Tuesday, November 29, 2011

“Bila masa aku kahwin dengan bapak dia?”

Assalamualaikum
Thalatha
29-11-2011


Balik kerja singgah kedai runcit.

Seorang pembeli lelaki berbadan gempal, sedang me“nerai” minyak wangi spray, sambil pot pet pot pet.

Tokey kedai dok pandang tak lepas mata. Cuak semacam.

Lelaki gempal spray satu badan. Uik! Kerana dia berkaca mata gelap tak pasti dia pandang siapa, aku ker tokey kedai?

Lelaki gempal: “Esok cuti ker?”

Peniaga: “Ya ya! cuti. Cuti lama!”

Lelaki gempal: “Nanti botak kepala.” > aku cuba memikirkan lojik kepala botak dengan cuti tutup kedai.

Lelaki gempal berpaling ke arah aku (perasan aku la), lalu berkata: “Kan Mak, kan?”

Uik?

Bila masa aku kahwin dengan bapa dia? > terus blah, setelah yakin lelaki gempal itu rupanya sedikit “kureng”.

Mujur dia tak ikut “mak” dia balik rumah!


Tayang:

Rakan sekerja bercuti ke Kedah dan Perlis, buah tangan dari Padang Besar.


~...sejak sedar Wahab memang sedikit tidak lurus walaupun tegak macam bendul, SERI BULAN sering cuak bila melintas depan kedai kopi Seman, sehingga HISYAM naik rimas menjadi meneman semata-mata Wahab yang suka merenung macam orang cemaskan tedung...~






30 comments:

  1. Salam,

    Wah, jambu madu, jambu batu, asam jawa manis pedas dan jeruk buah pala
    Betul ker? hehehehe

    ReplyDelete
  2. KUCING OREN GEMOK:
    Iras tang mana? Tang gempal itu kah? cissssss....!





    AUNTIE MARINA:
    Betul! Tepat sekali Untie! Pandaiiii... tepukkkk!

    ReplyDelete
  3. SALAM,
    YG DALAM BUNGKUSAN TU, SIMPAN HINGGA KE 18 DIS NANTI. BAWAK KE BBB

    ReplyDelete
  4. tahniah ..
    dapat anak baru...
    ekekekeke

    ReplyDelete
  5. dapat anak angkat segera, hihihi

    ReplyDelete
  6. hahaha..
    nasib baek dia pggil mak..
    kalau dia pnggil syg??
    mau ikut balik umah terus!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,
    emsem dak anak baru? hu hu hu senak perut den!

    ReplyDelete
  8. hehe mau terkujat 'mak' kene tegur gitu hehe

    asam boi tu saya suka sgt dulu2..dulu2 punya best..masam2 manis pedas2..tp yg skg ni rasa manis aje lebih kan sis.


    salam singgah. salam ukhwah :)

    ReplyDelete
  9. Lelaki besar tinggi dan agak gempal, panggil kakcik 'mak', tapi kakcik tak marah pun walau kakcik tak kahwin dengan bapa dia. Eh! bukan... bukan... dia bukan Along, tapi dia adalah Bujal! :)

    ReplyDelete
  10. AA..nasib baik cabut cepat..he he
    sedapnya jambu merah tu..

    ReplyDelete
  11. kalau saya mau je saya sekeh2 orang tu..amboi..sedap2 je panggil orang "mak"...

    ReplyDelete
  12. Konpem skru longgaq atau tercabut teghuih la tu. Memang nasib baik sangat dia tak ikut balik rumah :D

    ReplyDelete
  13. patutlah.. kureng rupanya..

    huhuu.. tak baik tau tayang2.. meh lah sikit buah jambu tuh..nmpk sedap... +}

    ReplyDelete
  14. LF:
    Tak sempat la Dato’. Dah selesai semua tuh tadi.



    DIANA:
    Tak koser anak baru besar dabak camtuh. Tak boleh peluk cium! ahaks!

    ReplyDelete
  15. MAKSU:
    Heeeee.. anak kat rumah dah ramai. Tak koser nak angkat-angkat!



    LELAKI INI:
    Alamakkk! panggey sayang? Auwww lari kuat-kuat!

    ReplyDelete
  16. ANYSS:
    Pakai spek hitam tu nampak la hensem. Kalu bukak spek, idak ler tahu plak!





    GREENJADE:
    Salam kenal. Terimakasih.

    Mau tak terkujat. Bak kata Mamat Sepah, “Tanjat Boboi!”

    ReplyDelete
  17. KAKCIK SEROJA:
    “Anak” Kakcik yang itu memang semua orang tua dia nak buat mak dia!



    ACIK ERNA:
    Nasib baik ler. Kalu idak, harus lak dia ajak saya balik rumah dia!

    ReplyDelete
  18. SITI MURNI:
    Agak tidak sampai tangan nak sekeh, sebab lelaki agak gempal itu agak tinggi!



    DINAS ALDI:
    Memang pun! Kureng, skru longgaq. Dok spray minyak wangi sampai satu badan.

    ReplyDelete
  19. FATIN MRAZ:
    Bila dia panggey mak tu, terus perasan yang dia tak berapa nak betul!

    Jambu tu bukan nampak lagi, memang sedap pun!

    ReplyDelete
  20. dapat anak angkat baru .. keh keh keh

    ReplyDelete
  21. cuba pegi umah dia & mintak album family dia.... huhuuhu

    ReplyDelete
  22. EELOBOR:
    Lagi tak sanggup. Nanti dia kurung tak kasi balik rumah!

    ReplyDelete
  23. ngeri ek bila berdepan ngan oreng kureng sbb depa ada lesen besor nak wat jenayah..

    dulu akak pernah kena kat kedai buku, dia wat macamlah kita ni bini dia...tp mungkin sbb masa tu org ramai, akak jadi berani, tanggalkan sebelah kasut, mintak dia pilih, nak keluar dari kedai tu atau nak makan kasut

    nasib baik dia pilih nak keluar...
    seram tau...lagi satu pengalaman dlm LRT, menjijikkan! haha

    ReplyDelete
  24. Kena hati2 juga... nasib baik dia panggil mak kalau dipegang hahaha....

    ReplyDelete
  25. QUEENIE:
    alahai Kak. Takutnyaaaa kalu sampai nak pegang pegang macam bini dia. Meroyan saya kalu kena camtuh. Agaknya lebih dari kasut saya hentam!



    KAK ZAITUN:
    Saya tak terfikir pulak bab kena pegang. Saya cuak sebab dia pandang saya. hehehehe



    AKUZLE:
    Cuak beb!

    ReplyDelete
  26. hehehhe..kalo kite kan kak..memang cuak..mental betul la mamat tu..nasib baik akak xkene ape2..

    ReplyDelete
  27. Ekekeke..
    Ikut balik rumah...
    Sah2 jd menantu... :D

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails