Tuesday, January 15, 2013

Bantuan Awal Persekolahan (BKAP) RM100 — jangan silap tarikh...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
15-01-2013



Mengikut beberapa berita yang rasmi lagi sohih, Bantuan Pelajar RM100 tu mula diagih bermula hari ini, 15-01-2013.

Tetapi jangan silap tarikh ya...

Tarikh hari ini, baru bermula pengurusan peringkat sekolah.

Esok, 16-01, baru nak mula agihan wang tersebut ke sekolah-sekolah mengikut kawasan.

Lusa 17-01 barulah para ibu bapa boleh datang tuntut wang tersebut. Jangan lupa bawa kad pengenalan dan juga surat beranak anak.

Harap maklum. Cewahhh....
*lain sekolah, lain maklumat mungkin.



~...walaupun sekolah atap rembia itu diasaskan oleh mereka berdua yang sangat mampu untuk menukar dinding buluh menjadi konkrit tetapi mengubah secara drastik akan membuka pula rahsia kejap selama ini bahawa HISYAM anak dari dulang emas dan SERI BULAN datang dari keluarga berkerabat...~








28 comments:

  1. Anak kakcik yang berdua tu biarlah ayahnya yang uruskan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekolah biasanya bagi surat pemberitahuan dan jadual. Anak saya kena tuntut di sekolah lain pula bukan kat sekolah depa.

      Delete
  2. Tuntut jgn tak tuntut...... Rugi tau

    ReplyDelete
  3. kami belum dapat apa apa maklumat lagi ....

    ReplyDelete
  4. bantuan awal sekolah....bestnya....

    ReplyDelete
  5. Oh ye ke? Hmmm saya pun sama ngan kakcik biarlah ayah dia uruskan..

    ReplyDelete
  6. 2 org anak..dapat le rm200..boleh la beli apa2 keperluan sekolah yg masih tak mencukupi..:)

    ReplyDelete
  7. Tq azie...gud info ni klau you tak bgtahu memang i terlepas laa...hehee
    Sekolah anak i senyap je..

    ReplyDelete
  8. waahhh! kurang lah sikit beban parents yg ada anak2 bersekolah. but mmg patut tuntut, krn itu hak penjaga yg diberikan oleh kerajaan. thx for sharing sis.

    ReplyDelete
  9. ringan sikit. blh cover byrn tajaan tenaga pengajar SAR.

    ReplyDelete
  10. Sekolah anak kakak esok dah boleh ambil Azie. Dah dapat surat semalam.

    ReplyDelete
  11. Tqvm 4 sharing this, kak. Kitaorg punya meeting kne postponed psl kne meeting mender neh dlu. Bukan besh pegang duit byk2 neh. Anak aku pun dpt tuh yg seronok..

    ReplyDelete
  12. saya dah takde adik adik yang sekolah dah. tunggu lagi 6 tahun pulak bila anak buah saya masuk sekolah. heheh~

    ReplyDelete
  13. harap2 abah aiman boleh uruskan. tak perlu lah ella cuti.

    ReplyDelete
  14. dh dpt surat 17 jan leh pi amik hehehehehhehehe

    ReplyDelete
  15. Aina belum dapat apa2 maklumat lagi. Nampak gayanya terpaksa ambil cuti lagi.

    ReplyDelete
  16. sy pun.lom dapat apa2 maklumat dari sekolah..thanks azie bg maklumat

    ReplyDelete
  17. sy pun.lom dapat apa2 maklumat dari sekolah..thanks azie bg maklumat

    ReplyDelete
  18. sy pun.lom dapat apa2 maklumat dari sekolah..thanks azie bg maklumat

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah, rezeki anak-anak....
    tq atas info yg diberi....

    ReplyDelete
  20. Anak tinggal dengan atok neneknya, biar atoknya ajer yang uruskan. dok berjauhan nie, pasrah jer bila menyusahkan ibu ayah. Tapi mereka sendiri yang minta. Haih, serba salah jadinya.

    ReplyDelete
  21. Yg sedihnya, ada parents bongok yg salahgunakan wang ni...gi beli gejet, gi beli handbag, bila cikgu minta bayaran yuran/duit buku, budak cakap "duit takde cikgu"....NI cerita benar tau kak Azie, sebab akak ipar saya cikgu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ada pun spesis camtu DZ. Memang ada.
      Tapi rata-rata parents, memang sangat perlukan bantuan ni, sebab awal tahun banyak bajet dikeluarkan utk banyak keperluan. Bagi yang anak ramai bersekolah.. ini sangat bermakna.

      Delete
  22. saya pun belum dpt apa2 maklumat lagi. anyway syukur alhamdullillah

    ReplyDelete
  23. tahun ke dua, pelajar2 di beri bantuan macam ni...ringan beban ibu bapa, barang2 sekolah sekarang ni mahal2 harganya.

    ReplyDelete
  24. Salam kengkawan...nekcik nak bersuaralah jugak ye..sekadar bersuara..anak nekcik dari tahun lepas sekolah ugama swasta lah kan..tak dapat..tahun ni skolah menengah swasta ugama pun rasanya tak dapatlah jugak...tapi jiran nekcik emak bapak orang indon..anak lahir malaysia dapat lah pulak!! bukannya iri hati..kerana janji nya smua plajar dapat!! bukan semua yang ke sekolah swasta itu mewah..tapinya nya kami perlu berkorban wang ringgit untuk masa depan anak kami dunia dan akhiratnya..sekian seadanya!!!! adanya..alhamdulilah..semuga ngan duit pencen yang seciput ni dapatlah adik terus belajar~!!!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails