Thursday, January 10, 2013

Ikan Bakar Kg Dato Abu Bakar Baginda...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
10-01-2013


Semalam pagi, saya ke Serdang (area kawasan institut dan pusat latihan) berjumpa beberapa orang client lama untuk urusan serah-tugas beberapa projek yang saya handle dulu. Kerana saya tidak dapat menyambung tugas dan juga menolak tawaran mereka, semua projek harus diserah.

Jika diikutkan, saya boleh saja buat tak tahu. Pandai-pandailah client tu nak buat setting semula, atau staf mereka kena design semula semua journals tu, tapi saya serahkan juga semua default/template tu untuk memudahkan mereka.

So, apa yang saya terima dari editor itu ialah, “Baiknya awak...” Ok, saya rasa lega dan puas hati.

Keluar dari kawasan itu hampir tengahari lalu singgah mencuba ikan bakar. Saya tak pasti nama area tu sebab ingat-ingat lupa. Rasanya medan selera Kg Dato Abu Bakar Baginda. Tepi jalan. Dalam area Serdang.


Saya ambil Keli Bakar (semuanya besar betul) yang didatangkan set dengan ulaman timun, peria separuh dan daun selom.  Saya tambah Kerabu Mangga yang pada saya sangat enak!

Kelinya sedap.


Satu set lagi ialah sotong bakar. Sambal cecahnya manis manis pedas. Sedap walaupun pedas sampai separuh jalan balik pun tak hilang lagi.

Kalu nak cuba, memang tak rugi. Dua orang makan kosnya RM18.20 sahaja termasuk air. Ok la tu, kan?


~...acara bakar-membakar memang sentiasa menjadi kegemaran HISYAM sejak berada di kota lagi dan apabila berada di Kampung Separuh Desa, SERI BULAN seorang yang diarah dikerah memerun sabut kelapa membakar tempurung hanya untuk seekor pari..~









15 comments:

  1. kalau saya,meratah mcm tu ja,sekor pun boleh habis hehe..kerabu mangga tu..nyum nyum..

    ReplyDelete
  2. sgt suka kan ikan bakar. tak kiralah apa pun jenisnya. tapi dah 3thn kot tak pernah makan lagi dah. tak pasti knp, just tak terlintas di pikiran to order dat dish. huhuhuhu. but looking at your pic here, i'm drooling over it like...right now! oh no...kena cari jugak. T__T

    ReplyDelete
  3. Kakak tengok pun nampak puas. Ikan dia sampai terjulur keluar haaa... besar!!. Ulam tu yg best kakak pun suka ulam.

    ReplyDelete
  4. sedap tu kak, kerabu mangga memang feveret saya

    ReplyDelete
  5. ikan nya besar sampai tak muat pinggan dah..heheh

    ReplyDelete
  6. Memang besar betul keli tu.

    Harganya pun berpatutan sangat. :)

    ReplyDelete
  7. Ya Allah kak, meleleh air liur ni, hehe. SEDAPNYAAAA..Dahlah saya ni peminat ikan keli bakar lagi pulak tu. Sedaapppp dan laparrr

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Azie

    kalau ada gambar depan kedai...nanti senang boleh tuju
    sebab kalau nak pergi rumah adik, lalu kampung tu

    ReplyDelete
  9. Kita org bangi nak kena tanya azie katmana tmpt tu....
    Kerabu mangga.. Kecur air liur

    ReplyDelete
  10. Sotong bakar pun ada? nak kena try ni...sebab ikan keli bakar dah biasa...

    ReplyDelete
  11. Patutlah selalu saya tengok ramaii jer orang. Kena trylah next time.

    ReplyDelete
  12. Salam AA,

    Bonne Année 2013, semoga apa sahaja yang dihasrathajat akan dipermudah hendaknya...
    Masakan kampong yang tulen, sudah berkurun tidak merasainya ! dengan senyuman manis teserlah petanda sah makanan disitu enak sekali, nanti jika pulang akan pergi kesana !

    Salam manis semanis madu.

    ReplyDelete
  13. ada gak lalu situ.. blm pernah cuba.. terliur lak tgk..:)

    ReplyDelete
  14. murah tu, kalau beli bhn mentah masak kat umah pun rasanya lagi mahal.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails