReplyDelete
  15. Macam2 kisahnya. Pasal duit, senang nak melenting.

    ReplyDelete
  16. wak pun nak pakai duit hari hariii... weeee wak dah datang ni nak komen komennnn...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails