Tuesday, January 22, 2013

Krisis air macam biskut meri, kejap kembang kejap berderai...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
22-01-2013


Sapa ntah bawak balik majalah / artikel pasal benda ni. Benda paling sensitif abad ini di negeri Selangor...!

Ada 8 muka surat penuh yang mengandungi 15 tuduhan terhadap kerajaan negeri Selangor dan jawapannya yang panjang lebar. Semuanya pasal krisis air. Saya tak baca habis pun. Takut keliru dan bingung tak ketahwuan hala...!



Agak pelik kerana tiada nama penulis, nama penerbit, syarikat pencetak pun takda (sengaja mungkin).  Tidak tahu siapa penulis dan semua text dalam artikel ini sebenarnya dari pihak mana. Sukar dipastikan kerana ianya lebih kepada Q&A.

Cuma, sejak krisis air dikatakan pulih sebenarnya tidaklah pulih sepenuhnya. Walaupun tak perlu angkut-angkut air lagi, sebenarnya air masih terputus. Kadang sebelah pagi kering sejam dua. Kadang-kadang kering sebelah malam sahaja. Tetapi tidaklah teruk sampai perlu mengangkut sebab stok air yang ada mencukupi.




 ~...Sungai Menghijau Lumut tidak akan mungkin kering tetapi apabila airnya surut sehingga jelas nampak dasar berpasir dan berlumut di batu, namun masih tetap menjadi tempat lepak paling best bagi SERI BULAN sambil menanti cermai gugur sebutir dua...~




37 comments:

  1. laporan ni hentam Kerajaan Negeri ke kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sat nak baca habis-habis dulu...:)

      Delete
    2. Nampak gaya macam ‘laporan sebenar’ lah. Jawapan tidak cenderung ikut parti atau mana-mana. Semuanya ada fakta, statistik dan info yang Kak Azie rasa begitu menyeluruh. Entah lah...

      Cuma, untuk menyebut ianya seperti ala-ala kempen politik. TIDAK pula.

      Delete
  2. air ada tapi coklat macam milo o nipis, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milo O kalu nipis tak best. Kena kaw-kaw, kan? Ais batu taruh sama pun ok. kan? kan? :)

      Delete
  3. Dua2 belah ada ceritanya. Terpulang kpd yg mana satu kita nak percaya.

    Yang kesian mereka yg tak dapat bekalan air mcm Azie dan org2 yg tinggal di kawasan yg sama waktu dgnnya .... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal. Entah mana pula yang kita nak percaya niii...

      Delete
  4. Kalau air x dak...mmg ssh la jwabnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh tak tercerita macamana kami susah selama 3 minggu air kering hari tu....

      Delete
  5. Mcm, tak tahu malu je org yg sebarkan mende alah tu. Entahlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya, tak dapat dikenal pasti artikel ni dari pihak mana...

      Delete
  6. Replies
    1. Begitulah. Lama-lama air liur kering, apa pun tak dapat. Hehehe

      Delete
  7. Kalaulah ada cara untuk tahu kisah sebenar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada banyak cara, tapi yang susahnya nak pastikan kisah itu benar atau tak benar...

      Delete
  8. rasa macam pernah tengok video diorg buat utk explain pasal masalah air ni.. harap2 jangan la terkena kat kami.. T_T

    cepat2 la pilihanraya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilihanraya akan datang juga dalam masa terdekat. Cuma kita takut masalah air tu tak selesai selesai jugak.

      Delete
  9. susahnya bila tak cukup air... tukar gambar header?? cantiknya kasut purple tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar header memang sudah diset untuk tukar setiap bulan. Kasut purple tu semua cilok dari Google...

      Delete
  10. NAMPAK SANGT PENILISNYA MACAM PENAKUT..
    DAH APA YANG DI TULIS TU PUN BELUM TENTU BETUL..KALAU DIA YAKIN DENGAN APA YANG DIA TULIS,LETAK LA NAMA DIA,ALAMAT NYA..KAN??/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggap la itu memang cara mereka sejak dulu, kini dan selamanya. Hahaha

      Delete
  11. org yg buat laporan ni nape tak tulis nama ye? maybe akak shud read cos akak one of the persons yg terlibat dgn konflik ni then u can judge or analyse. tapi btl jgk akak cakap tu .. takut menambah keliru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya sebab sudah terlalu banyak dengar cerita gula-gula, dah malas dah nak amik tahu apa yang jadi di keliling..

      Delete
  12. Assalamualaikum Azie

    tajuk pun jangan tertipu...
    kalau tak ada nama penulis, syarikat pencetak dll...
    memang menipu la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa nama, alamat dan penerbit anggaplah itu cara orang baling batu sembunyi tangan. Memang itu pun ayat yang depa dok tulis dalam tu.

      Delete
  13. Assalamualaikum,
    Kira macam surat layanglah tu kan?
    Kalau ikut pendapat pakar interpersonal, 95% khabar angin adalah benar hu hu huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokok takkan bergoyang gitu gitu saja tanpa angin kuat meniup atau ada tangan yang goncang, Kan?

      Delete
  14. gajah sama gajah berjuang, pelanduk di tengah mati kekeringan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur juga pelanduk cuma perlu mandi sehari sekali jer, kan?

      Delete
  15. saya ingat kasut purple tu semua kasut kak AA.

    :) heee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh jenoh nak simpan dalam lemari. Lagipun tak mudah nak cari kasut Purple saiz 8...!

      Delete
  16. kak, gambar lori tangki air tu macam kat depan umah saya jer nampaknyer.. :'(
    sedih gilaaa bila teringat aritu amik air ade yang gadoh-gadoh, ade yang jatoh tersembam depan lif bawak banyak air, dalam lif lak banjir tak ketentahuan-hala..

    #banyak-banyak lori tangi air, kat apt cemara tasik permaisuri gak orang ni nak cover depan...haisssssshhhh (*____*)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Cik JuneD, sila masuk. Terimakasih.

      Laaa ya ka? Kesian kan. Masa ambik air semua orang jadi tertekan tu yang sampai timbul gadoh dan tak puas hati.

      Delete
  17. duduk kajang la :) alhamdulillah kajang ok.. takde masalah air..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar khabar setengah kawasan Kajang pun terlibat air diganggu.

      Delete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails