Tuesday, January 22, 2013

Mentang-mentang lah...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
22-01-2013


Amboiii mentang-mentang la awak ada kawan baru, awak kata saya membosankan.

Mentang-mentang la awak ada gadget baru, awak kata saya ni tak up-do-date.

Mentang-mentang la awak anak orang kaya, awak kata saya himpit awak.


Tapi:

Saya pandai masak Pak Choy, kau ado...?




 ~...HISYAM, bila tidak pulang dari berburu sehari dua, SERI BULAN tidak pandai untuk merindu tapi Mak Utih yang ke hulu ke hilior tak tentu arah, bila ditanya tentang rindu memang langsung tak mahu mengaku..!~




33 comments:

  1. awal dah siap masak?

    Saya takdo pak choy tu. Kami datang makan tengahari kat rumah Azie boleh ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang YB. Pak Choy tu cuma semangkuk kecil. Tak cukup nak ajak. Hahahaha

      Delete
  2. Wah first hari ni.

    Nampak sangat takde kerja .... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiiii mentang-mentang saya tak kerja. Hahahaha!

      Delete
  3. Mentang-mentang dia dah siap masak!! Harap warung depan tu ada juallah pakcoy (tapi mestilah tak sama macam ini)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mentang-mentanglah saya tak kerja, kan? kan?

      Delete
  4. Sedappppnyaaa...akak selalu buat air liur saya meleleh niii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentang-mentang awak ada air luir, nak meleleh saja. hahaha

      Aduhai dak Nurulhuda. Kesian awak kan.

      Delete
  5. amboii mentang2la kita masak pak choy, awak pun masak pakchoy jugak? saya ado.............nghkrh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ker?
      Tapi Akak Q masak lebih sedap...jauh lebih sedap dari yang saya masak.

      Delete
  6. tak ada??? :-(

    Amboi, skrg masak sume sedap2 eh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni la kunun-kunun nak tunjuk bakat memasak. Cewahhh..!

      Delete
  7. sedapnya pok choy!!!

    mentang mentang awak pandai masak pok choy..awak tayang kat kita.. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi boleh tayang, kata orang. Hahahaha jangan marah aaarrrr

      Delete
  8. sapa lah agaknya tuuu???i kawan u kannn.. hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan la kawan rapat, tapi ada di keliling kita tanpa kita sedar.

      Delete
  9. Pak Choy ni sayur sawi puteh ke kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan. Sawi putih tu yang batang dia putih dan besar panjang. Kak Azie panggil sawi Cina. Yang ini, famili sawi juga, tapi pendek-pendek. Sedap.!

      Delete
  10. tak ada pak choy...makan sayur kobis jer ari ni...

    ReplyDelete
  11. tak doooo ... hahahahah
    kita ado kangkung jooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kangkong pun ok juga. Jangan kongkang. Hahahaha

      Delete
  12. entah2 sekarang dah habis pak choy nye..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu mahu, Kak Azie bleh masak yang baru. Hahaha

      Delete
  13. X de la...hehe....
    Sdap plak pak coy tu....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada Kak Azie, kalu dah masak sendiri kat rumah tu, kira sedap laaa.. Hehehe

      Salam kenal sila masuk. Sila...

      Delete
  14. makan pulak dengan nasi panas.. sedap.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh nasi kena panas. Air pulak kena sejuk. Hehehe

      Delete
  15. hahahahaha pak choy ye! saya masak sat lagi!

    ReplyDelete
  16. sedapnya...saya peminat sayur nih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kita. Pak Choy ni sedap walaupun popular di kalangan orang Cina selalunya...

      Delete
  17. sedapnyeee.. saye suke makan sayur.. tak pernah jemu makan sayur..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails