Thursday, November 24, 2011

Belasungkawa LIANA AFIERA MALIK: Maaf, aku tak peka sebelum ini...

Assalamualaikum
Khamis
24-11-2011


Bermula dari sini My Love Sudah Sampai...:




Komen tu buat aku bertanya (macam soklan bodoh jer aku sebab terkejut), dan kemudian aku dapat jawapan di inbox FB.

Beberapa link juga disertakan, dan barulah aku sedar novelis LIANA AFIERA MALIK memang telah meninggal dunia pada pada 31 Julai 2011 lalu ketika berumur 38 tahun kerana masalah kesihatan.

Patut pun menyepi beberapa ketika. Malah ketika di Pesta Buku dulu pun selalu peminat bertanya novel terbaru dan tiada siapa yang tahu (mungkin ada tapi tiada jawapan tepat).

Aku pernah menulis tentang karya beliau di entri ini: PESTA BUKU 2011: Bukan Puteri Lindungan Bulan kembali...!

Copy paste text inbox seorang teman:

“Lebih sedih lagi, sebulan lepas pemergian Liana, suami nya pula meninggal kerana kemalangan... tinggalkan 3 anak yatim piatu umur 1 - 4 tahon....

tragis...”

Maaf kerana aku tidak pernah membaca berita ini.

Terimakasih kepada pihak-pihak yang memaklumkan.

Alfatihah...


~...andai sudah takdir menentukan berpisah itu dengan cara kematian, SERI BULAN mahu HISYAM berusaha mencari kebahagiaan itu dengan restu semua orang di sekeliling mereka selama ini, bukan mencekup mana yang sempat bimbang nanti mendapat kasih sayang secara merempat...~







28 comments:

  1. Innalillahhiwainnailaihirojiun. Alllah menyayangi mereka. Semoga anak-anak yatim piatu itu tabah mengahrungi kehidupan dengan bimbingan mereka yang menyayangi.

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    AA KENA TULIS NOVEL. LF PEMBELI DAN PEMBACA PERTAMA. YANG RINGAN DULU, BUKAN YANG RINGAN2(MEMINJAM KATA2 AA)

    ReplyDelete
  3. alfatihah. saya pun slalu gak baca novel arwah, hari ni baru saya tau dia dah takde

    ReplyDelete
  4. alfatihah. saya pun slalu gak baca novel arwah, hari ni baru saya tau dia dah takde

    ReplyDelete
  5. takziah buat anak anak dan keluarga arwah
    perkara yang pasti adalah kematian kan?

    ReplyDelete
  6. semoga Allah merahmati roh kedua pasangan ersebut dan memberi rahmat serta lindungan pada anak-anak mereka

    ReplyDelete
  7. Dah meninggal?...patutlah dah lama tak ada...

    Al-Fatehah untuk mereka suami isteri...

    Mcm mana ya anak2 dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah... Ank2 arwah sihat2 belaka...insyallah :) we love them so much

      Delete
    2. Assalamualaikum.. saya ada kenal dengan adik arwah, kami terpisah lama sejak 5/6 tahun lepas, bernama awin tidak silap saya, dimana dia sekarang?

      Delete
  8. ujian besar buat anak-anaknya yang masih kecil... moga anak-anaknya tabah


    moga roh keduanya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,
    DariNya kita datang, kepadaNya jua kita akan kembali. Alfatihah.

    Saya tahu berita pemergian arwah kat web cesb, dengan maklumat lanjut yang tidak berapa lengkap dari beberapa sumber lain. Namun entri ini melengkapkan lagi maklumat berkenaan terutama berkaitan pemergian arwah suaminya.

    Walaupun AA nampak macam tak sedar tentang hal ni, tetapi entri ni dah bagi banyak maklumat juga.

    mengenali arwah merupakan antara momen indah yang buatkan kita sentiasa ceria

    ReplyDelete
  10. Innalillah...acu suka juga baca novel2 arwah

    semoga roh nye di cucuri Rahmat..Al Fatihah

    ReplyDelete
  11. Hah! Dia dh meninggal? baru tau nih...innalilahi...

    ReplyDelete
  12. i ni dpt tahu arwah meninggal dari blog mana ya..tapi iya lah beliau dh meninggal dunia..cuma saya tak tahu plak suami dia pun dah meninggal juga..kesian anak anak ya..dugaan dunia..harap diaorg tabah menghadapi kehilangan diusia yg muda ni..
    AlFatihah untuk kedua dua nya..

    ReplyDelete
  13. kak AA,

    baru tau.. terima kasih berkongsi info..


    EE dgn member kat skolah ni .. (sama2 minat arwah).. memang terkejut sangat2..


    mudah-mudahan roh kedua mereka ditempatkan bersama golongan orang yang beriman.. aminn...

    ReplyDelete
  14. Takziah. Ya Allah, lindungilah anak-anak yatim piatu itu. Semoga perjalanan hidup mereka selama membesar sebagai orang dewasa dipermudahkan, dilindungi segala kejahatan dan dijauhkan segala keburukan!

    ReplyDelete
  15. Alfatiah..sedihnya..kesian anak2 yang masih kecil..atpi dah begitu kehendak tuhan,

    ReplyDelete
  16. Salam kenal,

    Innalillah.. Baru tahu beliau dah meninggal dari entry ni. Semoga roh suami isteri dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

    Semoga anak beliau juga dilindungi dan diberi penjagaan yang sewajarnya

    ReplyDelete
  17. al fatihah utk kedua2 arwah, moga dicucuri rahmat ke atas roh mereka.
    kasihan pula pada anak2 kecil yg sudah kehilangan ibubapa, moga sentiasa dirahmati ALLAH

    ReplyDelete
  18. INNALILAH...habis tu cam ne anak2 dia ye..

    kesiannya.. ALFATIHAH buat mereka.

    ReplyDelete
  19. innalillah..sy mmg xtahu..
    alfatihah

    ReplyDelete
  20. alfatihah...bukan kita tidak peka tetapi kekadang berita mungkin agak terlambat utk sampai pada kita...

    ReplyDelete
  21. Innalillah....semga anak-anak itu dipelihara Allah dan disayangi sesiapa saja yang mengenali mereka...

    ReplyDelete
  22. al-fatihah buat arwah

    kesian pada anak2 mereka
    umur pun lebih kurang ati je
    tapi tak sempat kenal

    ReplyDelete
  23. alfatihah
    satu nama yg besar
    saya pun baru tau bila baca blog akak AA ni

    ReplyDelete
  24. Baru hari ini, selepas lebih setahun entry ini ditulis, saya tahu kebenaran desas desus ttg pemergian Arwah Kak Liyana. Sungguh saya sebak..sangat2. Sebelum ni, ingatkan gossip tak benar. Syukurlah saya dah minta dihalalkan ilmu yang pernah beliau curahkan. Dalam tegasnya, terasa kasihnya mengalir. Terima kasih kerana memanjangkan info ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Alaykum , biarlah gosip itu menjadi rahsia...

      Delete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails