Saturday, January 7, 2012

Bosan Dalam Rajuk...!

Assalamualaikum
Sabtuday
07-01-2012


Kebosanan menunggu ruang pejabat yang kosong tapi tidak lengang. Tugasan masih belum selesai.

On radio layan Sinar FM.

Kat luar cuaca panas terik, nak selak bidai pun takut. Takut cair > perasan

Haruslah balik lewat skit hari ini, sebab nak tunggu lembayung lembut sikit sinarannya. Pastu nak pegi pasar malam, cover rasa bersalah sebab hari ini memang tak nak masak. Hilang mood.

Kadang-kadang kita rela menerima pandangan dan pendapat orang lain, especially dari orang-orang terdekat atau teman rapat yang dipercayai. Malangnya, kita juga selalu tidak setuju dengan pandangan orang kerana begitu kuat keyakinan pada keputusan diri sendiri.

Lalu dibimbangi pula keputusan itu menimbulkan balah dan pertentangan. Pertentangan itu akan memberikan jurang. Ahhh benci...! Kenapa mesti ada pertentangan bila kita sudah sehati sejiwa, sepakat dalam banyak perkara tetapi tidak kali ini?

Kenapa tidak memberikan kata semangat walaupun aku memang orang yang bersemangat selalu, dalam banyak perkara terutama makan!


Aku terbeli buku novel ni sampai dua!

Ungu: warna bangsawan di Eropah tetapi di Indonesia, UNGU dikatakan warna balu, warna duka.

Ungu bagi aku adalah warna kecemerlangan dan kegemilangan!




~...walau setiap surat bawah tempurung di hujung ampaian tidak pernah berwarna selain merah jambu, HISYAM tahu isinya sudah memuatkan segala isihatinya yang juga jambu, bukan seperti ekor tupai di julai jambu, SERI BULAN jauh lebih mengerti mata bersinar tupai itu menggambarkan isi hatinya setiap kali menyingkap tempurung itu...~








18 comments:

  1. Inilah yang dikatakan orang Kak Azie "rambut sama hitam hati lain-lain"... berbeza pendapat tak salah cuma terpulang bagaimana cara untuk menanganinya..

    ReplyDelete
  2. kelakar juga kan, kadangkala kita minta org beri pendapat, lepas org beri pendapat, kita bangkang pulak pendapat dia! hahaha

    ReplyDelete
  3. bila pendapat org terasa tidak serasi dgn kita, mmg itulah masanya kita perlu ikut kata hati.. mcm mana boleh terbeli sampai 2 tu.. dah beli lama dan terbeli pula baru2 ni ke kak?

    ReplyDelete
  4. trkdg kita xdpt terima sesuatu pendapat ttp ada kalanya kita perlukan pndapat dr org trdekat utk atasi sesuatu masalah......antara kita xsama w.pn rambut sama hitam....

    ReplyDelete
  5. SALAM,
    TAK TAHU MANA SILAPNYA! KOMEN UTK BLOG KALAMHATI MASUK KE BLOG AZIE ! KALAU BOLEH, DELETEKAN. TAKE CARE.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...

    Follow blog awk untuk berkongsi cerita. Ok x?

    ReplyDelete
  7. Dah lama tak pi pasar malam. Tunggu Che G sihat, nak pi dengan dia..

    ReplyDelete
  8. Kakcik pun pernah terbeli novel yang sama dua kali gara2 kulit luarnya yang berubah wajah...

    ReplyDelete
  9. bukankah UNGU itu satu kumpulan band muzik yang popular di indonesia ?

    ReplyDelete
  10. i pernah terdengar org kata ungu tak memberi ghairah..haha tak seksi...iye ke? i suka baju light purple...i memang tak seksi lah kan...ha ha ha

    ReplyDelete
  11. akak terasa nak let go tak buku tu...teringin saya nak membelinya. saya tak baca lagi buku tuh

    ReplyDelete
  12. NIDA:
    Adakala kita perlukan sangat pendapat dan pandangan orang tapi kita tak sedar sebenarnya kita lebih nak gunakan pendapat sendiri.



    DADDY ZIYYAD:
    U faham apa yang I maksudkan!




    HANIS AZLA:
    Ikut kata hati ler tu, terbeli sampai 2! hahahaha

    ReplyDelete
  13. NZA:
    Dalam masa yang sama, kita tetap nak kata pendapat kita yang terbaik, kan?



    DATO’ LF:
    Tidak pula saya nampak lagi komen Dato di sana terlepas ke sini. Agaknya di skrin Dato’ saja mungkin?

    ReplyDelete
  14. DERU OMBAK:
    Yeahhh listed U! Thanks.



    DINAS ALDI:
    Alaa.. pi ler sensorang, bleh ronda lama skit! Ahaks!



    KAKCIK:
    Betul lah. Sebab edisi awal dah lama sangat, kita pun lupa, kan?

    ReplyDelete
  15. Bang HAMZAH al-LAVENDARI:
    Betul tu bang. Minat gak ker?



    SANIAH:
    Yeah.. I rasa merah tu seksi. I memang tak seksi pun jugak. hehehe



    ZINO:
    Sama ler awak pun. Selamat berehat.

    ReplyDelete
  16. ANN:
    Tak la. Buku tu tak berbaloi nak let go pun. Buku nipis saja. Beli masa lelong, cuma RM5.



    PANGLIMA MUDA:
    Beli ikut mata, bang. Bukan ikut akal. hehehe

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails