Saturday, November 5, 2011

Berkawat di Pasar, Bersilat di Dapur...

Assalamualaikum
Sabtuday, petang
05-11-2011


Pagi sebelum pegi keja, dah kalut menghayun kaki di pasar. Capai ayam, capai kerisik segala toknenek ramuan rempah ribu nak memasak ler kononnya.

Nampak gaya, ayam macam turun harga. Agak murah berbanding biasa. Ada yang saiz besar boleh dapat sekor cuma RM10 dan RM11.

Aku beli lebih dari biasa, kerana ada sorang blogger tempah Rendang Ayam untuk Raya esok. InsyaAllah, ada rezeki.

Tempahan Tart Nenas berlangsung seperti biasa. 3 hari berturut menguruskan penghantaran Tart Nenas. Alhamdulillah, rezeki.


*****

Then masuk ofis. Yeahhh keja ler yangggg....!

Banyak entri kengkawan blogger tak sempat lagi nak baca semua. Malam tadi BW sekerat jalan saja. Nanti sambung dari sehari ke sehari. Sori Berlori ya. Tak sempat nak mengomen (bukan meromen). hahahaha!

Esok plan berhari raya di Puncak Jalil, rumah My Anak Menakan, blogger CIKINTO. MyBONDA sudah seminggu berada di rumahnya. Tukar angin.

So buat julung kalinya, MyBONDA beraya di KL...!



Orang plan nak potong lembu buat korban, aku dah POTONG dulu! hahahahaha!



~...pernah suatu malam dalam suatu program perkhemahan, SERI BULAN berjalan tanpa kasut di pantai sambil diintai seseorang, lalu memberi cuak kepada HISYAM lantas mengekori dan mengawasi seseorang itu membuatkan dia merasa seperti hero malangnya yang diekori itu hanyalah seorang penggembala...~









12 comments:

  1. Assalam AA..selamat hari raya Aidil adha.
    acik dah siap masak dah..tak bersilat lagi..
    teringin nak tart nenas lagi..tapi malu la pulak..kuat makan..he he..sabo kan aje hati tu nak beli lagi..ada ke patut yang beli dulu tu..4 bekas..tak sampai 2 hari dah licin..

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA, AA. BAGI SIKIT RENDANG TU !

    ReplyDelete
  3. ACIK ERNA:
    Awalnya dah masak. Saya takut nak masak awal-awal nanti rakyat seisi rumah makan sampai habis! hahahahaha...
    alhamdulillah, ACIK suka Tart Nenas tu.




    LF:
    Salam Aidil Adha juga buat Dato’ sekeluarga.
    Nanti saya poslaju bau rendang tu ya? hehehehe

    ReplyDelete
  4. melihat gambar aiskrim potong tu teringat dulu-dulu .. sekarang dah muncul balik.

    adakah seluar 'bell bottom' akan membuat kemunculan semula.

    terima kasih kerana ziarah dan komen entri di blog saya sebentar tadi. tapi saya tersilap pos. entri yg itu saya simpan dulu. saya dah poskan entri baru yg berkaitan hari raya. entri yg awak komen tu saya cadang nak pos hari Isnin nanti. sori berlori .. hehe

    ReplyDelete
  5. Bang HAMZAH al-LAVENDARI:
    Saya pun terkejut sebab tetiba ada entri terkini selepas kes Mat Jusoh. heheheh

    Tak pa. Saya kadang2 sangat pantas, tapi yg banyaknya memang slow. hehehehe

    ReplyDelete
  6. Beromen pun boleh asal dengan orang yg berhak & sah diromen, kehkeh!

    Amboi, eskrim potong! Dah lama cek tak makan! Cek suka yg perisa kacang merah macam tu, cek sukaaaaa!

    ReplyDelete
  7. kat dapur rumah saya dah ada bau kek dibakar..mmmm wangiiii....hihihi~

    selamat hari raya aidil adha kak azie!

    ReplyDelete
  8. saya dah mkn rendang ayam.. nyum2..
    salam aidil adha kak azie..

    ReplyDelete
  9. saya lak dah sampai ke kampung. cuma tolong sibuk2 kan diri sembang kat dapur dengan warga2 kaum hawa tengah dok bersilat

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum,
    Selamat hari raya Aidiladha. Kalau melintas Bangi tu...boleh la singgah, saya beraya sensorang bertemankan TV je. Selasa baru balik kampung -----> nak ngendeng rendang leh? hu hu hu

    ReplyDelete
  11. Salam Aidiladha buat Azie sekeluarga....

    menu apalah raya nnti agaknya sampai bersilat dipasar dan dapur tu?

    ReplyDelete
  12. aiskrim potong sedap. tap saya suka jagung..yummeh

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails