Wednesday, May 12, 2010

Kalau Orang lain, Mungkin Boleh Saja Aku Terima...

Sakit sungguh dada ini. Berdebar semacam.

Aduh, kenapa aku masih tidak dapat melupakan semua itu walaupun sudah seminggu berlalu?

Kenapa?

Kenapa aku sungguh terkesan kata-kata kecaman (adakah memang niat mengecam?) itu? Entah.

Yang pasti aku sungguh terluka. Tidak pernah begini perasaan aku dengan orang luar.

Payah. Parah. Seksa.

Jika dari orang lain mungkin boleh.
Jika untuk aku mungkin boleh.
Sungguh terluka aku walaupun aku sentiasa memaafkan.

Aku menyimpan sendiri sampai rasa sakit dada. Lalu harus juga aku menulis di sini.


Harharhar! Jom gelak sebelum aku lebih sakit mendengar gelaknya.



25 comments:

  1. Baguslah dirimu mahu meluahkannya di sini. Usah kau simpan ia menjadi dendam yang mungkin akan menjadi barah dan diam-diam membunuh perasaanmu! (Walaupun sebenarnya aku langsung tidak mengerti apa yang sedang membengkak di hatimu..)

    ReplyDelete
  2. orang yang sering melukakan kita adalah org yg dekat dgn kita.... hehehe

    tak mungkin apek jual ikan tu..sbb dia tak kenal kita pun!

    sabar sajalah - kita dalam 'kasut' yang berbeza...kita kasut BATA saja, dia kasut Jimmy Choo

    :D

    ReplyDelete
  3. apa yg boleh buat luka itu sembuh kak?

    ReplyDelete
  4. salam azie..
    kenapa pulak ni...???

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Seperti disarankan mintak kita "harharhar" ... I dah har3 dah ..

    AA, diharap you dah lega sket ;-)

    ReplyDelete
  7. luka yg disebabkan oleh org terdekat lebih parah dari org lain.. mungkin kemaafan dendam yang terindah..

    ReplyDelete
  8. Beritahu zureen nama dan alamat umahnya??..(Wah! bunyi macam berani jer..)

    Sabar ye Kak Azie..

    ReplyDelete
  9. salam syg azie..
    nape lak ni...bawak2 bersabo...tp bgus gak diluahkan di sini..kat sinilah tmpt kita luahkan apa sj yg terbuku..yg gembira..yg duka lara..

    ReplyDelete
  10. Azie yang happy go lucky pun ada orang nak lukakan , ni mesti sebab PHD....

    ReplyDelete
  11. chillllllll lerrr kak azie... jangan pikir sangat cakap budak2 tu..
    p/s: jangan lupa tutup mulut tu kalo dok gelak... miahahahaaaaa..!!!

    ReplyDelete
  12. Istighfar banyak2....jangan difikir2kan sangat. Sampai sakit2 dada tu tak elok tu, nanti stress!

    ReplyDelete
  13. tarik nafassssssssssss...
    hembussssssssss.....
    keep kool AA!!

    ReplyDelete
  14. geram jangan engkau geram geram3x
    geram bermacam ragam

    aaa nyanyi kuat-kuat dalam bilik ayo

    ReplyDelete
  15. Kak Cik SEROJA > tidak mungkin menjadi dendam. InsyaAllah.


    Kak KUJIE > sangat benar itu.
    Apapun, saya tetap suker pakai Seliper Jepun jerrrr..

    ReplyDelete
  16. sI tEDI > Agaknya kena jumpa doktor. Lagipun hari ni Hari Jururawat Sedunia.


    AKAK > Salam Kak. Tiada kenapa kenapa..

    *Nanti sambung respons. Maghrib dah nihh..

    ReplyDelete
  17. ACU > emosi syahdu kejap. Hehehe


    KAK ZIE > Memang dok sabor ler nih...

    ReplyDelete
  18. KAK SOM > Betul lah, saya dah rasa lega skit. Jom sambung gelak...!


    ROSNANIE > Memaafkan tidak susah, tetapi untuk melupakannya juga tidak mudah.

    ReplyDelete
  19. ZUREEN > dari bagi alamat umah dia, baik bagi alamat umah Kak Azie jer. Bleh gak ZUREEN datang bertandang sambil bawak Lepat Pisang. Harharhar!


    IDA > Memang sinilah tempat nak lepaskan emosi.
    Sayang awak jugaaaa...

    ReplyDelete
  20. Kak ZAI > Saya juga manusia biasa. Wanita plak tu.


    ICE > Kalu Dak ICE belanja Kak Azie eskrim lagi lega. Hikhikhik! Takyah tutup mulut, ni gelak sopan.

    ReplyDelete
  21. FA > Baca komen positif kat sini, insyaAllah tak stress.


    DRSINGA > doktor ada ubat untuk saya tak? Ahaks!

    ReplyDelete
  22. CEMOMOI > Wah tu lagu Black Dog Bone tuh... zaman gemilang depa, Kak Azie masih skulah lagi..

    Jom nyanyi sama-sama tapi bukan masuk bilik ayo yang sama tauuu..!

    ReplyDelete
  23. amin bin khalif

    MEMANG SAKITTTTTTTTT MEMANG BOLEH SAJA AKU TERPAKSA TERIMAAAAAAAA >

    SORRY YEK MAKKKKKKKKK PINJAM TAJUK DI ATAS o hujannnnnnnnn campur panassssssss DI negara KING KONG

    SAYA LARIIIIIIIIIIIII YEK MAKKKK

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails