Friday, January 14, 2011

Hajat si Isteri...

HAJAT SI ISTERI

Wati pergi ke sungai untuk membasuh pakaian. Sebaik tiba, terlihat olehnya seekor ikan yang menggelepar di atas batu. Wati menghampirinya.

Tiba-tiba ikan itu bersuara, “Kalau puan menolong aku, puan akan mendapat apa yang dihajati. Tetapi hanya tiga permintaan sahaja yang dapat dimakbulkan. Tiap kali permintaan dikabulkan, suami puan akan mendapat 10 kali ganda.”

Wati: Baiklah, saya mahu kelihatan cantik.

Ikan: Tetapi suami puan menjadi lelaki paling tampan di dunia ini.

Wati: Tiada masalah. Lalu Wati menjadi wanita yang paling cantik di kampung itu.

Permintaan kedua ialah Wati ingin menjadi kaya.

Ikan: Ingat! suami puan 10 kali lebih kaya.

Wati: Tidak mengapa. Wang miliknya akan menjadi milik aku juga. Maka jadilah Wati wanita kaya dengan gelang memenuhi tangan.

“Permintaan ketiga?” Tanya ikan.

“Aku nak serangan jantung yang ringan,” jawab Wati.

*Kredit to CALUK CORNER. MokYang rindu nak merempit di sana, lama sungguh tidak berforum.





Masih mencari pasangan...! ahaks!





~...tidak pernah menjadi hasrat apa lagi hajat, jauh sekali meminta sebarang kesulitan terhadap HISYAM, walaupun dia begitu tega mengharapkan SERI BULAN jatuh perahu lalu terkapai kerana tak pandai berenang...!~



32 comments:

  1. sebab tu aku tak kasi bini masuk blog kau ni.. dakyah dan onar banyak. hahahaahah

    ReplyDelete
  2. BUJAL:
    Ehhh... apa plakkk...


    HAZREY:
    Wakakakka
    cepat betul ko bleh faham maksud aku ekk?

    ReplyDelete
  3. Hahahaha ... Wati sangat bijak. Isteri zaman sekarang ramai macam ni ;D KENA bijak ... hehehehe

    ReplyDelete
  4. Jadi isteri kena sentiasa bijak! :0

    ReplyDelete
  5. Bagus permintaan Wati tu... theheheheee...

    ReplyDelete
  6. wahhhh ... nak jumpa ikan tu juga....

    ReplyDelete
  7. erkkk...permintaan terakhir tu sampai hati ke?

    ReplyDelete
  8. hehehe, maknanya bini dia mati dulu sebab laki dia mesti 10x ganda lebih ringan @ kurang risiko nya...

    ReplyDelete
  9. isteri yg sangat bijak...hahahaha

    ReplyDelete
  10. hahah... pandai..pandai ..
    pandai sungguh! :)

    ReplyDelete
  11. kalau aku masih ada suami..itu yg aku harapkan ......

    ReplyDelete
  12. ACIK:
    Bijak pun jangan sampai terlajak...


    KAKCIK:
    Sentiasa... yes sentiasa.

    ReplyDelete
  13. LIZA:
    Permintaan yang sukar diterima akal, tapi tetap diterima oleh akal ikan. hahahaha


    SYA:
    Jom kita belajar dari dia. Ahaks!

    ReplyDelete
  14. LIYA:
    Jangan ikut semua tauuu....


    CHIK ATT:
    Ada.. ikan tu ada kat akurium di rumah saya!

    ReplyDelete
  15. BANG RED RAMBUTAN:
    ngaper ko...?


    JUN AINA:
    Kenapa tidak? Selepas dia menjadi 10x ganda lebih kaya?

    ReplyDelete
  16. EELOBOR:
    Hanya awak sorang yang tahu maksud sebenar, sapa yang bijak dalam cerita ini. Yesss!


    ACU:
    Renung balik perkataan “ringan” sapa yang lebih ringan sebenarnya?

    ReplyDelete
  17. KELLA:
    sungguh pandai...


    KASIH FIRDAUS:
    Sebab tu tak ada agaknya.. hehehehe

    ReplyDelete
  18. assalam tuan rumah.bw sini.wah,bestlah jadi watie.siap dpt mintak 3 wish lagik.ikan tu dh mati ker @ idup lagi?saya pun nak wat permintaan jgk nih.hehe..

    p/s:silalah terjah teratak hamba & b my follower back yer.:-0

    ReplyDelete
  19. bijak...bijak...wati tu yer...permintaan yg terakhir tu...

    ReplyDelete
  20. masih mncari psngan...btl ke.....

    ReplyDelete
  21. CT SHAH:
    Salam CT.
    Kalu jumpa ikan tu nanti, jangan plak mintak yg bukan-bukan tauuu...


    ENDIEM:
    Bukan khianat, tapi mendajalkan. hehehehe

    ReplyDelete
  22. AIN NORAINI:
    Mungkinkah mereka mati bersama-sama?


    NURAYUNI:
    Jangan cari ikan sebagai pasangan. :)

    ReplyDelete
  23. itu bini mithali kan..hehe..

    apa yg dia nk juga utk laki dia..

    ReplyDelete
  24. Salam Azie...

    meh bersalam dulu...tgn bau kari, baru habis masak heh3...

    Azie...sungai tu kat mana tempatnya?
    Tingin pulak nak basuh pakaian kat sana...hari2 pun takper...

    ReplyDelete
  25. SARAH:
    Ahaaa betul tu. Kongsi bersama, kan?


    KAK QUEENIE:
    Salam.
    Azie masuk baca entri terkini Akak. Selamat berblogging kembali. Tapi saya tak dapat nak komen tadi, sbb ada masalah skrin.

    Sungai tu ntah di mana alamatnya, lupa nak tanya...

    ReplyDelete
  26. hi cerita tentang isterii hi hi hi hi hi

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails