Saturday, December 4, 2010

Jin Pakai Toncet..? Itulah, Jangan Selalu Ketawakan Orang...

“Cik Ramlee, huruf apakah huruf ini? Dia atas tanah, ada ekor, dan ada satu mata di tengah tengah.”

“Matanya ada satu saja ya cikgu? Ada ekor? Atas tanah? Huruf mambang tanah!”

“Mambang tanah!? Hahhahhahhahahha.....”

“Yang ini bukan mambang tanah Cik Ramlee, ini huruf JIM!”

“Jin? Eh .. jin dengan mambang kan tak jauh.”

Jin dengan mambang!? Hahhahhahhahahha.....

“Dah! Aaa.. Cik Ajis, huruf apakah huruf ini, huruf ini sama dengan huruf jim, tapi tak ada matanya saja.”


“Oooo .. dia tak ada mata? Sama sama jin? Ooo .. jin mata buta la cikgu.”

“Mata buta!? Hahhahhahhahahha.....”

“Yang ini bukan jin mata buta Cik Ajis ... Yang ini huruf HA! Aaa.. sekarang Cik Sudin pulak...”

“Saya, cikgu.”

“Aaa.. kenal tak dengan huruf ini?”

“Saya kenal cikgu.”

“Huruf ini sama dengan huruf Jim, huruf Jim matanya di tengah-tengah tetapi huruf ini matanya di atas.”

“Aaa.. Jim ini matanya di tengah-tengah, Jim ini mata di atas cikgu... Jin pakai toncet!”


“Toncet?! Hahhahhahhahahha.....”

“Pak Abu tu ketawa terlalu banyak sangat.”

“Cikgu....”

“Aaa.. cepat, sekarang Pak Abu pulak.”

“Yang mana?”

“Yang ini...”

“Oh, ni saya kenal, saya tahu ni.. huruf ini kan huruf - M”

“Itulah jangan suka ketawakan orang. Yang ini bukan huruf M, yang ini huruf KHA!”

“Huruf Khaaa?”

“Hahhahhahhahahha .... Hahahahhahahaha.....”




Itu bunyinya HUALAN bukan Jualan daaaa...



11 comments:

  1. hahaha
    dari dlu lagi mesej nih dh cuba ditunjukkan namun
    sekarang apatah lagi ;D

    jgn gelakkan org, kita pun 2x5 je..
    manusia kan xsempurna xD

    ps: errr... lol mngkin dia confuse huruf "ho" dan "jim"
    dh mcm filem P ramlee plak

    ReplyDelete
  2. kak azie mmg kelazz..ingat dialog tu..

    mmg citer arwah ni..xlapuk dek hujan..xlekang dek panas..

    camne bule silap eja tuuuu..tertukar huruf jim ngan kha..

    ReplyDelete
  3. Tu lah kan azie...bila yg buat notis tu bangsa ca ya nun alif..
    dia main bantai je....ikut sedap dia je menulis...

    ReplyDelete
  4. aiseymen...dah la silap. print besor2 pulak.

    ke diorg nak eja haiwan khin-khin itu?

    ReplyDelete
  5. hehehe.....bikin lawak tul. sampai sekrang kalu tgk citer tuh mesti dok tergelak2 lagi

    ReplyDelete
  6. HUALAN pun bukan - tapi QUALAN.. :)

    ReplyDelete
  7. sayaaaaa sayaaa pun manyak ketawa

    hak hak hak hak hak

    ReplyDelete
  8. kak Azie,

    hualan? soheh dah yang buat banner tu dari golongan tiong hua...hahha

    ReplyDelete
  9. kenapa ayu baru perasan entry ini..

    hahahha..jam 11 malam ayu ada entry ttg tulisan jawi..

    ReplyDelete
  10. Kalau dulu Jawi diajar di sekolah. Kini tiada lagi.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails