Monday, May 17, 2010

Lagi cabaran dari BEN: Jelajah Blog versi 4.0

Sebagai tanda sokongan juga sebagai seorang blogger yang inginkan lebih banyak rangkaian aku ingin menyertai program yang dinamakan JELAJAH BLOG versi 4.0 yang dianjurkan oleh blogger BEN ASHAARI.

Dengan hanya 3 syarat sesiapa sahaja boleh menyertai segmen ini:

1. Header BEN ASHAARI BLOG


2. Berikan nama samaran anda dan nama blog anda ... Ceritakan latar belakang blog anda ..
Ya.. nama aku memang sudah gunakan AZIE AZAH sejak bertahun lamanya. Aku gunakan nick ini dalam semua laman web aku. Dan itulah yang mereka juga panggil aku. Aku mula menulis blog sejak Nov 2007 kerana tertarik dengan beberapa orang rakan yang mula berjinak-jinak meulis. Kerana aku memang suka menulis dan membaca, inilah satu lagi platform dan wadah untuk aku menulis apa saja yang terlintas, perkongsian maklumat, perkongsian kenangan dan segala catatan perjalanan kehidupan sehari juga insan-insan yang hampir dengan aku.

Memang pada peringkat awal, blog aku tidak sebagus mana, tidak secanggih blog orang lain, tetapi masa memberikan aku banyak ruang untuk memperbaiki kelemahan. Bukan untuk menjadi hebat jauh sekali untuk menjadi terkenal, tetapi setiap sesuatu itu, sekiranya ada ruang untuk menjadi lebih baik, kenapa tidak kita lakukan? Pembaca blog aku pun kebanyakan hanyalah kengkawan aku saja, tetapi aku yakin, semakin lama semakin ada dari kalangan mereka yang tidak langsung aku kenali, seperti mana aku juga tidak mengenali mereka secara realiti, tetapi itu bukan menjadi penghalang untuk kita semua menjadi suatu komuniti yang mesra dan berkongsi info yang bermanfaat, kan?

Yang best, kerana setiap kali aku bepergian ke mana-mana, sudah pasti segala catatan perjalanan akan ditulis di blog seperti diari, kerana di situ kenangan indah dapat simpan dan adakala kenangan dan foto itu memberi makna dan panduan pula kepada pembaca aku.


Blog aku tidak terhad kepada apa-apa konsep atau tema, kerana blog bersifat peribadi (yang boleh dikongsi) sudah tentu apa yang disebut "blog tentang apa" itu sangat subjektif.

Di kesempatan ini, terimakasih kepada sekian ramai pembaca blog aku, termasuk yang sudi menjadi followers, sudi meninggalkan komen, sudi memberikan pendapat dan sudi menjadi kawan di alam maya. Saya hargainya.

3) Dari mana anda tau mengenai Segmen ini.
Kerana blog BEN ASHAARI berada di listing aku, sudah tentu aku tahu mengenainya terus dari blog dia. Di ENTRI INI.

Terimakasih BEN, kerana memberi peluang ini.


~...tapi buat masa ini, jangan ditanya siapa HISYAM kepada SERI BULAN...~



5 comments:

  1. Amboi kak Azie lewat kebelakangan ni aktif betul berblog. Hehehe.... Selamat menyahut cabaran ye.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. a'ah...yo lah....semakin agresif berblogging....gud luck ya!

    ReplyDelete
  4. Salam.
    Bersiar-siar di blog ini.
    :)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails