Tuesday, November 30, 2010

Selingan: Label Family

Selingan untuk simpan kenangan:




Hasil kerja seorang budak perempuan berumur 8 tahun setengah.
Tahun depan bakal naik Tahun 3.


Pic hari minggu:


Ntah cemana, dia leh tersepak benda tak pasti samada kaki meja atau topi keledar di tepi kaki meja.

Tahu-tahu si betis GEBU sudah dapat satu tanda.

Ambikkkk...! Hadiah untuk budak tak reti duduk diam...


~...seperti pernah ditulis sebelum ini, HISYAM dibelasah teruk semasa merentas denai di malam tak berBINTANG, semata-mata SERI BULAN memaksa ke kedai membeli getah pemadam, sungguh tidak berbaloi...~



18 comments:

  1. she's developing some artistic value I think :)

    ReplyDelete
  2. Kalau dulu2 masa kakcik kecik, kena apa2.. ada jampinya begini :

    tukul takal kancing pintu
    budak nakal memang macam tu! :)

    entah siapalah pencipta jampi ala2 pantun dua kerat tu, ya?

    ReplyDelete
  3. hehehe, kalu nak di kira itu sebagai hadiah sebab tak reti dok diam, dah banyak hadiah singah kat badan nie. parut sana sini ler, retak tulang kaki ler, belakang ler. berjahit kat kepala ler...ishhh...tipu jer smua tu. tp memang la ada bekas2 hadiah kat seluruh badan nie

    ReplyDelete
  4. biasalah budak2 aktip..salu bole sakit..kalu kakcik pantunnya gtu..saya lain sket je:

    tuku taka balik bukit
    budok naka bule sakit...

    hehee...anak yg aktif..anak yg sihat..

    ReplyDelete
  5. bagus, tulisannya cantik :)

    adui....sakitlah pulak ;p

    ReplyDelete
  6. zaman kanak2 la zaman yang rasanya boleh dikatakan "ADA AKU KISAH??"
    lebam sana lebam sini tu mmg lumrah..terkenang zaman budak2 lagik cuti sekolah...
    masa tu suara soprana mak terkeluar...
    hahaha...
    dan conteng2 tu pun biasa..
    anak akak untung conteng kat kertas..
    ada org tu conteng kat dinding...
    hadiahnya..lebam sebab kene cubit..:P

    ReplyDelete
  7. budak2 lebam perkara biasa...jgn patah riuk sudah!

    ReplyDelete
  8. Anak akak yang kecik tu siap patah tangan lagi..Haru betul jdnya

    ReplyDelete
  9. Seorang kawan ada berpesan, kalau anak aktif sampai lebam2 jangan risau..itu tandanya bijak. Risaukan anak anda jika dia tak reti nak main dgn kawan2, asyik duduk je melangut.

    ReplyDelete
  10. Ala ciannyer, macam merening merahnyer tu ...

    ReplyDelete
  11. alahai..kesiannya dia.

    mesti jenuh menahan sakit tu..

    ReplyDelete
  12. FYZAL:
    Artistic dari yg bukan artis...


    KAKCIK:
    Azie suka pantun tu. Pertama kali dengar pun.

    ReplyDelete
  13. EELOBOR:
    Itulah namanya anak jantan...


    SARAH:
    Wahh ini pantun manyak best...


    MAK SU:
    Tulisan cantik, perangai kena ikut cantik gak. Baru pakej. Kan?

    ReplyDelete
  14. Dr ZILA:
    Dia tak kisah, tapi MAK dia kisahhh...
    Conteng jugak dinding masa kecik dulu, skang dah paham. Selamat dinding.


    ANA:
    Alhamdulillah, ramai anak belum ada yang patah riuk, setakat patah jari baru sorang. itupun anak jantan.


    YAN:
    Anak hyperaktif gamaknya...

    ReplyDelete
  15. WINDI:
    Mungkin benar juga pendapat itu. Harus bersetuju.


    ACIK MLMW:
    Dah baik dah hari ini.

    ReplyDelete
  16. kak..
    pergi bawa urut....
    risau pulak ayu,,

    ReplyDelete
  17. EEee....syanteknya tuyisyan dia...
    berbakat kan? syuker kita nenok...

    Aziee..naper cakap camtu, ambikk.. hadiah utk budak tak reti duduk diam....eloklah dia aktif, tu tanda dia sehat....- emosi org takder anak pompuan - Q.

    ReplyDelete
  18. AYU:
    Dah baik pun...:)


    KAK QUEENIE:
    Alahai, kita emak ni kekadang cakap jer, tapi idak ler sesungguh pun...:)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails