Monday, January 7, 2013

Menghitung hari, janjinya Selasa, kan?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
07-01-2013


Dalam berita, begitulah dilaporkan. Lalu saya tiada pilihan selain dari terpaksa percaya.





Yang tak kena senang cakap, sabar.. sabar. Agak-agak kalu saya (kami) jenis tak sabar, tong hitam yang macam gajah Siam tertonggok tu, masih ada lagi ker kat situ?




~...HISYAM tiba-tiba teringin Cendol Pulut sedang SERI BULAN masih menanti babu roti melintas lalu...~







18 comments:

  1. uikk..serius jugak kes air kat tempat akak ni kan...menikus ke pihak yg brtanggunjwb nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah tak jumpa perkataan yang lebih sesuai utk membuat gambaran, selain dari apa yang tertera di dalam gambar di atas.

      Delete
  2. Hmmmm... Entahlah (bak kata Makchaq)...

    ReplyDelete
  3. Persoalannya nya kak Azie, mmg salah Kerajaan Negeri kah? Saya dah malas tgk berita media perdana..

    ReplyDelete
  4. Langsungggg dah tak percaya media arus perdana. Tak kiralah elektronik atau printed sekali pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masing-masing nak kata depa paling betul dan paling pandai.

      Delete
  5. tak settle lagi ker Azie? siksanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal kerosakan yg diwar2kan tu, jgn propa jer sudahla..
      taknak la gajah ngan gajah berjuang, kancil tersepit kering kat tengah2....kan?

      Delete
    2. Katanya begitulah... Jadi kita dengar saja. Betul tak betul, biaq pi depa saja yang tau.

      Delete
  6. lama betul la takde air kat sana kak! mai la jb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa jenoh la sampai nak kena pegi JB...

      Delete
  7. Kalau memang ada agenda tersendiri memang orang yang beragenda tu sangat2 la tak berhati perut..
    Walau apa pun yang rosak, takkan la sampai depa tak buat persediaan dan tak buat jangkaan... teruk sangat ka sampai tak boleh dipebaik berhari2..

    ReplyDelete
  8. Aduhai!!! Sy yg baca status akak pun, menderita rasa. Inikan empunya diri~ Tidakkkkkkkk!

    ReplyDelete
  9. seksanya tak ada air yer... nak plak ada anak2 yang masih kecil. Semoga pihak yang bertanggungjawab akan ambil perhatian sewajarnya.

    ReplyDelete
  10. kalau saya pun tak tahu nak hadapi nya macam mana..
    kesian kat anak2 la..lagi2 yang kecik2 tu..

    ReplyDelete
  11. saya percaya kak, confirm tong hitam tu dah melayang terbang masuk sungai. memang boleh sabar kalau takde elektrik, tapi takkan boleh sabar kalau takde AIR...saya tengah membengkak hati jugak ni, AIR AIR AIR

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails