Wednesday, January 26, 2011

Entri Sedar Diri: Terimakasih Banyak Atas Penghinaan Itu...

Bila seorang yang miskin sengkek nak berkawan dengan orang berada-ada (bak kata Mak Si Jeton yang ada Cincin Berlian, kepada mak si Sudin) tentu susah orang nak terima, nak cuba berjalan di sebelah orang kaya pun nampak sumbang, kan?

Jadi memang ketara nampak sumbang mambang (macam Mambang Tanah, Mambang Biru, Mambang Hijo), jadi seorang insan sengkek sedar diri lalu dia menyimpang ke lorong denai yang lain, bersemak skit la, luka gak ler kaki betis, tapi tetap sampai ke tempat yang sama juga laaa.

Jom makan Nasik Goreng Sendirik > itu jer lah yang pandai pun...

Sambil bancuh Air Paip Buih Sendirik.

Harap-harap lepas ini, tiada SALAH FAHAM lagi.


*Ehhh... bukan tadi mandi kolam ker? Ada tertelan air kolam tak?



~...sudah berkali-kali SERI BULAN menjelaskan kepada HISYAM, biar apa pun terjadi jangan sekali menikam belakang tanpa amaran, tapi jadilah Jantan Terpilih dengan menikam tembikai sampai lunyai...!~






13 comments:

  1. kak azie

    ayu mandi air perigi...sejuk...
    air kolam??? wah, tiba2 teringat zaman kanak2...
    mandi ramai2 dalam kolam nenek..
    hujung2 kena piat dan bantai dengan batang ubi..
    adoii...

    ReplyDelete
  2. biarlah mak jeton dengan dunianya....

    ReplyDelete
  3. Hai mambang kuning mambang biru mambang hijau

    jadilah HULK sekarang!!! ;p

    ReplyDelete
  4. akak, apa la sangat pandangan manusia kalau nak dibandingkan dgn pandangan Tuhan?

    dpt tak sms saya tadi. :D

    ReplyDelete
  5. Rasanya kakcik juga ada membuat catatan yang lebihkurang begini beberapa kali... :(

    ReplyDelete
  6. nak mandi air panas, sejuk la mandi kat kolam, ehehe..

    ReplyDelete
  7. kita tak yah kawan dah ngan dia tu ye kak Azie..

    ReplyDelete
  8. buat dek udah kak...

    kalau dilayan lagi haru-biru dibuatnya..

    ReplyDelete
  9. kak azie,
    baru sempat blogwalk ni..kenapa ni kak, mcm sedih je..sabar ye..kdg2 ada org yg suka berdarjat2 ni wlpun dah zmn moden..mcm mana pun kita kat dunia ni, miskin kaya, akhirnya kita sume pakai kain yg sama menghadap yg maha pencipta

    ReplyDelete
  10. mak si Sudin kena wat derk je..
    abaikan saja si Mak Jeton tu..

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Tiada habis berbalas senyuman,
    melarat hingga saling berkongsi;
    Dunia hanya pinjam-pinjaman,
    Akhirat jua kekal abadi.

    tutup mulut simpan rahsia,
    salah cakap rahsia terbuka;
    Harta dunia di mata manusia,
    Allah memandang hati mulia.


    Jom join;
    Kontes Cerita Paling Lawak sedunia

    ReplyDelete
  12. salam...
    apa-apa pun 20sen...tidak cakap aaaaaaaaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  13. lagi sekali lambat pick-up saya ni kak azie...:D

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails