Thursday, January 10, 2013

Krisis air: rekod peribadi saya...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
10-01-2013

Bermula tahun lepas, 29 Disember 2012.

Ahad 30, air masuk beberapa jam sahaja.

Sehingga Khamis 3 Januari, air masuk dari pukul 3 petang sehingga tengah malam pada hari yang sama. Kira-kira 11 jam sahaja.

Kering semula sehingga 7 hari kemudiannya iaitu hari ini. 10-01-2013 Kira-kira jam 12.00 tengahari tadi air sudah mula naik semula. Tak tau berapa jam dia nak bagi.

Situasi sekarang: tadah air sakan-sakan...!



~...belum pernah terfikir di benak SERI BULAN untuk mengira berapa keping sudah surat dari HISYAM di bawah tempurung hujung ampaian yang dikirim belum termasuk yang basah lencun tidak dapat dibaca dan dibau bedak talkumnya...~









12 comments:

  1. Nasib baik kat tempat KZ tak de krisis air..

    ReplyDelete
  2. salam
    mmg tensen takde air...nak buat apa pun tak boleh...saya sgt kesian tgk org2 tua,mengangkut air ke tingkat atas (yg tinggal di rumah pangsa)

    ReplyDelete
  3. Hai kak azieeee...lama dah rasa tak komen sini. Huhu! asik silent reader jelah. btw, mmg susah la kalau takde air kan. tapi kalau terlebih air pon susah jugak. kat rumah kak azie mungkin kurang air. Tapi kat pntai timur asikkkkk terlebih air pulak.. -______-
    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih

    ReplyDelete
  4. mmg susah kalau tak ada air ni...
    meroyan dibuatnye..semua urusan nak guna air...

    ReplyDelete
  5. sy dua tahun berturut2 tak de air.. dkt 10 hari.. mmg betul2 kering.. harapkan org syabas antar ngan lori.. serius pindah umah mil sepuluh hari.. kikiki

    ReplyDelete
  6. huhhuhu terseksanya hidup tanpa air, nk buat apa2 pon dh x de mood. kerana air juga tido tak lena sbb nk tadah air di mlm hari

    ReplyDelete
  7. Mmg le kena tadah. Persediaan. Harap segalanya pulih mcm biasa....

    ReplyDelete
  8. ada nampak macam nak ada air ke dalam waktu terdekat ni??tak de siapa2 buat apa2 ke??

    ReplyDelete
  9. Banyakkan sabar ye kak, tapi kalau saya memang tak sabar tau..sangat la tak sabar, saya pantang takde air kak lagi pulak berhari2..

    ReplyDelete
  10. Tadah kak jangan tak tadah. Saya kalau takde air memang siksa rasa, ingat dulu masa kawasan BP kena catu air, tapi biasa selang sehari jelah masa tu, kau berhari2 macam akak kena ni, mau stress juga. Sabar ya kak.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails