Saturday, December 4, 2010

Pernikahan ZAIBO: Kalu Dah Jodoh...

Tahniah. Pelawak, pelakun drama dan teater, ZAIBO akhirnya dia telah selamat diijabkabulkan dengan Siti Hawa Shawal pada Jumaat yang lalu di Pejabat Agama Islam, Batu Pahat.

Dengan hanya dua kali lafaz sahaja ZAIBO telah disahkan menjadi seorang suami kepada Siti Hawa. Majlis perkahwinan ZAIBO diraikan dalam keadaan ringkas dan sederhana di rumah pengantin perempuan pada sebelah petangnya.


Buat pengetahuan, ini adalah perkahwinan pertama buat ZAIBO (54 tahun) dan yang kedua buat Siti Hawa (45 tahun). Siti Hawa. ZAIBO juga secara automatiknya menjadi seorang ayah kepada 9 orang anak hasil perkahwinan pertama Siti Hawa sebelum ini.
*Sumber: Harian Metro.


Selingan:


Satu lagi blog yang aku seronok masuk, sebab hampir kebanyakan entri, cuma aku sorang jer yang masuk mengomen (dan dia pula rajin update, lebih kerap dari aku sendiri). Terasa macam aku berborak dengan tuan rumah, maklum jadi tamu istimewa dia. So, apa yang dihidang, aku makan sorang! hahahaha..

Sesapa nak kongsi apa yang aku makan minum di rumah dia, sila berkunjung ke rumah CIKGU EJA ini.

*Entri terkini dia juga mengulas tentang bahasa sms, malah siap dengan contoh-contohnya sekali.


~...ketika hadir bersama di pernikahan anak gadis Pak Utih di Teratak Nyatuh, ramai sekali yang menjeling-sinis, tersengih-senyum-menggoda kepada HISYAM yang disangka masih bujang, sedangkan SERI BULAN terus bersembunyi bersama hakikat diri di sebalik pintu dapur...~

16 comments:

  1. hehehe, tadi saya dah terjah sorang kak azie cadangkan. jap lagi saya nak gi terjah yang nie lak. tak salah kita menambahkan kawan.

    ReplyDelete
  2. tahniah zaibo..

    kak...ayu akan terjah ke sana..

    PS: kesian seri bulan, nanti ayu datang bawa rahsia besar si hisyam yer..nak open rahsia 20 sen

    ReplyDelete
  3. kahwin juga zaibo ye azie..


    ida lebih tertarik baca kata2 seri bulan kat nota kaki tu..ah! terkesima...

    ReplyDelete
  4. EELOBOR:
    Terimakasih sudi memberikan sokongan. Tiada paksaan, tapi kata orang tak kenal maka tak cinta, kan?


    SITI FATIMAH:
    Salam kenal. Terimakasih sudi bertandang ke mari.

    ReplyDelete
  5. AYU:
    Terimakasih sudi memberikan sokongan. AYU sudah boleh dikategorikan blogger yang konsisten, so tanpa promo sebegini pun sudah boleh berdiri sendiri, kan?

    2 posen? Cukupkah? Jangan-jangan harga air suam kat Citarasa Rinduan jer tu. hehehehe

    ReplyDelete
  6. IDA:
    Kalu dah jodoh, lambat cepatnya saja...

    SERI BULAN kata, terimakasih. :)

    ReplyDelete
  7. psst....kak kat citarasa rinduan, air kosong, air suam dan ais kosong..free jer..sedekah...


    kak, manalah ayu nie full time boleh berblog...hanya dapat update selepas waktu office...
    tapi, ada teman mcm kak dan eelobor dan yang sellau singgah ke citarasa rinduan dah syukur sangat..


    ala-ala pelanggan setia tau..hehehe

    ReplyDelete
  8. salam azie..ssapa sangka Allah membuka pintu hati Zaibo untuk kahwin dalam usia begitu..tahniah buat zaibo moga perkahwinan itu kekal keakgir hayat.

    ReplyDelete
  9. AYU:
    Masih ingat Kak Azie pernah tulis, “Siapa lagi nak sokong blogger jika bukan blogger?”

    Rasanya di blog AYU lah, Kak Azie pertama kali tulis sebegitu...


    CEMOMOI:
    Bila dah ditentukan jodohnya...

    ReplyDelete
  10. MAKCIK MERIAM:
    Itu semua memang menjadi rahsia NYA...

    ReplyDelete
  11. dia kahwin dgn org kg saya dan dok kat situ juga . kecoh abg saya bila nampak zaibo kat pekan dgn suar pendek ... heheheee

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails