Tuesday, January 15, 2013

“Ingat senang nak mintak cerai...?”

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
15-01-2013


Bila budak belum cukup umur menonton drama Setia Hujung Nyawa (eh betul ker tajuk tu eh?) di TV3, ada saja komen yang saya malas nak layan.

Kerana sekarang dalam episod-episod konflik isu mengandung gugur anak orang lain, isu suami ego tak boleh terima isteri dah kotor, penipuan dan jatuhnya maruah seorang suami... bla bla..

Tetiba jer ada anak dara saya sebut, “mintak jer lah cerai.”

Amboiii... ingat senang?

Saya tak jawab pun soklan tu. Malas nak hurai panjang lebar, yang mungkin akan semakin mengelirukan minda depa, or akan mendedahkan perkara-perkara sulit orang dewasa yang depa belum boleh faham.



~...SERI BULAN sendiri mengaku ada banyak perkara dia kurang mengerti tentang kehidupan di bawah bumbung Teratak Nyatuh tetapi dia sangat memahami apabila Pak Utih balik dari kebun kemudian duduk di ambin sambil mengeluh, Mak Utih pasti pantas menghantar air sambil senyum macam nenek mengadap cucu...~








14 comments:

  1. hehehe..ingat senang nak mintak cerai..tambahan lagi bila hati dah jatuh suka, dah wujud perasaan sayang...dah bersemi sebuah cinta..dalam diam! haish..zain..buat saya geram je!

    ReplyDelete
  2. pengarah drama tk Bg mtk cerai,Nnti hbis awl drama, xckup episod nye.hehe

    ReplyDelete
  3. Azie..
    dalam pada tak senang nak cerai berai...
    ramai jugak yg pilih jalan itu...

    ReplyDelete
  4. Kak Zai tak tengok cerita tu.

    Anak dara azie belum faham pengertian cerai...tak semudah yang diucapkan.

    ReplyDelete
  5. cerita yg sering berlaku dlm masyarakat kita sekarang... huhu

    ReplyDelete
  6. heheh..budak2 kan??depa belum tau hakikat kehidupan ni macam mana..

    ReplyDelete
  7. Cerai ni bukan setakat cerai isteri/suami saja, yg payah nya nak ceraikan sebuah kehidupan yg dah terbina..Nak ceraikan kenangan bersama yg paling payah, budak2 mana tau..Hanya yg pernah berumah tangga saja yg mengerti..tambah2 kalau usia rumahtangga tu dah berusia.

    ReplyDelete
  8. tu la sebab nya cerai tu trletak pda tgn lelaki, kalau kita pompuan di beri kuasa tu saya ingat sebuan sepuluh kali laki kena cerai..he he

    ReplyDelete
  9. tak tgk pun citer tu, budak2 skrg ni mmg ingat kahwin cerai tu benda mudah kot kak

    ReplyDelete
  10. cerai tu bukan jalan penyelesaiannya....

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails