Monday, January 21, 2013

Tanam anggur tak berbuah-buah...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
21-01-2013


Tak larat nak buat perkara-perkara berkaitan blog, malam ini.

Letih. Pasaipa ntah...!

Rutin saya sudah tidak konsisten macam dulu lagi. Alahai... baru 3 minggu. Memang agak berterabur sebab saya susah nak ejas masa. Dalam masa yang sama, saya sangat suka pula dengan keadaan sebegini.

Keadaan apa? — Tanam anggur tak berbuah-buah...!



Sila layan diri anda sendiri. Tuan rumah nak rehat awal malam ini. Jika tidak jumpa jalan keluar, sila bermalam di serambi rumah saya, ya... hehehehe...!




 ~...keretapi malam menuju Tenggara sudah lama berlepas pergi meninggalkan asap di hujung corong lalu meresap dalam kelam malam, HISYAM termangu sendiri tidak menyangka dia ditinggal pergi untuk sepurnama lalu dia sedar semula bahawa SERI BULAN itu memang keras hatinya...~




14 comments:

  1. amboi amboi toke anggur....selamat mengejas masa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sengaja buat buat tak reti ejas masa. Maklum masa macam terlebih lebih, Kak.

      Delete
  2. Dah berapa entri azie buat utk hari ni? Kira ok sangatlah tu.

    Good nite and sleep tight.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa Bang YB. Jangan kira la berapa entri saya hari ini. Memang rajin sungguh!

      Delete
  3. saya nak tumpang bermalam, pinjam bantal... hehhe..

    anggur tu kalu berbuah mesti purple macam kaler blog ni kan...

    ReplyDelete
  4. assalam kak...takpe jadi tauke anggur sekali sekala...dapat membetulkan urat2 yg dah penat..macam dil dah 4 tahun tanam anggur.jadi suri rumah bertanga tangga.....hehehhee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam setengah keadaan, mungkin ada orang terpaksa jer jadi surirumah. Takpa. Tapi kalu yang tak rela, cari kerja tak dapat-dapat, terasa gak tekanannya tu.

      Delete
  5. Sy pun teringin nk jd tokei anggur.agaknya bila la ye

    ReplyDelete
  6. Jiwa semua orang tak sama kan. Saya pun mungkin akan rasa tak selesa meng'adjust' masa yang terlebih. Takper, sometimes kena guna kesempatan ini untuk rehat. Mohon yang terbaik... Amiin.

    ReplyDelete
  7. Ada 'blessing in disguise' utk setiap sesuatu keadaan. Mungkinkah dalam keadaan yang 'tanam anggur' ini akan berbuahkan sebuah manuskrip yang lengkap? Sy suka baca entry kak azie kerana bahasa Melayu standard yg masih terjaga tapi dalam gaya sempoiiii ;-).

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails