Tuesday, February 28, 2012

Angelina Jolie dari gua ajaib...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
28-02-2012


Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall. Anak beranak ni baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum ni asyik dok memerap kat kampung saja. Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia.

“Pak, itu amenda pak?”

Bapak menjawab,“Entah lah nak, bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh...”

Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-gigil pergi ke dinding dan menekan butang lif tersebut. Lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup. Tidak lama kemudian lif terbuka... TINGGGG!!!!!

Keluarlah seorang amoi yang punyalah cun macam ANGELINA JOLIE... Lantas berkatalah bapak si Bedah kepada Bedah...

Pic: Google


“NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KE MARI, KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH...! CEPAT...!


*Sumber: CalukCorner
**Nama BEDAH itu sendiri ada banyak makna kepada aku semasa aku bersekolah dulu, sebab ramai kawan-kawan lelaki yang suka panggey aku dengan nama tuh. Konon manja ler sangat! Menyampah tau tak?





~...HISYAM sendiri ada panggilan manja untuk SERI BULAN selain nama SERI BULAN itu sendiri setelah dia mendapat gelaran lebih manja lagi dari kawannya itu...~







6 comments:

  1. Amboi... bukan main bapaknya ya?

    ReplyDelete
  2. Salam AA, sepagi nan dingin dikampongulu Ratna ni terus berbungaan ceria tersenyum sendirian petanda sudah ada semangat untuk memulakan harian yang panjang lagi padat-penuh dengan tugasan serupa rutin itu, terimakasih dengan secebis lawak-ayatan yang mampu menggeletek-geli tertawa tanpa disentuhi physicalnya dimana terus Ratna bayangkan gimana scenario Bedah dan Bapanya ketika raut mimikan wajah bertukar, terbeliak ... terlopong-ternganga mata dan mulutnya disaat gua ajaib berbunyi TINGGG! juga terkilan dengan insan yang tidak berpeluang mengenali gaya-hidup moderan dimana dahulu pernah mengalaminya ...

    Bravo dengan lawakan yang berunsur santai itu!

    Salam manis manis madu.

    ReplyDelete
  3. kalau mcm tu biar saya je yg masuk gua ajaib tuh! hahaha!

    ReplyDelete
  4. nak jugak masuk...
    kite masuk sesama ye GB...huhuhu..

    ReplyDelete
  5. acu pun nak masuk gak lah gua ajaib tu...hahahaaa

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails