Sunday, November 27, 2011

OGY saman JOHAN: “Saya tidak akan lepaskan budak ini.”

Assalamualaikum
27-11-2011
Ahad


Bila hati seorang yang berusia dari kita, terluka dan tersentap...!

OGY nak saman Johan Raja Lawak.

OGY ada sebab untuk buat begitu, seperti katanya:

Tapi saya datang bukan untuk diperlekeh-lekeh begitu.

Saya akan bangkit mewakili mana-mana artis senior yang rasa diri mereka diperlekehkan orang baru.

Jangan main-main dengan Fauziah Ahmad Daud. Saya tidak akan lepaskan budak ini.



Baca cerita lanjut di blog Beautiful NARA.

Betul juga.

Kadang-kadang orang muda ni main lepas cakap saja, bukan nak fikir perasaan orang yang lebih senior. Kalu sepatah dua kata, mungkinlah boleh kata terlepas terlanjur. Tapi kalu dah panjang lebar babit nama makpak yang dah takda, melampau tuh!

Sekali fikir, macam kena gak. Sama-sama laser. Dulu zaman gemilang OGY sebagai pengacara pun, dia boleh tahan gak lasernya. Tapi isu di sini adalah penghinaan. Laser tak semestinya perlu menghina orang, kan?

Kita tunggu perkembangan apa citer kes ni. OGY Ahmad Daud memang tegas orangnya. Dalam certain keadaan, kita memang perlukan orang macam dia untuk bangkit memperjuangkan sesuatu.

Tak rugi pun kalu kita merendah diri hormatkan orang yang lebih tua/senior dari kita.

Tak ilang bisa taring ular tedung!


*tadi borak-borak, aku sempat kata “dulu masa zaman muda dia jadi pengacara, dia takdak ker laser mengata orang lain?”









22 comments:

  1. saya tak tau citer, hinggalah terbaca di sini. :)

    ReplyDelete
  2. Itulah padahnya... cakap jangan sesedap rasa bukan semua orang boleh terima.

    ReplyDelete
  3. iye ke azie..saya takde astro jd taktau cerita...oo gitu jd nya..tu la org dh pesan terlajak perahu boleh undur..terlajak kata..hah see u in court lah!!!... :)

    ReplyDelete
  4. pada saya..
    tak dewk apa pun malam tue..memg la ada sindiran sikit2 tapi lepak lah!
    nak terasa hati tak payah jadi pengacara...


    adeyh2..
    macam2!

    ReplyDelete
  5. apa kes ni sebenarnya. Tak tahu hujung pangkal citer sebenarya...

    tp tulah, terlajak kata mmg tak boleh nak undur, oleh itu berfikir dulu sebelum berkata-kata, agar tidak mengguris hati orang lain

    ReplyDelete
  6. dulu ada org penah bagitau saya "Kalau kita baling bola ke dinding, bola tu akan "bounce" balik ke kita. Camtu le dlm kehidupan. Sbb tu kita jgn buat org, nanti kena kat kita balik. kan akak kan ..

    ReplyDelete
  7. dulu ada org penah bagitau saya "Kalau kita baling bola ke dinding, bola tu akan "bounce" balik ke kita. Camtu le dlm kehidupan. Sbb tu kita jgn buat org, nanti kena kat kita balik. kan akak kan ..

    ReplyDelete
  8. SALAM,
    LF AGAK KETINGGALAN .... BARU TAHU BILA MEMBACA ENTRI INI .. KALAU NAK BERJENAKA PUN, JANGAN SAMPAI MENJATUHKAN MARUAH ORANG LAIN

    ReplyDelete
  9. entah...cuba tenguk gambar lama dia.. hebat...aku pernah tertenguk masa budak budak dulu

    ReplyDelete
  10. Aslkm AA
    .
    Tkasih atas jemputan. AA dtg tak?
    Tak jauh sgt tu.

    ReplyDelete
  11. apa kes?
    tertinggal gerabak daa...

    ReplyDelete
  12. Salam Maal Hijrah.

    ***Terima kasih kerana menyokong entri ckLah yang lalu...

    ReplyDelete
  13. MAMA JU:
    Terimakasih.

    InsyaAllah, saya hadir. Saya salah seorang Urusetia.

    *merujuk Pertemuan Blogger 18 Dis.

    ReplyDelete
  14. makin kerap kes saman menyaman sekrg ni

    ReplyDelete
  15. lumrah dunia,,
    pusing2 ala roda..

    dulu jika kita pernah terlukakan hati insan yang lain..
    pasti satu hari kita akan dikatakan,.jua..

    SALAM MAAL HIJRAH buat kak azie sklrg

    ReplyDelete
  16. baru tau kak...ade kes saman ni...

    ReplyDelete
  17. mulut sendiri laser...sendiri mau ingat laa kannnn...

    ReplyDelete
  18. beragak2lah nak saman org...sblm nk saman org tgk diri sendiri dulu...klu org nk saman ogy tu mcm2 bulih saman...dh ler tergedik2 mse FFM24 tu...dh tue tp msh sedar diri...fikirlh ckit org besar ade situ...tgki kelaku awk entah ape2...ingatkan dh pakai tudung kononnyer dpt "NUR" dr tuhan berubah...bertambah2 gedik adelh...klu korg xcaye tgk ni...cube bezekan lebih bgs prangai budak2 @ ape...
    http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DrW8zNYAMU6M%26feature%3Drelated&h=5AQFsfkALAQF-8AkBqM0OKWj52XoYAGTWyixNMv5efuvE2Q

    ReplyDelete
  19. AKU PALING SUKA FFM BARU2 NI..HIDUP DR YG DLU2..DA ADA YG SENTAP PLAK SMPAI SAMAN MENYAMAN..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails