Thursday, December 29, 2011

Tawaran Bercuti Penutup Tahun...

Assalamualaikum
Khamis
29-12-2011


Ramai dah mula countdown.

Penghujung tahun dah.


Tahun ini PPZ gunakan warna coklat kuning emas, biasanya beberapa tahun guna kaler Purple!


Yang dah lepas, jadikan kenangan dan tauladan.
Jangan simpan-simpan, nanti sakit jiwa, merana badan.

Aku baru tahu, rupanya sekolah dibuka semula pada Rabu 4 Jan, bukan Selasa. Selasa 3rd tu untuk Suaikenal Tahun 1. Mujur tak apply cuti untuk Selasa tu.

Hmmm... sempat tak nak tukar tarikh balik di tiket bas semalam? Extend menginap di Ketereh lagi sehari?

Percutian ni rancang dalam masa singkat jer. Tak plan sangat pun. Pelawaan dari seorang teman mesra. Tawaran yang sukar dilepaskan.

Di tempat kerja, giliran bercuti sudah dirasa hampir semua orang. Minggu ini seorang staf bercuti sepanjang minggu. Aku menjadi orang terakhir nampaknya.



FM dari Tanah Besar China, seorang kawan sekerja baru balik dari Beijing.

Seorang lagi baru balik dari Phuket, tak jumpa FM.

Aku paling akhir Cuti-Cuti, tapi dalam Malaysia jelah. Jaaadi lah. Aku sangat perlukannya!




~...bila hasrat bercuti dan pergi sebentar dari Kampung Separuh Desa, HISYAM menegaskan perginya bukan kerana gentar kata nista tentang surat bawah tempurung yang terapung ketika hujan, tetapi kerana ingin menguji kegigihan SERI BULAN menanti walaupun tali buaian di tepi Sungai Menghijau Lumut hampir reput dihayun digoyang...~








23 comments:

  1. selamat cuti2 Malaysia...sempat lagi nooooo

    ReplyDelete
  2. selamat bercuti last minute Kak Azie :) Hati-hati

    ReplyDelete
  3. kat phuket xde jual fm ke?

    *slmt bcuti ye, kejap pun jadilah asalkan dpt rileks =)

    ReplyDelete
  4. Sy bercuti kat kmpg je la. Cuti penutup 2011.

    ReplyDelete
  5. cuti2 2011 saya dah tamat. dah tutup buku.hehe

    ReplyDelete
  6. cuti dalam negara pun apa kurangnya .. orang luar pun berbondong-bondong datangb bercuti ke sini.

    petang ni lepas zohor nak pergi bayar zakat dengan makngahnya.

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum

    jenguk kawan lama... moga sihat sokmo

    huuuu takcukup br1m ni...

    ReplyDelete
  8. Azie

    Selamat bercuti...muga gigih menoreh! yang pasti dompet mu tertoreh sampai tiris..hihihi

    ReplyDelete
  9. Dalam negara atau luar negara yang penting cara kita menikmatinya...

    Hepi holiday sis.

    ReplyDelete
  10. ayu rasa suka sangat bila kak nak berjumpa dengan sahabat di sana

    aci tak kalau snap pic dia??
    belikan FM ayu dr katereh ya..
    ada kan?????
    hehehe

    ReplyDelete
  11. pelik pulak bunyi nye tak jumpa FM kat Phuket...hehehheee

    ReplyDelete
  12. sana sini orang dok sibuk dengan cuti akhir tahun..

    kita takda dalam kalendar pun cuti cuti lama lama ni.. hmm

    ReplyDelete
  13. Selamat bercuti kak, jangan luper beli Budu banyak banyak yer :)

    ReplyDelete
  14. ZUWAIDAH:
    Sempatkan jugak! Dah ndak. hehehe



    ZENNAYA:
    Memang minit terakhir nih.



    MUNNAFENDY:
    Ada. Tapi kawan saya tak sempat cari.

    ReplyDelete
  15. CIK SIBUK:
    Kalendar tu pun cukup-cukup saja. I lebih gemor kalender kuda!



    POK AMAI AMAI:
    Kat kampung la best!



    DADDY ZIYYAD:
    Elehh awak dah melancung sakan dah hari tu.

    ReplyDelete
  16. Bang HAMZAH al-Lavendari:
    Seronok saya baca komen Abang!


    MULUTPAYAU:
    Ya.. terimakasih.


    CEMOMOI:
    Salam.
    Weyyy mana ko pegi lama tak nampak?

    ReplyDelete
  17. FARID:
    Terimakasih.
    Menoreh guna pisau tumpul jerrrr...



    JUNAINA:
    Memang dah tak sabar nak menikmatinya nih.


    LELAKI INI:
    Lagi 2,3 hari saja!

    ReplyDelete
  18. AYU:
    Kalu sempat jumpa, ada la nanti. Jika tak sempat, memang takda rezeki.


    ACU:
    Ada, tapi dia tak sempat nak cari.


    KELLA:
    alaaaa.. ciannya dia.

    ReplyDelete
  19. CIKGU NORMAH:
    Terimakasih. Bukan nak shopping. Jalan jalan saja.


    ACIK MLMW:
    Budu? Ohh rindu nak makan!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails