Friday, November 5, 2010

7 Kelebihan Setan Dibandingkan Manusia...

Salam Jumaat...

Info berikut ingin dikongsikan (dalam email peribadi, dari Yahoo Goup SIM)


7 Kelebihan Setan Dibandingkan Manusia

1. Pantang menyerah
Setan tidak akan pernah menyerah selama keinginannya untuk menggoda manusia belum tercapai. Sedangkan manusia banyak yang mudah menyerah dan malah sering mengeluh.

2. Selalu Berusaha
Setan akan mencari cara apapun untuk menggoda manusia dan agar tujuannya tercapai, selalu kreatif dan penuh idea. Sedangkan manusia ingin enaknya saja, banyak yang malas.

3. Konsisten
Setan dari mulai diciptakan tetap konsisten pada pekerjaanya, tak pernah mengeluh dan berputus asa. Sedangkan manusia banyak yang mengeluhkan pekerjaannya, padahal banyak manusia lain yang masih nganggur.


4. Solider
Sesama setan tidak pernah saling menyakiti, bahkan selalu bekerjasama untuk menggoda manusia. Sedangkan manusia, jangankan peduli terhadap sesama, kebanyakan malah saling bunuh dan menyakiti.

5. Genius
Setan itu paling pintar mencari cara agar manusia tergoda. Sedangkan manusia banyak yang tidak kreatif, bahkan banyak yang jadi peniru dan plagiat.

6. Tanpa Pamrih
Setan itu bekerja 24 Jam tanpa mengharapkan imbalan apapun. Sedangkan manusia, apapun harus dibayar.

7. Suka berteman
Setan adalah mahluk yang selalu ingin berteman, berteman agar banyak temannya di neraka kelak. Sedangkan manusia banyak yang lebih memilih mementingkan diri-sendiri dan egois.



~...bila HISYAM tergamak menipu MASITA untuk bersendirian bersama SALWA di dusun durian berhampiran sungai, kanvas lukisannya kosong kerana SETAN sudah menguasai kawasan...~


12 comments:

  1. Salam Azie...

    Nice entry...
    tengah bercermin ni....
    dalam dunia setan.... macam ada saya.
    dalam diri saya... ada tak macam setan ngeh3....

    manusia ni dalam sesaat boleh berupa2...sesaat setan sesaat pulak bagai malaikat...abeh tu tang bila rupa manusia kan?

    ReplyDelete
  2. ehh..rajin betui si setan ni yek..byk kelebihannya sbb tak ada keje lain selain nak rosakkan manusia..minta dijauhkan

    ReplyDelete
  3. kerja setan ni memang menyesatkan orang sampai ke akhir zaman
    semoga kita tidak mengikut telunjuk syaitan

    ReplyDelete
  4. Semoga kita tidak menjadi setan mahupun kawannya...

    ReplyDelete
  5. 1st time saya dengar perkataan no. 6 tu kak..


    timaseh.
    sharing is caring ..(^_^)

    ReplyDelete
  6. perkongsian menarik.....TQ akak

    ReplyDelete
  7. saalm azie..satu info yg bagus..tazkirah hari jumaaat lah tu..

    ReplyDelete
  8. aku suka warna MERAH tapi aku bukan setan.dlm diri aku kadang2 ada jugak watak setan.ngape? tak percaya :D

    ramai yg mcm setan tapi tak sanggup nak mengaku kan kan kan... ^.^

    ReplyDelete
  9. apa pun manusia ttp lbh hebat dr setan...terpulang kpd manusia tu utk cari di mana dan ape kehebatan yg dia ade...

    ReplyDelete
  10. nice one. Thanks for sharing ya, :)

    ReplyDelete
  11. KHAYALKHAYAL > I rasa ini bukan dari mana-mana hadis, kemungkinan besar dari analisis penilaian biasa sahaja. Sekadar maklumat ringan.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails