Thursday, January 26, 2012

“Ingin ku gigit-gigit cuping telinga kecil mu...!”

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
26-01-2012



Akhirnya, Ahmad Suffian bin Haji Abdul Aziz berjaya juga menikah dengan Raihana. Walaupun cara dia memiliki Raihana itu agak keji. Hehehehe nakal ler tu konon...!


*pic: Google (web Utusan Malaysia)


Cuma, bila si Suffian dengan muka sengih ‘jahat’nya menyanyi sebaris “Ingin ku gigit-gigit cuping telinga kecil mu...!”, aku rasa macam nak sekeh jer kepala dia. Tapi tak jadi, sebab dia cute sangat!~

Tapi plot drama tu makin lama makin “mengarut” plak dah.

Heran aku.

Dalam novel, takda pun kisah bercinta dan nak kahwin dengan Hisham (mujur bukan HISYAM), takda pun kisah dia anak baka perompak. Dan yang paling kontras, dalam novel Raihana tu bertudung.

Takpa. Hanya drama.

Sebab itu sehingga hari ini, majoriti pembaca masih menyokong novel lebih baik dan berkesan berbanding difilem/dramakan.

*info sengaja dibocorkan: sebenarnya Suffian tidak langsung menodai Raihana.





~...akhirnya HISYAM tiada pilihan selain dari mempelawa SERI BULAN untuk ikut serta berburu di hutan dara pada minggu mendatang dengan harapan sahabatnya itu tidak lagi berbunyi tentang kepingin menghidu daun rimba, teringin mendengar unggas hutan, teringin melihat jalur matahari di celahan dahan kerana malam dan siang ibarat terkepung di gua dan terowong...~











19 comments:

  1. Azie...
    senikata lagu yg dinyanyikan Akasha setiapkali habis drama tu... ada sekali tu anak2 perempuan akak yg besar2 dengar.. Nak tau apa reaksi mereka?
    " EEeeeeeeaaaawwwwwwwwww.... (sambil menunjukkan aksi kegelia-gelian yg teramat...)"
    Bila u buat tajuk entry buat akak teringat anak2 dara sunti punya reaksi.. hahahaha...
    Naive nya anak2 daraku.

    ReplyDelete
  2. AKAK:
    hehehehe tak biasa lagi kena gigit telinga ler tuh...!

    hahahahahahahahahaha!

    ReplyDelete
  3. kelakar lirik dia..cam tak kena..

    ReplyDelete
  4. AA..acik paling tak suka tengok drama/filem yang dari novel.orang ramai tengok ombak rindu..acik tak teringin pun..sebab acik dah baca novel..tak mau nanti asek kata tak sama.

    ReplyDelete
  5. ni citer gemersik kalbu ke. kalo betulla drama tu, saya betul2 tak sempat nak ikut siri, asik kelaut aje, kejap tgk, kejap terlupa

    ReplyDelete
  6. Sebab jarang menonton tv kakak tak tahu pun novel ini didramakan (ketinggalan selalu kakak nie Azie). Novel kakak dah baca...

    ReplyDelete
  7. hehehe...alamak terlepas lagi drama ni...

    ReplyDelete
  8. kawan saya ada bagi pendapat: cerita ini merosakkan akidah budak2, senang je kalau nak kawin, buat je mcm dalam drama tu, konpem dapat wanita yang kita nak, cerita melayu makin lama makin mengarot, tapi ada juga yg memberi faedah dan manfaat.
    tu komen dia lah: saya pon dah tak tengok cerita ni, sebab rasa sangat x logik, btw, lagu dia memang pelik! lol!

    ReplyDelete
  9. Kak Azie,
    hahaha akak nakal! pi pecah lubang!
    sy baca kat novel je langsung x dpt nk ikut kat tv ...

    baca komen Zul - hmm ye benar memang membimbangkan klu perbuatan yg x baik tu menjadi ikutan.

    ReplyDelete
  10. AA

    Apa kabar? Suka tgk AA gembira je...!

    ReplyDelete
  11. ishhh gambo kat atas ni mmg tahap mendebarkan sungguh

    ReplyDelete
  12. geli la lirik lagu tu hhuhuuhu.
    tp kdng2 terikot2 gak kalo pas abis cite tu.

    ReplyDelete
  13. lorr...munna baru tahu citer ni adaptasi novel rupanya...

    ReplyDelete
  14. saya pon tak suka kak Azie tgk filem/drama yg diadaptasi dari novel. Penceritaan novel sikit punya cantik,tp bila difilem/dramakan jadi hancur. Contohnya Ombak Rindu. Bila saya baca ulasan,komen org menontonnya saya langsung tak minat nak pi tgk walaupon saya ni kaki wayang. Sebab saya ni peminat novel Ombak Rindu. kesian saya dgn penulis novel. Mereka dah perah otak cari idea,tp para kapitalis filem sibuk mencari keuntungan sehingga meminggirkan nilai keaslian novel itu dan merosakkannya. Saya harap akan dtg,jika ada para penerbit filem/drama nak adaptasi novel,silalah kekalkan keasliannya.

    Sorry Kak Azie,terlebih komen pulak :)

    ReplyDelete
  15. itulah lain sikit dari yg kita baca kan kak.. nakal akak bukak cerita yer.. he..he.. tp saya suka lagu tu.. comel.. sebelum ni lagi dah download lagu tu sbb en.asben minat giler dengan suara akashah bila nyanyi..

    ReplyDelete
  16. kak azie.. kita pun lyn gak cite tuh kadang2.. yg dimungkilkan oleh sy ialah.. mcm neh si raihana tuh mengandung.. ai mean sure la dia tak kasi can kat sufian senang2kan wlpun nak kwin.. sebab akak bocorkan rahsia konon si sufian tak buat apa2 kat raihana ms first2 tuh.. huhu.. sy nih bukan tgk every episod.. so blur la bila akak ckp sufian tak apa2 kan si raihana tuh..

    ReplyDelete
  17. thanks sbb review ttg drama nie..
    hairan sbb ramai dok susun ayat gitu..
    geli mulanya.. sekarang dh paham'.

    ayu tamo layan drama bukan apa, takut jadi marah sbb tak sama dgn novel..serius!!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails