Sunday, December 4, 2011

Frust durian: “Maggi Saya Sudah Kembang...!”

Assalamualaikum
Ahad
04-12-2011


Sekali lagi aku dilanda ketagihan yang mendesak, untuk makan durian di musim ini. Aduhhh...

Maggi Saya Sudah Kembang...!

Semalam penuh agenda sepanjang hari, lepas kerja hadir kenduri pastu bawa diri dengan baju kenduri ke tempat kerja. Bersendirian sampai terlentok di meja ternyata tidak memberikan sebarang motivasi kepada diri.

Maggi Saya Sudah Kembang...!

Mujur rakan sekerja datang beberapa jam kemudian. Cuaca baik sehingga ke petang. Plan dalam kepala, dah lama pasang nak pi cari durian. Musim nampak makin memuncak.

Maggi Saya Sudah Kembang...!

Sampai jer area rumah, guruh berdentum, kilat terang memancar. Menitis tanpa amaran. Tak sempat nak singgah pasar malam pun apa lagi nak ke deretan kedai buah yang menimbun durian menggoda jiwa sukma!

Maggi Saya Sudah Kembang...!

Lalu aku langsung kensel semua plan dan hasrat hati. Ops terpaksa tangguh!

Maggi Saya Sudah Kembang...!


Kena cuba di lain kali.

Maggi Saya Sudah Kembang...!






14 comments:

  1. pun tgh pikir kaitan durian ngan megi kembang...hihi

    ReplyDelete
  2. takkan lari gunung dikejar....esok masih ada...

    ReplyDelete
  3. sama dngan kak cik dan Q..apa hal dengan megi yang dah kembang tu

    ReplyDelete
  4. boleh makan durian dengan megi ka? (sambil garu dagu cari kaitan durian dengan megi)

    ReplyDelete
  5. Tunggu durian dah lama... lama sangat, sampai MEGGI SAYA SUDAH KEMBANG!

    ReplyDelete
  6. tinggi bahasa nih: "Musim nampak makin menuncak".

    ReplyDelete
  7. saya pun hari2 perati je duriyan yg di jual di tepi jalan tu tak berkesempatan nak singgah lagi.... nak cari musang king lagi..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,
    Teringin jugak nak makan durian, dah lama tak sebat...

    ReplyDelete
  9. Konfius sekejap..ape ke hea megi dengan deqoyan tu kak azie..? ce citer bior terang...

    takkan resipi baru masterchef kot...hikhik

    ReplyDelete
  10. tak suka makan maggie kembang..hehehehe

    ReplyDelete
  11. Maggi saya sudah kembang... dan betul dah tak sedap. Tunggu lama sangat!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails