Thursday, January 12, 2012

Aku Ada Dapur Magic...!

Assalamualaikum
Khamis
12-01-2012


Sejak pandai melaram, seawal usia sekolah menengah, aku memang tahu dan sedar. Aku gila kasut.

Bila dah kerja, lagi lah gila.


Tayang selagi boleh tayang. Bak kata Chef Wan juri MLM: “Ada aku kesah?”

*****

Tayang-tayang dari dapur sendiri:

Sotong. Mana?

Rakyat dalam rumah selalu tanya: “Mak, rini masak apa?”

“Tak masak apa pun...”

Tapi bila lepas satu lauk ke satu lauk kuar diletak di atas meja, aku selalu cakap, “Mak ada dapur magic! Petik jari jer lauk siap!”

hahahahaha...!


Itik magic mana ntah bertelur siap ada rasa masin!




...di sudut tepi pintu serambi, SERI BULAN bersimpuh dalam resah sambil hati tidak keruan di jeling HISYAM dalam samar lampu minyak tanah kerana harus menjawab banyak soal-tanya dari Pak Utih dan Mak Utih, namun di penghujung jawapan, dia harus mengakui isu kasih sayang orang tua itu sebenarnya sama seperti kasihnya terhadap SERI BULAN...~








13 comments:

  1. Di pasar tani tadi, kakcik beli bahan2 untuk buat paprik ayam. Harap2nya menjadilah nanti. :)

    ReplyDelete
  2. sy pun teringin nak dapur magic tu jugak la....

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    Huuuuuuuuu telur masin tu nampak SANGAT SEDAPPPPP!

    ReplyDelete
  4. suka kasut yg kaler gold tu!!!!!!!!! taste remaja lah.. hehehe

    ReplyDelete
  5. wow kasut baru...sy pon suka kasut...heheh..

    wow bestnye makanan tu..nak....hehehhe

    ReplyDelete
  6. kalau mkn telur masin, saya makan kuningnye aje. hihihi~

    ReplyDelete
  7. telur masin lauk wajib mak acu setiap kali bersahur di bulan Ramadhan

    ReplyDelete
  8. Kak Azie...nanti kita lawan kotak kasut sapa paling tinggi eh...

    Bab masak awal2 lagi Aina mengaku kalah... Balik2 sambal ayam, kari, gulai tempoyak, semua ikut tekak laki dan anak2 mak pejam mata telan je...hahahaa...

    ReplyDelete
  9. wah ... kasut baru azie. menambah semangat gi kerja ni :)

    ReplyDelete
  10. Pecah rekod..
    akak 3hari turut2 masak..
    selalu satu hari masak, satu hari tidak... :)

    ReplyDelete
  11. saya dah lama tak masak .... sejak sekolah buka...

    ReplyDelete
  12. alamak... dah lama la tak pekena telur asin. esok nak cari ar

    ReplyDelete
  13. stok telur masin saya bulan posa tahun lepas ada berbaki 3 bijik..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails