Saturday, January 12, 2013

Saya akhirnya benar-benar menjadi rakyat yang keliru...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Sabtuday
12-01-2013


Terlalu banyak sangat cerita. Dari pelbagai saluran; rasmi tak rasmi. Berbayar dan free.

Lama-lama taktau mana satu hendak guna-pakai, hendak percaya-ikut. Jangan-jangan bohong-auta semua. Maklum bisnes. Apalagi jika dikuasai oleh pihak-buta-kuasa, lalu saluran elektronik bergambar dan bersuara, menjadi saluran paling cepat nak sebar apa yang depa sebut berita tapi kemungkinan besar adalah auta. Sapa tahu, ye dak?

Jangan dalam famili pun ada ahli keluarga yang digelar sebagai “tv_dot” sebab dok suka bawak berita yang tak berapa rasmi, tak berapa tepat tapi suka tokok tambah, sampai pecah belah adik-beradik.

Tu yang saya TERPAKSA unfriend beberapa nama sedara-mara-ipar-duai-lamai sebab terbukti ada yang suka nak jadi stalker-tak-berbayar, proksi-makan-tak-kongsi...!

Saya tak suka isu keluarga jadi isu politik juga.

Tak cucuk telinga, boleh jer jalan sendiri.



~...sudah banyak malam HISYAM tidak balik ke rumah sendiri lalu Pak Utih mengulangi pelawaan untuk terus menetap di Teratak Nyatuh sedang Mak Utih sudah lama hendak merajuk bila ajakan awal ditolak macam nasi mentah dan SERI BULAN tidak bantah..~








7 comments:

  1. saya dah lama 'unfriend' fesbuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya aktif di group tertentu. Public tak leh aktif sangat.

      Delete
  2. Ambooi.. luahan rasa,
    Ya kita ikut kata hati!

    ReplyDelete
  3. Salam, Suka sangat dengan caption "Tak cucuk telinga, boleh je jalan sendiri " ... ada pengertian mendalam

    ReplyDelete
  4. Makchaq jrg sangat berfb, media dengar dan baca tapi bukan terus terima..

    ReplyDelete
  5. Semoga mendapat yang terbaik dalam kehidupan ini...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails