Tuesday, January 10, 2012

Pasar malam juga tempat gossip, betul?

Assalamualaikum
Thalatha
10-01-2012



Emosi terganggu sejak pagi. Bukan besar punya hal pun. Kecik. Remeh-sememeh jer. Tapi dah fitrah pompuan. Skit-skit nak terasa.

Kawan usik sikit pun nak sentap, padahal kawan tu cakap dalam fon saja. Mujur tak nampak muka. Kalu idak, tak pasal-pasal kena ejek sebab aku dah kembang mata.

Tadi tertembung sorang kawan lama di pasar malam. Sebenarnya dah bertembung dah, selisih sambil senyum and, “hai..”

Pastu aku jalan ikut haluan aku. Mengelak.

Patah balik, dah tak leh ngelak. Kantoi gak. Ok la borak sepatah dua. Tapi lembut lak hati tak sampai, bila dia mula sebut, “kau tau tak... si polan...”

Bab yang paling aku ngelak. Kadang-kadang terfikir gak nak jawab dengan ayat-ayat sarcastic, sinis tapi... sengihhh...

“Oh ya ka?”

Kisah laki orang tu... kisah orang nii... akhir sekali masuk bab laki dia sama! huh!

Balik aku menyesal sepanjang jalan!


Tayang-tayang:

Lunch. Pengubat tekanan. Makan sorang tak kongsi!


Tayang lagi:

Goreng Cempedak Ahad lalu.




~...semalam semasa menurun cerun sedikit curam, HISYAM bagai terlupa SERI BULAN di belakang bagai terkial menggapai tangan lalu bila dia menoleh sekilas, gadis pujaan hatinya sudah terlayang dengan rambut mengerbang tanpa sempat dia membayang, kedua mereka tergolek seiring tawa ejek sesama mereka...~







15 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Wah lanah tu SEDAPPPP ----> tabur asam beli KB ke tuh?

    ReplyDelete
  2. menyempat je dia nak bergossip kak ek..

    ReplyDelete
  3. cempedak goreng yang tak tahan tengok tu :)

    ReplyDelete
  4. sama la kak azie..saya pun tak suka species kaki gosip macam tu..kalau boleh memang nak elak...kita yang dengar sama pun dapat share....huhu

    ReplyDelete
  5. ANYSS:
    Yup. Asam boi beli di Pasar Siti Khadijah rituh!



    KHAIRIN:
    Buat apa tu... heheh



    DATO’ LF:
    Nenas tu manis Dato”.

    ReplyDelete
  6. LIZA RAZAK:
    Tak tahan bau dan juga tak tahan tengok. ehehehe



    SITI MURNI:
    Kita tengok air muka dia kita dah tau, dia memang tunggu masa jer nak buka kisah.

    ReplyDelete
  7. Huihhhh nenaih! Nenaih! Nasib baik dlm peti aih saya ada, lepas ni nak pi koreks.

    Bab mengutuk & mengumpat tu kekadang dari jauh dah boleh nampak dah air muka orang yg nak 'mengadu' tu penuh dengan harapan agar kita dengaq dia nak 'cerita'.

    Haisy..

    ReplyDelete
  8. DINAS ALDI:
    Betul lah Cikgu, tengok gaya dan air muka kita dah boleh teka. Sebenarnya, malas nak layan tapi kita ni terkenal dengan lembut hati dan nak jaga hati kawan. Gitu lah jadinya.

    ReplyDelete
  9. huhu tetgh mlm ni tgk nenas tu..mana nk cari..huwaa

    ReplyDelete
  10. dah naik muak dengan cerita orang.. gosip panas sampai kita jadi rimas

    kak, ayu singgah tngah2 malam sebab winduu

    ReplyDelete
  11. KALAM HATI:
    Tak yah cari ler dah tengah malam. Elok cari bantal jer. hehehe



    AYU:
    Sama ler kita. Rindu gak!

    ReplyDelete
  12. klu mmg nak bergosip, kat mana2 pun jadi kan kak.. bila tak di layan takut dia terasa hati.. bila di layan kita pula sesal sendiri..

    wah.. sweetnya hisyam dgn seri bulan.. tawa riang bersama lagi..

    ReplyDelete
  13. Jelez tengok cempedak goreng tu. Kak Azie tau kat pasar malam seulas 50 sen siap goreng.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails