Monday, December 12, 2011

Hati Hitam Seorang Mertua...

Assalamualaikum
Senin
12-12-2011


Masih adakah lagi Mak Mertua macam MUMMY “emak Zikir” di zaman moden, tinggal rumah besar gedabak... ada anak dara lawo (wpun sedikit gedik), ada anak bujang yang hensem lagi baik... ada EMAK yang kaya raya.

Kelakar part baca resipi nak mandrem kiriman bomoh melalui poslaju! hehehehe kelakar plak.

“Rendamkan cebisan kain... dalam air selama seminggu”..

dan

“masukkan setitis darah kambing hitam dalam minuman... seminggu sekali”

Karut betul!

Tak perlulah aku sebut hukum semua tu kan?

*Adaptasi dari drama bersiri Tentang Dhia (TV3)


*************

Tayangan lunch:

Kalu menu ni, tak perlu berteman pun takpa.


**Tiada entri khas selagi card reader belum diganti baru.



~...HISYAM sentiasa tahu ada mata mencuri pandang, ada telinga mencuri dengar, tapi paling mujur hatinya cuma diizin curi oleh SERI BULAN...~






19 comments:

  1. assalamualaikum..tulah kan kak Azie...teruk betul...ish..geramnye tengok mummy zikir tu...semoga tiadalah orang macam tu di dunia ini....

    ReplyDelete
  2. Selalunya apa yang dipaparkan dalam drama, memang ada terjadi dalam kehidupan seharian walaupun mungkin dikatakan 'kes terpencil'. Tapi memang menjadilah lakonan Liza Abdullah (dan Izreen Amanda) tu....

    ReplyDelete
  3. memang hitam hatinya, bilalah nak dapat pembalasan pula asyik dok buat orang je..he..he..

    ReplyDelete
  4. sakit hati..malas dah acik nak tengok..tah apa2 main bomoh je keje nya..nanti takut ada yang mengikut buat benda syirik tu..bukan boleh percaya kan..

    ReplyDelete
  5. tengok jugak tadi citer tu,ngeri betulkan guna bomoh ni...silap2 terkene diri sendiri...

    ReplyDelete
  6. Hahaha tak sabo nak tengok apa akan jadi kat dia nanti. Semoga cerita ini akan menjadi pengajaran kepada kita semua. Yang baik jadikan taulada yang tak baik tu tak payah le nak diikutkan

    ReplyDelete
  7. AZIE
    ".....seminggu sekali" atau "tiap hari selama seminggu?".

    ReplyDelete
  8. azie...i tengok gak drama ni..walau tak hari hari tapi i paling suka tgk watak over berbomoh si liza abdullah...betul ke ada manusia sejahat dia? siap bunuh suami sendiri? ishhh...

    ReplyDelete
  9. JIWA RAGA BAKUL saya masih keliru celaru.

    Bila bila senang saya membalas komen tuan puan yaaaaa....

    ReplyDelete
  10. minta d jauh kn mak mertua sebegitu

    ReplyDelete
  11. Glamer betul cerita Tentang Dhia tu ek.. kawan Nida hari-hari tengok cerita tu di youtube. Nak kena tengok jugalah macam ni..

    Kak, tu Kuew Teow Ladna ke??? sedapnya...

    ReplyDelete
  12. tak sabor nengok camna mak mertua dhia tu mati nanti

    ReplyDelete
  13. tak sabar nak tunggu balasan pada mak zikir tu...geram

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails