Friday, December 10, 2010

Entri Ini Untuk DARA Sahaja...?

DARA hadirin sekalian, silalah masuk ke teratak hamba,
Pilihlah sudut mana hendak duduk bersila,
Rumah hamba tiada sofa, jadi sila duduk di tikar sahaja,
Tukar mengkuang warisan dulu kala,

Andai ada tersilap bahasa, jangan dimarah jangan dicela,
Hamba ini dagang merantau singgah melata,
Ini bukan mengutuk bukan mengata,


Tapi kalu dah sigboard macam ini, hamba memang tak sukaaa...!

So, bloggers... Jaga-jaga!
Hamba nak tembak papan tu sampai kena,
Biar kita buat yang baru saja,
Tapi kosnya sapa nak tanggung pula?

Huhh! Komplen pun tak guna,
So, biarkan sajalah nampaknya....


Nostalgia bahasa dan DARA:
“DARA tumpang lalu yer Pakkkkk...!” filem Sumpah Semerah Padi. Sadis, bila DARA tidak lagi DARA di hari nikahnya bersama TARUNA (atau ADUKA? hamba lupa pulaaa..)


14 comments:

  1. tembak papan takpe kak, jgn tembak GB. hahahaaa!!

    ReplyDelete
  2. apa makna dara kat board tu kak? hahaha

    saya mmg igt dialog Sumpah Semerah padi tu..
    "pak..pak..dara tumpang lalu yer pak"
    3 kali nak lalu belakang pak dia..3 kali la dia mintak izin...
    pramlee punya crita, nak tunjuk betapa perlu bersopan dan beradapnya anak2 dengan mak pak depa....

    ReplyDelete
  3. azie...
    sah2 akak dan abahnya tak boleh makan kat sini...
    tp budak berempat tu lulus ...

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Nak kena istiharkan diri "dara" ke tak ke kat sini?

    ReplyDelete
  5. komen pertama dari SAH yang bukan DARA...

    ReplyDelete
  6. Hahahaha ... lawak nyer lah. Akak kalau nak tembak papantanda tu tunggu Dara Dara habis pilih makanan dulu yer, takut nanti ada yang terkorban. Tak sempat nak kawin :D

    ReplyDelete
  7. sy masih anak dara..huhu..
    bujang lgi nie...leh bce entri akak..huhu

    ReplyDelete
  8. salam kak azie...
    baru menjengah semula..
    alhmadulillah kembali sihat hari ni..
    senyum jugak baca board tu..
    ke ada abjad yg tertinggal kak azie?
    tertinggal SAU kot...hehehe...

    ReplyDelete
  9. Dah baca semua, sebab saya memang masih dara.

    Errr... papan tanda tu tertukar "P" ke "D".

    Entri Kak Azie tertukar "I" dengan "U"... (dalam "tukar mengkuang")

    ReplyDelete
  10. salam kak azie,
    tu papan tanda kat negeri mana tuh? heheh..

    ReplyDelete
  11. salam azie..serba salah juga nak masuk rumah azie ni sebab makcik dah tua bangka bukan anak dara trang tang tang..hehe..musnah bahasa ibunda kita ... bab ni malas nak cerita..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails