Saturday, May 15, 2010

Antara Rajin Tak Rajin...

Bila takda idea, semua jadi blur. Bila tukang masak garu kepala taktau nak masak apa, yang paling risau tentulah tukang makan. Hehehehe.

Antara rajin dengan tak rajin, dah lama tak masak menu ni. Ikan Bilis goreng dengan Jeruk Asin. Ekceli, makan dengan Bubur Nasi lagi sedap. Kalu tekak tengah mengada macam demam tak demam, ahaa.. menu ni sesuai.

# yang merah adalah cili kering.

Aku belajar menu ni dari sorang kawan pejabat. Sekarang ntah mana ler kakak tu, dah pencen jaga cucu-cucu agaknya.

Piala UBER final sedang berlangsung, China vs Korea. Nampaknya China mempunyai harapan yang sangat cerah. Memang China akan menjadi kuasa besar dalam area badminton sekarang ni. Adakah badminton akan menjadi seperti sukan bola sepak negara? Bukan kita tak sokong, tapi kalu asyik kalah jerrrr... rasa rugi lak beli tiket, kan? kan?


**Aku sedang batuk.


~...masa sekolah dulu, memang HISYAM antara bintang bersinar dalam arena raqbi, menjadi lambang tangkas lagi maskulin, tetapi kenapa seorang SERI BULAN pun tidak berdaya dipertahankannya?...~





6 comments:

  1. Sedih memang sedih.. namun apakan daya, kita hanyalah penyokong sahaja.. :(

    ReplyDelete
  2. menu kt gmbr tu mmg peberet tu, pergh

    penyokong bayar duit mst rasa tak berbaloi utk di sajikan persembahan yang teruk. adakala minat seseorang berbeza. jika kalah namun persembahan yang di berikan adalah bagus tetap berpuas hati. sbb adat permainan kalah menang. cuma jangan lah kalah macam tak berdaya langsung, seperti tiada saingan, itu yang menyampah !

    ReplyDelete
  3. salam azie...
    kena latih anak shendiwi main badminton lah nampaknya...
    (sambil mengejar aisyah dgn raket badminton...)

    ReplyDelete
  4. Gembira Korea dapat Uber at least bleh bagitau China, "Jangan berlagak, ko bukan hebat sangat". ekekekekek

    ReplyDelete
  5. Kak CIK > Kadang2 pemain pun ada yang tak sedih. Hehehe.. Akak ok? Dah selesai urusan keta yang berlanggor tu?


    EELOBOR > Yang pasti wpun kalah, tapi tetap bergaya. Harus diakui pasukan China memang hebat sekarang nih.

    ReplyDelete
  6. AKAK > Kejar Aisyah tu nak ajak main atau nak ajak mandi? hikhikhik!


    V.I.C. > Berlagak pun takper, bukan boleh bertahan lama pun.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails