Saturday, November 26, 2011

Sambal Belacan Hangus...!

Assalamualaikum
26-11-2011
Sabtuday, hari bekerja yang separuh.



Boring. Dah lah pagi tadi terlewat. Melompat tangga aku mujur tak ‘tertomoih’ macam petang semalam. > Entri: “Benci tau...!”

Tak sempat sarapan.

Jam 2.00 petang harus berada di lain lokasi untuk kerja luar. Letih dah terasa. Lunch tak sempat dah.

Balik pun dah jam 6.00 lebih. Rayau pasar malam cari benda nak masak.

Antara hasilnya:


CIKINTO: Masak Lemak Cili Padi memang kena boh asam keping, dan kalu boleh biar pekat skit camnih. (^_^)


Sambal Belacan yang belacannya sedikit hangus.
(Orang kampung cam aku memang buat sambal belacan, kena bakar dulu. Belacan tak mentah)

Laparrrrr....!

Orang lapar jangan diusik, nanti dia gigit telinga!


~...setiap kali terkenang SERI BULAN melompat kerana cili masuk ke mata sewaktu menunjuk pandai menumbuk sambal dulu, HISYAM tersengih sendirian lalu terfikir kenapa tidak dibiar sahabatnya itu melompat sampai letih lalu dia boleh merakam untuk tatapan muridnya di sekolah...!









15 comments:

  1. tergoda dengan masak lemak cili api kegemaran saya..

    ReplyDelete
  2. Belacan memang kena bakar barulah wangi sambal tuh..hehehe

    ReplyDelete
  3. tertomoih hehehe ....


    tambah satu lagi.... ikan kering ... mak aihhhh tak pandang ke lain dahhh

    ReplyDelete
  4. TOTIE @ TOMY:
    Memang Kak Azie saja nak U tergoda. Hehehehe...



    MARINA MONROE:
    Auntie sihat?
    Betul. Kadang-kadang saya ratah skit belacan bakar tuh! sedap kan?

    ReplyDelete
  5. GEDEK:
    ‘tertomoih’ tu sejenis ikan. Hahahaha! yaaa ikan bukan sayur!



    CHIK ATT:
    Kak Azie buat Ikan Kembong Goreng Bertepung!

    ReplyDelete
  6. perut lapaq ya amat la tu smpi belacan pon hangus hehehe

    ReplyDelete
  7. sambal belacan tu feveret tok ayah, hari2 merap tok umi soh tumbuk sambai belacan

    ReplyDelete
  8. orang lapar kalau diusik..saja cari nahas..he he

    ReplyDelete
  9. hahahaa..
    ingatkan ada orang nak bagi resepi sambal belacan versi baru..
    rupanya belacannya dah hangus...
    hehehehehe..
    itupun sedap jugak, kan?

    ReplyDelete
  10. KHAIRIN:
    Lapaq woooooo....



    MAMASYAZA:
    Amboiiii nak bodek sambal belacan kena merap dulu ya? hahahaha

    ReplyDelete
  11. KAK QUEENIE:
    Wahhh nak kena masak nasik lebih nih.



    ACIK ERNA:
    Kalu diusik, bukan saja gigit telinga, dia juga bleh boleh gigit pinggan!



    AKAK:
    Sambal Belacan tak perlu resepi Kak. Lempar-lempar, tumbuk!

    ReplyDelete
  12. Tertomoih, kihkihkih!

    Saya kalau lapaq, macam rimau gitu garangnya, kehkeh..

    ReplyDelete
  13. DINAS ALDI:
    Cikgu, wahhh garang tuh! Terus terkam jer.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails