Monday, November 22, 2010

Siapa CHAK tu...?

Sebenarnya, sebelum ada yang bertanya dalam komen di entri semalam, memang aku sudah pun menulis tentang CHAK ini. Kebetulan pula...

Nama betul/penuh dia ikut MyKad:

NUR AISYAH ALYSSA. Masa daftar dulu, aku isi borang cuma boh NUR AISYAH jer, tapi rasanya si AMOI yang tambah ALYSSA tuh.

Pic ni bertarikh 2 Sept 2006. Masih membotol.


Mei 2006.


Pic ni pernah dah masuk Kampung MMS dengan caption: Manja Kededek!

Dia yang bongsu, perempuan lak tu. Manja teramat, sampai selalu kena gelar “gedik”. Lahir di KL dan satu-satunya yang lahir secara pembedahan, kerana sejak awal mengandungkan dia songsang tak pernah pusing sehingga pecah air di ofis.

Pergi ke HKL dengan Mercedes boss, tak rasa sakit langsung. Tak pernah. Aku sendiri nampak (melalui pantulan samar-samar di siling kilat lampu bilik bedah), nampak doktor “godek” dia keluar, mula-mula macam warna purple jer, sebelum kena udara.

Pastu bertukar normal. Dia tak menangis sehinggalah dimandikan. Berbeza dengan anak lain, aku hanya tengok dan pegang dia sehari selepas itu, sebab keluar dari bilik bedah sudah malam, so doktor soh aku tidor jer.

Berbeza juga dengan anak lain yang bila dalam pantang aku selalu balik kampung stay dgn My BONDA, tapi CHAK aku jaga sendiri sahaja dalam pantang walaupun operate, tapi aku dah boleh berjalan sehari lepas operate.

Dia lahir bulan Julai, sama macam aku gak. Minat sungguh melukis, sentiasa melukis. Kat sekolah masa Pra, dan Tahun 1 selalu masuk pertandingan melukis dan pernah juga menang.

Selain melukis dia juga suka mewarna.


Ketika belajar posa; 2008. Age 6 tahun.


Suka permainan ni.


Potong rambut. Dah pandai melawa.

Tahun hadapan dia Tahun 3. Dia tak pernah pergi sekolah sendiri dengan bas or van, sebab dia memang berhantar dan berjemput...


Selingan: dia rapat dengan ALIA.
Hari ini 22 November, ALIA ulangtahun kelahiran ke-12. Dah boleh pegi buat MyKad.


Pic terbaru 2010.

Panggilan CHAK tu timbul sebab dia sendiri pelat nak sebut diri sendiri. Ibu yang jaga dia sejak kecil sehingga dia umur 3 tahun, panggey dia SYAH, lama-lama jadi CHAK...


~...antara SERI BULAN dan HISYAM tidak pernah ada nama panggilan manja kerana langsung tidak berpeluang bermanja-manjaan, melainkan selalu berselisih pendapat dan bergaduh semata-mata berebut buaian di dahan ketapang, di pinggir sungai Kampung Separuh Desa...~


27 comments:

  1. gambar yang gedik & bahu sekolah tuh memang sebijik cam akak

    ReplyDelete
  2. saya suka rambut tempurung kelapa itu!!!
    :)

    ReplyDelete
  3. alahai chak.... jom main chakchak dgn 'akak'. ngeeee

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday buat Alia - semoga sentiasa mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.

    Buat Chak juga doa yang sama dengan tambahan kata 'anak bongsu selalunya manja!' :)

    ReplyDelete
  5. Chak n ibunya sama ketam bunga mcm kita. Kita sukerrr ...

    ReplyDelete
  6. Hello Azieazah, I love that first pic, looks so cute and she has a beautiful smie with those white teeth.
    Dentist ta'laku like this, ha ha.
    Have a nice day, Lee.

    ReplyDelete
  7. Azie...
    comei sungguh Chak...
    seronok kan ada anak kecik yang boleh digomol-gomol....
    ( Walau 9 tahun... sure azie masih gomol2 lagi kan....)

    ReplyDelete
  8. Salam..
    Anak2 tak suka saya potong rambut mereka sbb takut jadi rambut tempurung... he..he.

    ReplyDelete
  9. EELOBOR > Anak mak la katakan....



    DrSINGA > Rambut tu yang depan memang macam tempurung, tapi bila dah selesai tu lawa plak, sebab rambut dia agak panjang.

    ReplyDelete
  10. GADISBUNGA > Jommmm! Beli bunga api banyak2 tauuu...!


    Salam KAKCIK > Terimakasihhh..

    ReplyDelete
  11. SOM > Uik Ketam Bunga? Sedap tuuu...hehehehe


    UNCLEE LEE > Hello...
    Dentist tak laku, sebab dia sendiri nak jadi dentist.! hahaha

    ReplyDelete
  12. AKAK > Memang ler kita nak gomol, tapi dia yg tak suka. Nak minta cium pun susah... Lari jerrr


    FYZAL > Yeahh cute! Mcm anak orang asli!

    ReplyDelete
  13. SHANIZA > Nak ngelak pun jadi jugak.. nasiblah.

    ReplyDelete
  14. Seni melukis tu yg nak kena dikembangkan..teman sangat berbangga dgn manusia yg bijak mengeluarkan imiginasi melalui tangannya...
    hebat ..pasai bukan semua orang boleh lagu tu..

    ReplyDelete
  15. salam,
    anak orang asli?????? Ada ke kat sini bukan asli hu hu hu ----> saje je wat2 terkejut ;)

    Selamat hari lahir, Alia....moga panjang umur, murah rezeki, diberkati seluruh kehidupan.

    ReplyDelete
  16. dah jumpa sifu... haaa takyah la berguru dengan usop gajah...

    ReplyDelete
  17. LANA~BULU > Harap2 seni tu kekal menjadi minat dia.


    ANYSS > Asli lagi ori niii...
    Terimakasih bagi pihak ALIA.


    CEMOMOI > Marah lak Bang USOP GAJAH nanti. hehehehe

    ReplyDelete
  18. Happy Bedey Alia...! Buat MyKad je dulu tau. Buat sijil nikah belum lagi tau! Aiyaaarrrkkk...! Ya ampuuuunnn...!

    ReplyDelete
  19. ooo..chak tu nama manja si alsyaa..

    ayu suka gambar chak yang potongan rambut mcm tempurung, terbayang chak didepan mata,,.sambil ayu pegang gunting..hehehehehe



    psst: nak beri nama manja si seri bulan dan hisyam boleh...hehhehhehe, mana tau ayu leh jadi penyeri antara kesua mereka

    ReplyDelete
  20. KHAYALKHAYAL > Timakasihhh...
    Sijil nikah? Gua tunggu anak lelaki U, BRO...hahahaha


    AYU > Apa agaknya nama manja yang AYU nak kasi tu?

    ReplyDelete
  21. AYU > Macam tak kena jer..
    UDA tu gagah.
    DARA tu lembut

    tapi deme berdua tu ganas ganas belako..! hahaha

    ReplyDelete
  22. happy birthday Alia...
    pertama kali acu jumpa Chak masa kita gathering kat Rawang..
    pendiam je watak nye...
    kali kedua jumpa Chak masa kita beraya ke rumah kakcik
    pun masih pendiam...

    Chak memang pendiam ke kak atau dia malu bila berjumpa dengan orang yang dia tak kenal???

    ReplyDelete
  23. sedap nama CHAK :) dan nama pelat pun manja bunyinya.

    minat melukis anugerah yang boleh dikongsi keindahan karya2nya


    kampung separuh desa dimana?

    ReplyDelete
  24. ACU > Terimakasih.
    CHAK dan Alia tu memang kalu dgn orang yg tak berapa kenal, tak mesra sangat. Pendiam gitu jer... Padahal kita tak ajar pun camtu. Kalu mak dia.. amboiiii. hahahaha


    NURSALAMAH > yeah, Kak Azie pun tetiba rasa sedap lak nama CHAK tu.

    Kampung Separuh Desa? nanti nak cari guna GPS..:)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails