Tuesday, January 11, 2011

Antara Dua Buku Harian...

BUKU HARIAN ISTERI

Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku syurgaku!

Malam Minggu – Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang, dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, “Tak ada”.

Aku tanyakan apakah kesalahanku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, “Aku cinta kamu juga”.

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.. ...

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.. ...


Pada tarikh yang sama:
BUKU HARIAN SUAMI

Hari ini Sepanyol kalah. SIALLLLL!!!


AA memang menulis diari sejak zaman sekolah lagi, tapi ada yang hilang ada yang dok diam-diam dalam kotak yang sudah di ‘seal’ dengan ketatnya..> Sengih seriauuuu...



~...segala kisah rindu-dendam juga kisah aduan-manja serta kritik-provoke yang pernah terjalin antara HISYAM~SERI BULAN tidak pernah terakam dalam mana-mana diari pun kerana si Penglipur Lara mampu membentangkan kisah itu bak sebuah hikayat, tetapi ternyata tiada siapapun yang berminat untuk duduk bersila mendengar...~


19 comments:

  1. kalau Spain kalah dgn Portugal, dan masa itu anda memakai jersi Portugal, rasa rasanya mau 3 hari dia berdiam ..hehhee

    ReplyDelete
  2. haha.. yo yo o je sang isteri menangis bagai.. rupanye sebab bola kalah.. isk iskk

    ReplyDelete
  3. nasib baik hubby tak macam tu. sengal la kalau pasal bola nak tarik muka.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. AA - Cerita ni dipetik dari buku Aa dan suami ye? keh keh keh

    ReplyDelete
  5. hehehe.. ade ke?? macam mane pun.. i luv this story.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. KUCING OREN:
    Ada pengalaman cenggitu tak?


    DADDY:
    Jangan ler macam tu bangggg... Tak baek tauuu!

    ReplyDelete
  7. BUJAL:
    Tiada yang tidak benar, melainkan benar belaka...!


    EJA:
    Orang lelaki, kalu bola, tak makan nasi pun takper!

    ReplyDelete
  8. EFFA:
    Rasanya depa yang rugi kalu tarik muka, kan?


    RAMBUTAN:
    Buku tu dah ilang. Ni main ingat-ingat lupa jerrr... hahahaha

    ReplyDelete
  9. MIMI JAZMAN:
    Ada kott... Lebih teruk dari itu pun harus ada.

    ReplyDelete
  10. Azie..
    iyer-iyerlah ingat kisah benar azie.. tiada yang benar melainkan yg benar sahaja... aduhai... kena sebijik petang2 ni. Tak baik tau mengenakan orang puasa...

    ReplyDelete
  11. sebijik mcm ex bf saya dulu. buat saya menyampah kalau MU main. hahaha!!!

    ReplyDelete
  12. hehehe, pernah baca kat email. saya tercari2 gak dalam inbox lama2 nak publish balik, tp kak azie lebih cargassss.....

    ReplyDelete
  13. AKAK:
    Ya ampunnn... Selamat berbuka puasa. Dah berbuka yaaa...



    GADISBUNGA:
    Sebab itu ler dia tu jadi “ex” yer?

    ReplyDelete
  14. EELOBOR:
    Hahahaha.. lama sungguh tak dengar perkataan cargas!

    ReplyDelete
  15. adoi.............punya panjang fikiran si isteri..

    semudah itu catatan lelaki..

    jelas dan nyata..lelaki jenis pemudah..perempuan jenis teliti

    ReplyDelete
  16. hahahaa...buat rugi air mata je..muaahahahaa

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails